Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

rare bladeren (fotos)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    rare bladeren (fotos)

    Korting op 420shop
    Hallo,
    Ik heb 1 plant waarvan de bladeren een rare vorm hebben en ook de oppervlakte wat verrimpeld is gelijk.
    (foto 1)
    En op mijn andere planten heb ik gaatjes.
    (foto 2)
    Dit zou door insecten komen maar ik weet niet wat het best is om te sproeien.
    Een vriend sprak over een biologisch middel maar daarvan ben ik de naam vergeten.

    Op die gaatjes en rare bladeren doen ze het uitstekend.
    Attached Files

    #2
    Re: rare bladeren (fotos)

    Hi kama,
    Ikzelf heb ook zo'n plant met verschrompeld blad,en meerderen op dit forum met mij,
    We zijn er nog niet achter wat het echt is dus noemen we het intussen maar een freak.
    Ikzelf denk dat het wel iets uitmaakt voor de opbrengs omdat deze bladeren doordat ze ietsje ingedroogd zijn wat minder goed zon opnemen.
    Maar ook bij mij doet deze plant het nog perfect,dus zit daar gewoon nog goede potentie in en laat ik haar lekker haar ding doen.

    De gaatjes zou ik me wel wat meer zorgen over maken,ziet er i.d.d. uit als een beestje,dus dat wordt op handen en knieen met een vergrootglas de plant in duiken en kijken wat je vindt voor je begint met bestrijden.

    Grts
    Daniella
    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

    Misty's ABC

    Comment


      #3
      Re: rare bladeren (fotos)

      k bedankt,
      Het rare is dat deze plant het een stuk beter doet dan de andere.

      Comment


        #4
        Re: rare bladeren (fotos)

        Ben direct om een bio-insecticide product geweest.
        En ik hoop dat het probleem nu opgelost zijn.
        ( Zag enkele rupsen naar beneden vallen.)
        Iemand een idee hoe veel ik nu nog moet spuiten?
        En of het gevolgen kan hebben voor de plant?
        Het gaat om het product edialux.
        Er staat bij dat je de volgende dag na het spuiten de "groenten" al kunt opeten.

        Comment


          #5
          Re: rare bladeren (fotos)

          We zijn er nog niet achter wat het echt is dus noemen we het intussen maar een freak.
          Freaks zijn planten met een genetische afwijking.

          Je plant goed blijven observeren zou ik zeggen.

          Grtz

          Comment


            #6
            Re: rare bladeren (fotos)

            Als ik je eerste foto zie lijkt het een beetje op het "Hennep-mozaiekvirus", als je het wat tijd geeft zal dat wel duidelijk worden. (En anders is het idd gwn een freak)

            Beetje info:

            Verspreiding

            Een aantasting door mozaiekvirus treedt vooral 's zomers en in de herfst op wanneer veel gevleugelde bladluizen voorkomen. Bladluizen brengen het virus zeer makkelijk over. Bij werkzaamheden in het gewas kan de mens het virus in geringe mate verspreiden. Een verspreiding via zaad of grond is niet mogelijk. Het virus heeft veel dragers, waaronder sla en onkruiden. Hierin kan het virus overblijven. Het virus komt ook voor in diverse andere planten zoals, tabaksplanten, komkommers, tomaten enz... Kruisbesmetting is mogelijk (hennep naar tomaat en visa-versa).

            Op het moment dat het virus eenmaal in de plant zit is het er niet meer uit te halen, klonen van deze plant zullen dus het virus ook met zich meedragen.

            Effecten:

            De effecten op de plant zijn zeer divers, de plant zal nooit zijn volle kracht kunnen benutten omdat door de staat van de bladeren minder fotosynthese kan geschieden. Het mozaiekvirus bestaat uit kleine staafjes van ongeveer 700 nanometer lang. Het virus behoort tot de groep van potyvirussen.

            De plant zal nooit een topper kunnen worden, overal zal de plant enigszins in achter blijven.

