Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

bladproblem of iets anders?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    bladproblem of iets anders?

    Korting op 420shop
    deze planten zijn 3 tot 4 maanden oud, hebben altijd buiten gestaan, ik geef ze nu onderdak in mijn tent die ik zijlf nog nooit had gebruikt.
    (niet lang geleden gekocht voor te gebruiken na dat ik zou verhuizen)

    nu dat ze weer de gezonde kant begonen te gaan, kregen de bladjes een rare vorm, heb all gezocht maar vond geen antword
    Attached Files

    #2
    Re: bladproblem of iets anders?

    Je dames hebben last van de hitte. Daardoor zie je de bladeren krullen. Waarschijnlijk ook een lage luchtvochtigheid.

    Doordat het erg warm is, zullen de planten meer willen drinken om te kunnen verdampen, voor de verkoeling. Hierdoor is het goed mogelijk dat in je bodem ook een onevenwichtigheid ontstaat.

    Je kunt met zwart/wit folie een vlak knippen voor om je planten om de bodem te bedekken. Zo wordt de bodem minder warm en dat is toch het belangrijkste om op temperatuur te houden.

    Verder laat je het water opwarmen in je hok. De goede temperatuur voor je voedingswater is 21 graden. Met een simpele thermometer van de aquariumwinkel weet je snel hoe koud dat eigenlijk is.
    Je voedingsvat niet laten opwarmen. Als je dadelijk voeding gaat gebruiken is het slecht om dit water steeds warm-koud-warm te laten worden.

    Het niet afzuren van je voedingswater is niet erg. Een goed bodemleven regelt zelf de ph-buffer. Dus je moet je bodemleven in de gaten houden.
    Hoe kun je dit stimuleren?
    - wekelijks met bacterien inwateren
    - niet te nat of droog laten worden
    - humuszuren helpen
    - met organische voeding werken

    Comment


      #3
      Re: bladproblem of iets anders?

      nice monty maar bij mij kwam het toch echt door een te hoge lv icm een fan die constant op de bladeren blies
      maarja kan ook weer anders zijn maar ik d8 dat omdat zijn bladereen precies hetzelfde krulde als die van mij en nu ik de lv niet meer zo hoog heb en de fan andewrs heb staan heb ik dat niet m eer dus hij kan het op zen minst proberen

      Comment


        #4
        Re: bladproblem of iets anders?

        Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
        Je dames hebben last van de hitte. Daardoor zie je de bladeren krullen. Waarschijnlijk ook een lage luchtvochtigheid.

        Doordat het erg warm is, zullen de planten meer willen drinken om te kunnen verdampen, voor de verkoeling. Hierdoor is het goed mogelijk dat in je bodem ook een onevenwichtigheid ontstaat.

        Je kunt met zwart/wit folie een vlak knippen voor om je planten om de bodem te bedekken. Zo wordt de bodem minder warm en dat is toch het belangrijkste om op temperatuur te houden.

        Verder laat je het water opwarmen in je hok. De goede temperatuur voor je voedingswater is 21 graden. Met een simpele thermometer van de aquariumwinkel weet je snel hoe koud dat eigenlijk is.
        Je voedingsvat niet laten opwarmen. Als je dadelijk voeding gaat gebruiken is het slecht om dit water steeds warm-koud-warm te laten worden.

        Het niet afzuren van je voedingswater is niet erg. Een goed bodemleven regelt zelf de ph-buffer. Dus je moet je bodemleven in de gaten houden.
        Hoe kun je dit stimuleren?
        - wekelijks met bacterien inwateren
        - niet te nat of droog laten worden
        - humuszuren helpen
        - met organische voeding werken

        Comment


          #5
          Re: bladproblem of iets anders?

          Je temperaturen zijn prima,laat je een ventilator tussen lamp en plant blazen?
          Ben je zeker dat je voldoende water geeft?
          Een foto met daglicht(dus lamp uit met flits) zou nog beter zijn
          i.v.m. het beter zien van de kleur van het blad.

          Grts
          Daniella
          Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

          Misty's ABC

          Comment


            #6
            Re: bladproblem of iets anders?

            hier, 2 fotos in de daglicht.

            Ik hoop dat het nu duidelijker is om te zien wat er aan de hand is

            maar zo en zo ga ik de zwart / wit folie
            Attached Files
            Last edited by Young Blood; 15 September 2009, 11:46.

            Comment


              #7
              Re: bladproblem of iets anders?

              Is het niet te warm in jou hokje ?
              En heeft hij genoeg water ? Gaten in je potten en geen natte voeten?
              God was never on your side..

              Comment


                #8
                Re: bladproblem of iets anders?

                Heb hier toch echt een gevoel van uitdroging bij,
                Ik zal je zo op de chat vragen stellen,
                Komen we er wel uit.

                Greets
                Daniella
                Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                Misty's ABC

                Comment

                Bezig...
                X