Gele vlekjes

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • GekkePietje
    Chronic Stoner
    MemberLucky Member
    • Jun 2008
    • 157

    #1

    Gele vlekjes

    Korting op 420shop
    Goedendag

    Dit is mijn eerste binnen kweekje, er staan 9 planten in een tent van 1,5m bij 1,5m.
    Ik heb last van een stel gele vlekjes op me blaadkes.
    Heb ook meeldauw gehad en spint heb voor spint nu 1 keer gespoten en heb roofmijten in de bestelling.
    Meeldauw is bijna weg gespoten ^^
    Vraag me af wat ik er tegen moet doen. :/

    helppp meeeee


    Grtz Ceristo
    Attached Files
    Last edited by GekkePietje; 12 September 2009, 20:34.
  • latindos
    Junior Grower
    MemberLucky Member
    • Aug 2009
    • 558

    #2
    Re: Gele vlekjes

    bekijk eens dit goede topic
    http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ips-t7022.html
    Last edited by latindos; 12 September 2009, 21:07.
    Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

    Comment

    • kweker
      Expert Grower
      MemberLucky Member
      • Mar 2009
      • 1389

      #3
      Re: Gele vlekjes

      spint is het NIET....
      van welke hoogte is dit blad als ik U mag vragen??
      sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

      Comment

      • GekkePietje
        Chronic Stoner
        MemberLucky Member
        • Jun 2008
        • 157

        #4
        Re: Gele vlekjes

        bijna boven aan.
        dus het is vrij nieuw blad.
        maar er zijn ook bladeren die ong halverwege zitten die er last van hebben.

        Denken jullie dat het trips is??

        Grtz Ceristo

        Comment

        • latindos
          Junior Grower
          MemberLucky Member
          • Aug 2009
          • 558

          #5
          Re: Gele vlekjes

          Oorspronkelijk geplaatst door Ceristo
          bijna boven aan.
          dus het is vrij nieuw blad.
          maar er zijn ook bladeren die ong halverwege zitten die er last van hebben.

          Denken jullie dat het trips is??

          Grtz Ceristo
          ikke wel vandaar ook mijn voorgaande quote en link van die kut trips
          bij mij lijkt het effe stilgevallen na behandeling met bayer ultra provado tegen zuigende insekten hopen en elke dag inspectie ,...........hopelijk geen stilte voor de storm dit is jammer suxes toch groene groet
          Last edited by latindos; 13 September 2009, 15:19.
          Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

          Comment

          • kweker
            Expert Grower
            MemberLucky Member
            • Mar 2009
            • 1389

            #6
            Re: Gele vlekjes

            inderdaad latindos.
            Maar spint zeker niet.

            als het nu onderaan wasgeweest (alleen daar) had ik het op waterdruppels kunnen schuiven.
            mors je dus waterdruppels op het blad zonder dat je het ziet, zijn het als het ware vergrootglazen......snappie: dus een druppel water vergroot de lichtinval. waardoor dus een plekje verbrand...heb ik ook best wel.....
            sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

            Comment

            • SirSmokeAllot
              Super Grower
              MemberLucky Member
              • Sep 2008
              • 1968

              #7
              Re: Gele vlekjes

              Volgens mij is dit ook geen trips. ik stel geen algemene geelverkleuring vast van het blad (wegtrekken van het chlorofyl). Ook is de schade voor tripsen veel te groot. Deze zuigen cellen leeg en op het blad zien wij dit met het blote oog als grijs/witte vlekjes. Dit zijn lege cellen, maar een foto ervan maken gaat niet zo makkelijk. Zo duidelijk is het gewoon niet en de vlekjes van tripsen zijn niet geel.
              Toen ik het blad voor de eerste keer zag moest ik spontaan denken aan wantsen... Valt te vinden via search op wantsen, een draadje van ons allerliefste belladonna.
              Waarmee heb je gespoten tegen meeldauw en spint en wanneer heb je dat gedaan? Verbranding is idd mogelijk maar dan lijkt het mij dat het hele kleine druppeltjes waren. Dit is misschien het geval als je een klaargemaakte spuitbus gebruikt, dat weet ik niet...
              Ik vind het iets vreemd en hou je draadje nauwlettend in de gaten. Ikzelf heb zoiets (buiten wantsen) nog niet gezien.

              Grtz $iR
              sigpic

              Comment

              • viske
                Senior Stoner
                Member
                • Aug 2008
                • 45

                #8
                Re: Gele vlekjes

                Ik weet absoluut niet wat dit is, maar ik woon in een bosrijke omgeving met veel onkruid, en al dit onkruid heeft juist hetzelfde voor. Tot mijn verbazing worden mijn wiet plantjes hier -voorlopig?- niet door aangetast. Ik vermoed echter dat het hier eerder om een ziekte gaat dan om ongedierte. Ik heb tot hiertoe immers nog nooit een beestje kunnen vinden op dit onkruid.

                Comment

                • GekkePietje
                  Chronic Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Jun 2008
                  • 157

                  #9
                  Re: Gele vlekjes

                  goedendag

                  Ik heb voor beide meeldauw en spint, een kant en klare spuitbus gebruikt, Beide van Ecostyle.

                  De spint waar ik 3 dagen geleden voor heb gespoten, zat bovenin de plant en heb daar dus ook gespoten bij de planten, en het kan wel eens zo zijn dat het brandplekjes zijn (hoop daar eigenlijks wel op ^^) maar dan ben ik goed wezen klunsen aangezien een paar planten dan goed zijn verbrand.


                  De meeldauw is ondertussen ook een klein beetjuh terug. maar dat is zo weer verholpen aangezien het maar op een paar blaadjes zit.
                  ohwja nu staan ze 3 weken in de bloei

                  Thnx&grtz Ceristo
                  Attached Files
                  Last edited by GekkePietje; 14 September 2009, 21:08.

                  Comment

                  • Wiet Smurf
                    Retired
                    • Mar 2010
                    • 182

                    #10
                    Re: Gele vlekjes

                    Heb hetzelfde probleem(volgensmij). NB: komt alleen voor op de blaadjes op de 3e internode, rest is helemaal gezond. is wel minder extreem bij mij. Lijkt geen verbranding btw. dan zouden andere blaadjes ook aangetast moeten zijn...

                    Ps: kom niet in opties dus moest uploaden
                    Foto's 2e is duidelijkst

                    Comment

                    • SirSmokeAllot
                      Super Grower
                      MemberLucky Member
                      • Sep 2008
                      • 1968

                      #11
                      Re: Gele vlekjes

                      Tomtenbronsvlekkenvirus TSWV of INSV (klikken voor link) misschien?
                      Grtz $iR
                      sigpic

                      Comment

                      • Wiet Smurf
                        Retired
                        • Mar 2010
                        • 182

                        #12
                        Re: Gele vlekjes

                        Thnx voor je reactie,

                        zag n fototje met calciumtekort eronder, lijkt eerder daarop.
                        vlekjes lijken mij te subtiel voor beestjes, ik heb de plant apart gezet, zie morgen wel of er wat is veranderd.

                        Comment

                        Bezig...