Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blaadjes hangen bijna altijd naar beneden.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Blaadjes hangen bijna altijd naar beneden.

    Korting op 420shop
    Hallo,

    de blaadjes van mijn plant hangen bijna altijd naar beneden. Ook worden de punten van sommige bladeren nu wat geel. Iemand een idee?

    Raar is ook de de pot waar de grote plant in zit veel minder weegt dan zijn kleine buur. Je zou toch het omgekeerde verwachten?

    groeten,
    nr91
    Attached Files
    Last edited by nr91; 29 August 2009, 11:42.

    #2
    Re: Blaadjes hangen bijna altijd naar beneden.

    Hoe vochtig staat jouw plant als ik vragen mag?
    Overbewatering zou wel eens de reden kunnen zijn volgens mij, maar eerst natuurlijk even informeren naar de vochtomstandigheden vd plant, aangezien onderbewatering ook de reden kan zijn aangezien ze beiden starten met dezelfde symptonen.
    Ik vermoed dat het probleem bij het vochtgehalte ligt.
    Dat je grote pot een stuk minder weegt dan de kleine zou te verklaren kunnen zijn dat er veel meer water aanwezig is in de kleine pot tov de grote pot, vandaar dat ie meer weegt.
    Last edited by thejemghost; 29 August 2009, 11:48.

    Comment


      #3
      Re: Blaadjes hangen bijna altijd naar beneden.

      Teveel of te weing water lijkt het me
      En wat heb jij in die pot steken nog meer dan een plant wat zijn die bruine dingen bij de bodem

      Mijn plant /bladeren hangen zo als ze gewoon dorst hebben aarde goed nat gooie der paar liter water bij
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Re: Blaadjes hangen bijna altijd naar beneden.

        Die stokken die je ziet zitten waren om de jonge plant te beschermen tegen mijn kleine konijntjes. Die kunnen er intussen niet meer aan (zitten ergens anders).

        Te weinig water lijkt logischer dan te veel omwille van het verschil in gewicht. Juist?

        Comment


          #5
          Re: Blaadjes hangen bijna altijd naar beneden.

          Ja dat klopt nr91, te weinig lijkt waarschijnlijker dan te veel aangezien de grote pot zo weinig weegt, je mag zeker zijn dat het zo is als de plant in de kleine pot zijn bladeren niet laat hangen dat het zo zit. In dat geval bijwateren en je plant komt weer toppie. Veel succes!

          Comment


            #6
            Re: Blaadjes hangen bijna altijd naar beneden.

            Hey Nr.91, het ziet er wel goed uit, een vriend van mij was dat ook overkomen, de dag der na was alles weer goed. had je al water gegeven, of heb je misschien teveel gegeven?

            smoke ze

            Comment

            Bezig...
            X