er is iets mis met zijscheuten

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • ewo7
    Retired
    • Aug 2009
    • 5

    #1

    er is iets mis met zijscheuten

    Korting op 420shop
    Ik heb 2 big bang platen staan in mijn tuin (volle grond) en er is bij beide platen iets mis met de zij scheuten in te toppen verkleuren de nieuw gevormde bladeren .
    Men planten zijn net begonnen met bloeien (heb enkele witte haatjes opgemerkt) ik zou graag nog iets oogsten in oktober.
    Ik denk dar het een of andere ziekte is maar hoe moet ik het verwijderen of aan pakken ?
    Weet iemand een oplosing voor dit probleem?

    alvast bedankt
    ewo7
    Attached Files
    Last edited by ewo7; 17 August 2009, 22:42.
  • Mr_3ppozz
    Grower
    MemberLucky Member
    • Mar 2009
    • 659

    #2
    Re: er is iets mis met zijscheuten

    zonder foto's is het erg lastig bepalen wat er aan de hand is
    sigpic
    Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

    Comment

    • ewo7
      Retired
      • Aug 2009
      • 5

      #3
      Re: er is iets mis met zijscheuten

      Oorspronkelijk geplaatst door Mr_3ppozz
      zonder foto's is het erg lastig bepalen wat er aan de hand is
      sorry vergeten bij te steken

      ewo7

      Comment

      • Mr_3ppozz
        Grower
        MemberLucky Member
        • Mar 2009
        • 659

        #4
        Re: er is iets mis met zijscheuten

        lijkt op aangevreten blad, ik zou eens in de beestjes sectie rond gaan neuzen als ik jou was

        http://jointjedraaien.nl/wietforum/f25/
        sigpic
        Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

        Comment

        • ewo7
          Retired
          • Aug 2009
          • 5

          #5
          Re: er is iets mis met zijscheuten

          Oorspronkelijk geplaatst door Mr_3ppozz
          lijkt op aangevreten blad, ik zou eens in de beestjes sectie rond gaan neuzen als ik jou was

          http://jointjedraaien.nl/wietforum/f25/
          had ik al gedaan voor ik gepost had maar niks lijkt er op
          en het raare is dat ehet allen op de niew gevormde bladeren is de rest van de plant heef niks ook geen beestjes te zien op de plant

          ewo7

          Comment

          • Asta
            Chronic Stoner
            MemberLucky Member
            • May 2009
            • 193

            #6
            Re: er is iets mis met zijscheuten

            jong blad vinden ze het lekkerste, vandaar dat je het daar ziet.

            Comment

            • ewo7
              Retired
              • Aug 2009
              • 5

              #7
              Re: er is iets mis met zijscheuten

              Oorspronkelijk geplaatst door Asta
              jong blad vinden ze het lekkerste, vandaar dat je het daar ziet.
              ok bedankt ik zal nog es zoeken op het forum

              ewo7

              Comment

              • jeroen
                Elite Stoner
                MemberLucky Member
                • Apr 2009
                • 136

                #8
                Re: er is iets mis met zijscheuten

                Ik denk wants, had ik ook, het zijn eerst gele puntjes en het worden gaten.
                Gewoon insectenspray op basis van pyrethum kopen en er 's avonds opspuiten, is een heel veilig middel, word namelijk afgebroken door daglicht. Dus gewoon 's avonds opspuiten, boven- en onderkant van de bladeren, en na een week of als het niet stopt herhalen.

                Comment

                • Asta
                  Chronic Stoner
                  MemberLucky Member
                  • May 2009
                  • 193

                  #9
                  Re: er is iets mis met zijscheuten

                  En is het opgehouden?

                  Comment

                  • SirSmokeAllot
                    Super Grower
                    MemberLucky Member
                    • Sep 2008
                    • 1968

                    #10
                    Re: er is iets mis met zijscheuten

                    Hoy ewo.
                    Volgens mij zit je met tripsen kerel: http://jointjedraaien.nl/wietforum/s...0709#post80709
                    Ik zie op de derde foto duidelijk witte beestjes zitten. Zouden ook witte vliegen kunnen zijn maar volgens mij is het schadebeeld anders.

                    Grtz $iR
                    sigpic

                    Comment

                    • berckie
                      Junior Stoner
                      Nieuw Lid
                      • Sep 2009
                      • 17

                      #11
                      Re: er is iets mis met zijscheuten

                      Ik zie dat je ook raar gevormde bladeren heb met een zeer lichtgroene kleur. Dit probleem heb ik ook en een vriend van mij vertelde me dat het kwam door een te snelle bloei.
                      gr

                      Comment

                      Bezig...