            Voorbeeld:



            Topic voor meer info: http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...tmv-t3276.html


            Peace
            Attached Files
            Last edited by Smokey; 16 August 2009, 17:50.

            Comment


              #7
              Re: rare bladeren (fotos)

              aw, dit zou wel kunnen.
              Spijtig...

              Comment


                #8
                Re: rare bladeren (fotos)

                is toch niet erg,doen het nog prima hoor,
                is niet optimaal,maar ja kunt niet alles hebben.

                Grts
                Daniella
                Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                Misty's ABC

                Comment


                  #9
                  Re: rare bladeren (fotos)

                  Ja het is zeker een vorm van TMV die eerste foto maar dit is geen probleem 90% van de stekken die je bij een stekkenboer haalt zijn besmet met TMV. Zie je vooral aan de bladeren die misvormd groeien doordat een deel van je blad niet meegroeit. Het word ook overdragen in de grond etc... Ik zou me er niet echt druk in maken

                  Die andere foto`s zijn wss wel van beestjes maar als het maar zo beperkt is zou ikzelf nog niet sproeien.
                  Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                  A. The cop!

                  Comment


                    #10
                    Re: rare bladeren (fotos)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Smoking Fifi View Post
                    Ja het is zeker een vorm van TMV die eerste foto maar dit is geen probleem 90% van de stekken die je bij een stekkenboer haalt zijn besmet met TMV. Zie je vooral aan de bladeren die misvormd groeien doordat een deel van je blad niet meegroeit. Het word ook overdragen in de grond etc... Ik zou me er niet echt druk in maken

                    Die andere foto`s zijn wss wel van beestjes maar als het maar zo beperkt is zou ikzelf nog niet sproeien.
                    k bedankt,
                    Nee het blijft niet bij 1 blad.
                    Het zijn er nog tamelijk veel, maar dit probleem zou nu moeten opgelost zijn.

                    Comment


                      #11
                      Re: rare bladeren (fotos)

                      Oorspronkelijk geplaatst door Smoking Fifi View Post
                      Ja het is zeker een vorm van TMV die eerste foto maar dit is geen probleem 90% van de stekken die je bij een stekkenboer haalt zijn besmet met TMV. Zie je vooral aan de bladeren die misvormd groeien doordat een deel van je blad niet meegroeit. Het word ook overdragen in de grond etc... Ik zou me er niet echt druk in maken

                      Die andere foto`s zijn wss wel van beestjes maar als het maar zo beperkt is zou ikzelf nog niet sproeien.
                      Hoezo word het overgedragen in de grond?

                      "Een verspreiding via zaad of grond is niet mogelijk. Het virus heeft veel dragers, waaronder sla en onkruiden."

                      Comment


                        #12
                        Re: rare bladeren (fotos)

                        Oorspronkelijk geplaatst door Smokey View Post
                        Hoezo word het overgedragen in de grond?

                        "Een verspreiding via zaad of grond is niet mogelijk. Het virus heeft veel dragers, waaronder sla en onkruiden."
                        Grow individual production plants in separate containers so that the soil or growing media can be removed when roguing infected production plants. Remember that the soil harbors old root tissues that may serve as inoculum when new roots are introduced. Growing production plants in separate containers is also useful for the control of root diseases caused by fungi and bacteria.




                        The most common sources of virus inoculum for tobacco mosaic virus are the debris of infected plants that remains in the soil and certain infected tobacco products that contaminate workers hands. Cigars, cigarettes, and pipe tobaccos can be infected with tobacco mosaic virus. Handling these smoking materials contaminates the hands, and subsequent handling of plants results in a transmission of the virus. Therefore, do not smoke while handling or transplanting plants.




                        http://www.extension.umn.edu/distrib...re/DG1168.html


                        sla en onkruiden zijn zichtbare dragers die lijden onder het virus voor de rest kan je het zelfs dragen op je handen, mes waarmee je je stekken snijd, kleren, grond, etc... Het virus is erg besmettelijk en zet zich op alle mogelijke manieren over.
                        Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                        A. The cop!

                        Comment

                        Bezig...
                        X