Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

help? komt dit door het gewicht?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    help? komt dit door het gewicht?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Deze week bij twee verschillende soorten planten een tak gevonden die van de stam was losgekomen. geen leuk zicht om deze te zien. Wat kan je hier nog mee aanvangen. Toen ik het zag heb ik hem van de grond genomen en met een ijzer draadje meer steun gegeven. Iemand een idee hoe dit komt en hoe ik het in de toekomst kan voorkomen?

    grtn Bro
    Attached Files

    #2
    Re: help? komt dit door het gewicht?

    Close up van waar die los zit zou beter zijn. Als die nog goed vast zit aan de plant kan je hem misschien nog redden. Of er stekjes van af knippen als dat kan, maar voor buiten heb je daar niet veel meer aan.

    Comment


      #3
      Re: help? komt dit door het gewicht?

      Weet niet hoe lang dit al licht, maar als de 'wond' nog vers is kan je hem spalken. Niet met een ijzer draadje, dit is 1. te scherp en 2. kan gaan roesten.
      Neem een wollen draadje ofzo en buig de tak terug. Zorg dat ie goed contact maakt met waard ze gescheurd is, en daneel draad eromheen zodat de gehele wond bedekt is.
      Anders gewoon eraf trekken.

      mvg.

      Comment


        #4
        Re: help? komt dit door het gewicht?

        Zou hem gewoon laten hangen als er nog weefsel tussen zit blijft die toch verder leven
        Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

        A. The cop!

        Comment


          #5
          Re: help? komt dit door het gewicht?

          zou kunnen gaan schimmelen wanneer die op (natte) grond ligt.

          Proberen hem weer van de grond te houden, misschien overleefd die tak het wel gewoon.

          Ik dacht eerst even aan stamrot, maar mijn ervaring hiermee is alle bladeren van de tak dan verwelken, niet dat de tak zelf gat afhangen, maar je weet nooit.

          Tosti

          Comment

          Bezig...
          X