Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladeren zitten onder de witte poeder..wat is het

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladeren zitten onder de witte poeder..wat is het

    Korting op 420shop
    Ben erg nieuwsgierig of iemand weet wat deze witte poeder achtig substantie is die op meer dan de helft van de bladeren ligt.
    Ik kan de poeder er met een natte doek af wassen maar zit er dan de volgende dag weer op.
    De planten staan op het balkon.
    Deze poeder hadden ze ook toen ze nog binnen op de vensterbank stonden.

    ben benieuwd naar jullie reacties
    Attached Files

    #2
    Re: Bladeren zitten onder de witte poeder..wat is

    Waarschijnlijk meeldauw.
    Onder search-knop ff invullen en topics lezen.

    Heb ik volgens mij hier niet gelezen, maar je kunt ook heermoes( http://images.google.nl/images?hl=nl...title&resnum=1) gebruiken voor schimmel-ziektes.
    Is gratis in het wild te plukken te gebruiken.

    Een aftreksel van heermoes (Equisetum arvense) of akkerpaardestaart heeft een werking tegen diverse schimmelziekten.
    Regelmatig de behandeling herhalen is de boodschap.

    Heermoesthee maak je door 10-30 g per liter water op te lossen of als je vertrekt van verse heermoes, neem je ongeveer 150g vers of gedroogd materiaal per liter water en laat dat een nacht in water weken. Haal daarna de heermoes uit het water en laat die 10-60 min. koken in voldoende vers water. Het koud aftreksel en het kookaftreksel samenvoegen, zeven en verdunnen (1 op 4 tot 1 op 20).
    Voor het verspuiten voeg je 0.3 tot 0.5% groene zeep toe.

    Heermoesaftreksel
    Gebruik 1 kilogram vers of 150 gram droog materiaal op 10 liter water. Laat 15 minuten koken en 12 uur trekken. Zeef en verdun 10 keer. Behandel de planten om de drie weken.

    De bio-middeltjes van diverse fabrikanten zijn er natuurlijk ook nog.

    Succes.

    vale.
    Last edited by ceBep; 11 August 2009, 23:52.

    Comment


      #3
      Re: Bladeren zitten onder de witte poeder..wat is

      Jow platinum
      welkom op het forum
      Je zou je beter eerst even voorstellen in de "members introduction " sectie.

      Ik kan je niet helpen met je probleem , kun je het afspoelen of zo (mss stof van de buuren of zo).
      ziet er alsinds niet goed uit.
      Grts en succes er nog mee kben benieuwt wat het is.

      Comment


        #4
        Re: Bladeren zitten onder de witte poeder..wat is

        OW vale was me voor

        Comment


          #5
          Re: Bladeren zitten onder de witte poeder..wat is

          Oorspronkelijk geplaatst door easyrider View Post
          OW vale was me voor

          Stoornis van mij, ben internet-gestoord met een pitbull instelling.

          vale.

          Comment


            #6
            Re: Bladeren zitten onder de witte poeder..wat is

            bekijk deze trhead nmaar is want dat is duidelijk zware meeldauw

            Comment


              #7
              Re: Bladeren zitten onder de witte poeder..wat is

              Na tien seconden zoeken moet ik darkies gelijk geven.
              Is de eerste keer dat ik dat probleem tegenkom.
              Alweer iets bijgerleerd !

              NU! Kent er niemand een oplossing voor onze nieuwe vriend ?
              Grts

              Comment


                #8
                Re: Bladeren zitten onder de witte poeder..wat is

                oplossing tegen meeldauw is er niet er zijn wel middelen op de markt die t binnen de perken kunnen houden.silinal van ecostyle is er zo een .meeldauw gaat dus niet meer weg.er zijn ook mensen die zeggen dat melk werkt maar mijn eigen ervaring is dat je de meeldauw er eigenlijk alleen even mee van je blad afspoelt en t na een paar dagen weer terug is.grtz

                Comment


                  #9
                  Re: Bladeren zitten onder de witte poeder..wat is

                  Ik wist niet dat er 2 verschillende soorten waren: Echte meeldauw of witziekte / Valse meeldauw of bladvlekkenziekte
                  De echte zit boven en de valse onderkant bladeren.

                  FF een stukje van een rozenkweker:

                  Valse meeldauw, of 'het zwart' is een schimmelziekte, die in roos schade kan aanrichten. Deze schimmel kan met name in het najaar, als de luchtvochtigheid hoog is problemen veroorzaken.
                  De aantasting treedt meestal op aan jonge plantendelen. De symptomen komen zowel voor op blaadjes, stengels, bloemsteel, kelk- en kroonblaadjes. Aangetaste blaadjes krijgen paarsachtig-rode tot grauw-zwarte vlekken. Later vergeelt het hele blad en valt snel af Aan de onderkant van het blad zit vuilwit schimmelpluis. De eerste symptomen lijken vaak op verbranding door gewasbeschermingsmiddelen. Ook op stengels en bloemstelen ontstaan bruin-rode tot bruin-zwarte langgerekte vlekken die qua grootte enkele mm tot 2 cm of langer kunnen zijn.

                  Meeldauw kun je stoppen, maar niet "genezen" volgens de experts.
                  De aangetaste delen blijven, maar verdere verspreiding wordt stopgezet.

                  vale.
                  Last edited by ceBep; 12 August 2009, 21:28. Reden: aanpassing text

                  Comment


                    #10
                    Re: Bladeren zitten onder de witte poeder..wat is

                    Ik had (nog een klein beetje) last van meeldauw en heb gewoon een pak goedkope houdbare melk in de plantenspuit gedaan. Daarna overvloedig sproeien. Planten waren helemaal wit van de melk. Heb het een nacht laten staan. Nu sproei ik elke dag met de plantenspuit en bij elke keer spuiten gaat er weer een beetje gedroogde melk af. Op dit moment is alles er af en ik heb (vrijwel) geen last van meeldauw meer. Helemaal wegkrijgen is volgensmij onmogelijk.
                    Autoflowers 2016

                    Comment


                      #11
                      Re: Bladeren zitten onder de witte poeder..wat is

                      Die rotzooi blijft terug komen en het mooie is, 2 weken voor de oogst mag je t niet meer gebruiken. Zowiezo omdat het dan in je rookwaar gaat zitten en bovendien vergroot je de kans op rot. Dus zit je alsnog met de ellende. En Silinal werkt niet/nauwelijks. Kan beter iets chemisch proberen voor zover ik weet.. Misschien leuk als preventief middel, maar als je het er een paar keer op spuit is het er na 2 dagen weer(heb zelf silinal gebruikt vandaar). Denk dat je in het beginstadium nog wat kan doen om het te beperken zodat je in die laatste 2 weken alle besmette bladeren weg kan plukken, maar bij jou zit het echt over heel de plant Waarschijnlijk hebben ze het opgelopen op het balkon, vooral als mensen in je omgeving zitten met tuinen enzo.. het waait zo over. Zou het laten voor wat het is, hoe zonde het ook lijkt, maar besmette toppen moet je zowiezo niet roken.. slecht voor je

                      Als ik ongelijk heb lees ik het wel
                      mazl

                      Comment

                      Bezig...
                      X