Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Soort hars op plant? Blad vreemd? help?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Soort hars op plant? Blad vreemd? help?

    Korting op 420shop
    hallo,

    ik heb 2x powerplant (zaailingen) in potten staan op mn terras,

    1 van de plantjes is van kleins af altijd lichtgroen geweest en rook al van miniplant al wat naar wiet

    de andere zag er altijd mooi gezond uit

    Nu heb ik vandaag ontdekt dat er op de stam van de gezondste plant gele druppeltjes hangen, boven tot onder. Het lijkt wel wat op hars? Plakt een klein beetje...
    Weet iemand wat dit is? Moet ik me zorgen maken?

    De lichtgroenere plant zijn bladeren begonnen ook af te sterven, ik denk een tekort aan stikstof? (naar de symptomen te zien)

    Nu heb ik alletwee planten een week geleden rozenkorrels gegeven en ook zo een voedingstaafje bij de stam geplant..

    graag hulp


    Groetjes


    linker en rechter plant (links ziet er gezond uit, rechts iets minder..)


    Linker plant


    Rechter plant (links zie je hoe het blad 'ziek' is geweest)



    'hars' op de takken van de linker plant


    blad van rechterplant

    Oh ja ze hangen ook al 2 dagen wat slapjes (vooral linker plant), het heeft afgelope week flink geregend, aarde is nu nog vochtig na 2 dagen terug goed weer.
    Ook krijgen ze maar van zonsopgang tot 12u 's middags direct zonlicht, is dat een probleem?
    Last edited by Menno; 8 September 2009, 16:32. Reden: posted to quick, forgot some information

    #2
    Re: Soort hars op plant? Blad vreemd? help?

    Hoi Menno, vreemd dat kleurverschil. Helaas is op de kleine fototjes vrij weinig te zien. Meen verdorde punten aan sommige bladen te zien en lichtgroene nerven bij je laatste foto. Zou je de foto's in een groter formaat willen plaatsen of nieuwe willen maken. 640X480 of 800X600 pixels dan kunnen we je beter helpen. Probeer ook eens een goede scherpe close-up van die druppels op je stam te maken.

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: Soort hars op plant? Blad vreemd? help?

      ok ben ze aan het her-uploaden want had ze te klein laten resizen
      hoop niet dat mn kweek voor niets is geweest
      knopjes zijn ook nog maar net begonnen, is dat niet wat laat?
      zal betere fotos uploaden

      ciao!

      Menno

      Kan het mss aan die rozenkorrels liggen of de rozenkorrelstaafjes?
      Last edited by Menno; 8 September 2009, 17:22. Reden: extra vraag vergeten

      Comment


        #4
        Re: Soort hars op plant? Blad vreemd? help?

        ok hier betere fotos

        hopelijk hebben jullie hier wat meer aan

        als je op imagshack site bent nog is klikken op foto voor grootste versie


        RECHTER PLANT


        rechter plant


        blad rechter plant


        rechter plant voor linker plant


        begin knop rechter plant

        LINKER PLANT





        'hars' linkerplant


        blad linkerplant


        begin knop linker plant



        groetjes
        Last edited by monty; 9 September 2009, 15:48. Reden: info

        Comment


          #5
          Re: Soort hars op plant? Blad vreemd? help?

          Je palant Huild kijk hoe klein pot man verpotten die handel
          God was never on your side..

          Comment


            #6
            Last edited by Menno; 8 September 2009, 19:16.

            Comment


              #7
              Re: Soort hars op plant? Blad vreemd? help?

              Waarom geef je die fish-mix niet verder? Mss samen met bio-bloom?
              Maar ik zou nooit voeding voor sierplanten aan weed geven, onthoud je moet het ook roken erna en in voeding voor sierplanten let men er niet op of bepaalde ingredienten giftig/kankerverwekkend zijn etc.

