Meeldauw????

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • sativa303
    Advanced Stoner
    Member
    • May 2009
    • 55

    #1

    Meeldauw????

    Korting op 420shop
    hallo iedereen
    ik heb ontdekt dat er een soort wit poeder op mijn planten begint te liggen,
    nu heb ik wat opgezocht op het forum, maar ben niet zeker... het is een soort van "roos" (zoals in haar)
    dus ik vermoed meeldauw
    mijn planten moeten wel nog enkele weken gaan (6 a 7 weken bloei)
    kan iemand mij misschien hier meer raad over geven of hier uitsluitsel over geven?

    tnx
    greetz
    Attached Files
    Last edited by sativa303; 9 September 2009, 15:50.
  • Urban
    Amazing Grower
    MemberLucky Member
    • Jan 2008
    • 4104

    #2
    Re: Meeldauw????

    hey,het ziet er meer uit dat er beestjes opzitten of dat ze wat vervuild zijn,maar meeldauw is het zeker niet of het moet een soort meeldauw zijn die ik nog niet ken.

    Comment

    • sativa303
      Advanced Stoner
      Member
      • May 2009
      • 55

      #3
      Re: Meeldauw????

      mja beesjes zijn het ook niet
      heb net wel anti schimmel (anti ziekten) middel gespoten
      omdat ik echt dacht dat het het begin van meeldauw was. nu hoop ik maar dat het men topjes niet kapot maakt, er stond op de bijsluiter dat je er vruchten en groenten mee kan besproeien tot 2 weken voor de oogst, dus heel schadelijk zal het wel niet zijn.
      alleszins bedankt voor de reactie alien

      greetz

      Comment

      • Smoking Fifi
        Expert Grower
        MemberLucky Member
        • Jan 2009
        • 1362

        #4
        Re: Meeldauw????



        Dit is een duidelijk voorbeeld van meeldauw op cannabis blaadjes.

        Best niet teveel dat product gebruiken als de bloei er al in zit.

        Kijk mss es rond je plant of er nergens een wit stof van kan komen want dat lijkt me niet echt op een schimmel ofzo.
        Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

        A. The cop!

        Comment

        • SirSmokeAllot
          Super Grower
          MemberLucky Member
          • Sep 2008
          • 1968

          #5
          Re: Meeldauw????

          ziet eruit als tripsen baby... en nogal redelijk serieus. Leg 50 EUR op tafel en ik steek mn hand ervoor in het vuur.
          Je moet opletten als je water geeft: tripsen houden er niet van en je ziet overal witte dingetjes opspringen. Moet je nog lang bloeien? Ik zou me een sterk goei middel aanschaffen man met een redelijke wachttijd die je toch nog wat respijt heeft tot de oogstdatum.
          Veel suc6 in je gevecht tegen trips. Ik maak binnenkort een uitgebreid draadje aan over die parasitaire mispunten want ik verzeker je, je bent er nog niet vanaf. Tripsen overwinteren in spleten en kieren van je kast en in de kamer waar je setup staat...

          Grtz $iR

          PS: mag ik je foto's komen pikken voor in mn draadje tegen een bedankingetje uiteraard? Zelf heb ik er ook maar dit is wel een hele mooie reeks.
          sigpic

          Comment

          • belladonna
            Guru of all Growers
            Lucky Member
            • Aug 2008
            • 10674

            #6
            Re: Meeldauw????

            Bella Steekt al zo vast een Vuurtje aan
            God was never on your side..

            Comment

            • latindos
              Junior Grower
              MemberLucky Member
              • Aug 2009
              • 558

              #7
              Re: Meeldauw????

              dit is tegen tripsen in prei misschien handig

              Last edited by latindos; 10 September 2009, 12:35.
              Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

              Comment

              • sativa303
                Advanced Stoner
                Member
                • May 2009
                • 55

                #8
                Re: Meeldauw????

                tripsen??want k zie niet echt dingetjes opspringen sir.(heb net getest met water op enkele bladeren in de schaduw te spuiten)maar als de zon weg is dan ga ik dat eens beter bekijken.
                is dat wit stof dan de eitjes???
                want dan zit ik inderdaad met een serieus probleem vrees ik!!
                ik heb hiet KB polycare totaalbehandeling staan
                http://www.zonderisgezonder.be/gezin...deling-aerosol (dit is de spuitbusversie maar heb zo een sproeiertje)
                zou dit schadelijk zijn voor de toppen? ik heb ook wel gezien dat de boom waar ze soms onder stonden vol zit van de meeldauw...
                het staat er nog altijd op maar precies toch minder, heb er ook al wat afgedaan.
                wat is de uiteindelijke schade van die tripsen? beschadigt dit ook rechtstreeks de toppen? ja sir gebruik de fotos maar geen probleem.

                advies welkom!!
                grtz

                Comment

                • sativa303
                  Advanced Stoner
                  Member
                  • May 2009
                  • 55

                  #9
                  Re: Meeldauw????

                  ik ben gaan zoeken en deze motherfucker zat er op
                  vanavond toch maar insecticide dan maar...
                  het lijkt mij amerikaanse trips te zijn volgens de foto op deze site http://www.entocare.nl/nl/plagen/trips.htm
                  Attached Files
                  Last edited by sativa303; 10 September 2009, 15:35.

