Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Sweet Afghani, nog te redden?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Sweet Afghani, nog te redden?

    Korting op 420shop
    Hello people,

    hier ben ik dan nog eens. M'n plantjes doen het voorlopig goed maar 1tje kunnen we precies niet echt een STRUIK noemen.
    Aangezien er volgens mij toch niet veel meer vanaf komt ( de tuin heeft 1ste week bloei achter de rug ) en deze toch niet verder had ik graag eens jullie mening geweten.
    Ben bereid om er eender wat mee te testen.
    Kan jullie meegeven dat het sukkeltje slechts enkele dagen is meegegaan met de rest en dat de pot behoorlijk zwaar is ( nog steeds teveel water en staat al enkele dagen droog ).
    Wat dachten jullie???
    - overpotten en terug onder lamp?
    - overpotten en buiten? ( is normaal wel binnenplant )
    - gewoon z'n gang laten gaan?
    - andere suggestie?
    Laat jullie maar eens gaan want ik sta voor alles open.
    Grtzzz
    Attached Files

    #2
    Re: Sweet Afghani, nog te redden?

    Ziet er voor mij uit alsof ze teveel water of voeding heeft,
    maar als jij zegt dat ze hetzelfde behandeld is als de rest......
    Wacht nog even tot anderen antwoorden,maar wat ik zou doen:

    kijken als je nu veel water bij geeft of het onder de pot uitkomt.
    Zo niet kan het zijn dat de grond dichtgeslagen is,kan er niets meer in of uit.Ook kan het zijn dat de gaten onderin niet groot genoeg zijn of dicht zitten.

    Als het water niet doorloopt,iets groter potje nemen en overpotten,voorzichtig de grond wat luchtiger maken door de plant uit de pot te nemen en een beetje te tikken/knijpen aan zijkanten en onderkant zodat er wat meer lucht tussen de grond kan,in de grotere pot zetten en de grond niet aandrukken.
    Kijk wat ze doet.

    Grts
    Daniella
    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

    Misty's ABC

    Comment


      #3

      Comment


        #4

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Re: Sweet Afghani, nog te redden?

            Met 1,2 m hoogte zou ik toch eens naar de kleinere soorten kijken. Misschien autoflowers crossovers?
            Laat maar weten wat je doet en succes verder.

            Comment


              #7
              Re: Sweet Afghani, nog te redden?

              Hoy den bolle,

              Blijf erbij, SAD is een plant die niet van teveel vocht houdt. Zeker geen goede keuze voor ons buitenklimaat dus.
              Verder merk ik een spiegel op naast je plant. Ik weet niet of het daardoor komt maar deze zou ik weghalen.

              Grtz $iR
              sigpic

              Comment


                #8
                Re: Sweet Afghani, nog te redden?

                ahja lees het net

                Comment


                  #9
                  Re: Sweet Afghani, nog te redden?

                  Lees nog eens je draadje door en mja...
                  Mijn ervaringen met dezelfde plantjes indoor: http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ous-t5061.html
                  PsychoD van sweet seeds raad ik aan iedereen aan zdr twijfelen, dit is de enigste soort waarvan ik dit tot nochtoe kan zeggen... De plantjes heb ik laten voorgroeien onder tl tot 40 cm en ze zijn net geen meter hoog geworden. De SADs zijn verdubbeld in lengte en de PsychoD's toch + 150% he. Ik veronderstel dat dit wel als maatstaf kan genomen worden want alle planten zagen er uniform uit, geen uitschieters of speciale gevallen. Voorgroeien tot rond de 30 zou ik zeggen maar volgens mij ben je niet echt overtuigt...
                  Verder vind ik het vreemd dat er in een ongeveer 20l pot slechts 6 gaten zitten. Ik zou durven opperren dat dit totaal onvoldoende is. Ik koop mijn potten aan in de growshop en boor daar nog extra gaatjes in. Onderaan een laag hydro korrels doet ook al veel maar...
                  Hoe je pot er vanonder uitziet weet ik niet. Als daar zoveel aarde inzit en de pot staat plat op de grond, dan kan het water er ook niet uit. Verhoog je pot daarom steeds een beetjevan de grond op welke manier ook (pas op voor hout want dat gaat rotten en beschimmellen). Ookal zitten er maar 6 gaatjes in, het water kan weg.
                  Welke potgrond gebruik je man? Ziet er mij niet 100% correct uit...
                  Mja, jammer dat we geen fotootjes hebben van voorheen om te zien hoe het evolueerde he. Veel suc6 en geluk nog zou ik zeggen.

                  Grtz $iR
                  Last edited by SirSmokeAllot; 21 August 2009, 22:41.
                  sigpic

                  Comment


                    #10

                    Comment


                      #11
                      Re: Sweet Afghani, nog te redden?

                      De smurfen zijn niet je grootste zorg. Een paar plantjes vallen niet op, de plantages zijn veel belangrijker.
                      Je buren, vrienden, rovers en een eventuele huisbaas zijn een andere zorg.....

                      vale.

                      Comment


                        #12

                        Comment


                          #13
                          Re: Sweet Afghani, nog te redden?

                          Hey Vale

                          plantje staan binnen, vrienden weten het zo goed als niet, hoe minder...hoe beter.
                          Huisbaas heb ik niet want het is mijn kot en rovers komen hier ECHT niet snel binnen. Ze zouden het dan ook eerst moeten weten maar ik begrijp zeker en vast wel wat je bedoelt.
                          Grtzzz

                          Comment

                          Bezig...
                          X