              Als je niet naar een gs kunt, tomatenvoeding of fruit/groente voeding geven dan ben je toch zekerder
              Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

              A. The cop!

              Comment


                #8
                Re: Soort hars op plant? Blad vreemd? help?

                Had gelezen dat je geen vismix meer mag geven als ze in bloei zijn gegaan?
                Die rozenkorrels zijn een universele meststof, staan tomaten en wortelen op pak dus dacht dat het wel ok zou zijn? als het kan gebruikt worden voor dingen die jeop eet kan je het evengoed gebruiken voor dingen die je rook?

                toch bedankt voor comment

                Comment


                  #9
                  Re: Soort hars op plant? Blad vreemd? help?

                  Ik denk zelf dat de potten wel goed zijn. Als je maar de juist voeding erbij doet kan je bij wijzen van spreken in een 5 liter pot groeien. Het enige nadeel van kleinere potten is dat je er meer tijd aan kwijt bent doordat je dingen wat vaker moet doen dan met een grotere pot met een grotere buffer. De planten zullen ook minder groot worden.

                  Het lijkt er trouwens op dat je last heb van een fosfor te kort. http://www.snow-white.nl/nederland/h42.htm

                  Dat groene spul dat er af druipt is inderdaad raar en heb geen flauw idee wat het is. Kan je zien of het uit de plant komt ? Een wondje of iets dergelijks ?
                  Last edited by Origineel; 8 September 2009, 21:20.

                  Comment


                    #10
                    Re: Soort hars op plant? Blad vreemd? help?

                    ja komt uit plant... geen wondjes, precies of ie zweet of zo?
                    zou het geen kalium tekort hebben? lijkt meer op de fotos bij kalium tekort?
                    Last edited by Menno; 8 September 2009, 22:46.

                    Comment


                      #11




                      je kan duidelijk het kleurenverschil zien, grijzig bruin, dit is geen stress denk ik?



                      Comment


                        #12
                        Re: Soort hars op plant? Blad vreemd? help?

                        Ik zie enkel TMV bij jouw planten maar dat is niet zo erg daar gaan de planten niet van kapot?
                        Zitten er gaten in je potten van onder?
                        Lijkt op wortelschade maar waardoor?

                        PS die fish-mix mag je tot 2 weken voor het einde geven, als je hhet schema van bio-bizz ziet dan word de grow of de fish-mix van begin tot einde gegeven
                        Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                        A. The cop!

                        Comment


                          #13
                          Re: Soort hars op plant? Blad vreemd? help?

                          Ja,zou idd eens kijken of er tussen jouw wortels geen larven ronddwalen o.i.d.,misschien schimmel?
                          Even plant uit de pot tillen en kijken lijkt me,

                          Grts
                          Daniella
                          Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                          Misty's ABC

                          Comment


                            #14
                            Re: Soort hars op plant? Blad vreemd? help?

                            zitten gaten in de potten, heb de gaten opengelaten doormiddel van scherven erop te leggen, heb ze net uit de grond gehaald, getjeckt, niets van maden gezien, wel een oorwormpje..
                            Ik dacht mss zelf aan een soort van voedselvergiftiging? teveel van die roze korrels??
                            Ik hoop dat de verse grond wat goed zal doen aan de plant, heb niet al het grond van de plant afgeklopt, was bang de worstels te beschadigen...

                            Die tmv is dus tabacco mosaic virus? dat is de reden waarom mn takken op 1 nacht bruin grijs zijn geworden?

                            ik hoop dat ik nog wat heb aan mn plantjes, keek er erg naar uit
                            is mn eerste kweek ooit..

                            al bedankt voor het reageren

                            Comment


                              #15
                              Re: Soort hars op plant? Blad vreemd? help?

                              oh ja, het is trouwens geen vismix dat ik gebruikte het is PNS combimax

                              http://pns-nl.com/CombimaXX.htm

                              mag je deze ook nog gebruiken nu?

                              groet

                              Comment

                              Bezig...
                              X