                  Comment

                  • SirSmokeAllot
                    Super Grower
                    MemberLucky Member
                    • Sep 2008
                    • 1968

                    #10
                    Re: Meeldauw????

                    hm...het spijt me maatje. Brand dat vuurtje nog @ bella? Breng wel wat vlees en wijn mee, jij die 50 EUR?
                    Ik constateer voor de 3e keer deze dag dat het hoognodig is dat ik vanavond eens een draadje of 2 ga aanmaken. Alle draadjes in mijn profiel handelen bijna over hetzelfde, thripsen en de gevolgen ervan (de andere over spint).
                    De witte puntjes die je ziet zijn de cellen die de thrips hebben leeggezogen als voeding en zouden naarmate je hoger in de plant komt moeten afnemen. Echter, het is volledig mogelijk dat je hele plant er vol mee zit. Dit is volgens mij echt geen meeldauw...
                    De kleur van thrips zegt eigenlijk weinig, je zou ze onder een degelijke microscoop moeten bekijken en het aantal segmenten op verschillende plekken gaan tellen. De thripsen bij mij in de tuin en diegene die oorspronkelijk de kast zijn binengekomen waren wit. Na te hebben geproeft van mijn plantjes ziet de trips eruit zoals op jouw foto... De kleur is afhankelijk van de voeding die ze hebben gekregen.
                    De witverkleuring constateer ik hier ook overal en weit ik aan het tabaksbontvirus, een milde vorm van tmv die de trips volgens mij hier met zich meedragen. Overal rondom me kleuren de planten wit: straatbeplanting, klimop, onkruid, weed, groenten, echt alles. Hou je plantje goed in het oog man en geef eventueel wat je kan om haar weerstand wat te verhogen.
                    Jammer... en ik rip je pics

                    Grtz $iR
                    Last edited by SirSmokeAllot; 10 September 2009, 17:34.
                    sigpic

                    Comment

                    • sativa303
                      Advanced Stoner
                      Member
                      • May 2009
                      • 55

                      #11
                      Re: Meeldauw????

                      mmm ik vind het wel raar dat als die cellen dan leeggezogen zijn dat die witte puntjes poeder zijn dat eraf kan, een leggezogen cel zou je er toch niet kunnen afwrijven?
                      pff tja niets aan te doen dan afwachten en vingers kruisen zeker...
                      pak die fotos maar zodat anderen er ook iets aan hebben

                      grtz

                      Comment

                      • SirSmokeAllot
                        Super Grower
                        MemberLucky Member
                        • Sep 2008
                        • 1968

                        #12
                        Re: Meeldauw????

                        heh...er afwrijven, mja, dan is het idd wel iets anders... tripsschade kun je idd niet afwrijven...
                        Mja ik denk, zolang er niets aan het blad is het niet echt kwaad kan. Als je het wegdoet, zie je dan enige vorm van verkleuring of iets in die aard? Misschien aan de onderkant van het blad ook eens kijken. Eventueel eens echt goed onderzoeken of die plant in de buurt weldegelijk weeldauw heeft. Kan het niet zijn dat de wind iets mee heeft genomen van in de buurt bvb zand ofzo gewoon? Anders is het idd wel iets vreemds.

                        Grtz $iR
                        sigpic

                        Comment

                        • sativa303
                          Advanced Stoner
                          Member
                          • May 2009
                          • 55

                          #13
                          Re: Meeldauw????

                          zowiezo zit ik met enkele tripsen, die is duidelijk te zien op de foto, maar zo heb ik er maar één gezien op mijn drie planten. en tja wie weet zand of zo ik hoop dat het zoiets is, ik heb ze wel al behandeld ondertussen en lang naar boven en onderkant zitten kijken en weet het echt niet. ach ja, we zien wel
                          alleszins bedankt voor je hulp (maar ik zou dan toch wachten met die fotos te gebruiken misschien want het is echt een soort poeder (meer zoals roos of "pellekes" in je haar soms)


                          grtz

                          Comment

                          • misty
                            Expert Grower
                            MemberLucky Member
                            • Jun 2009
                            • 1462

                            #14
                            Re: Meeldauw????

                            Volgens sir is het ook lastig om tripsen op je plant te vinden,
                            ze bevinden zich hoofdzakelijk op/in de aarde.
                            Miss daar eens gaan zoeken of water geven(dat is ook wat sir volgens mij bedoelde in zijn eerdere post)

                            @Sir,correct me if im wrong..

                            Grts
                            Daniella
                            Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                            Misty's ABC

                            Comment

                            • ceBep
                              Retired
                              • Jun 2009
                              • 4745

                              #15
                              Re: Meeldauw????

                              Volwassen tripsen zitten vaak op bovenkant van het blad: larven in groepjes bij elkaar op de onderkant.
                              Snelle rakkers btw!

                              Eerste kenmerk van meeldauw: witte poederachtige aanslag, daarna komt de schimmelpluis pas.

                              vale.

                              Ecoline adviseert vloeibare suiker toe te voegen aan de bespuiting met syntetische middelen. Dit stimuleerd de tripsen tot zuigen en dus tot het opnemen van bestrijdingsmiddel.

                              bron www
                              Last edited by ceBep; 10 September 2009, 20:03.

                              Comment

                              Bezig...