Help help pleas ik weet geen raad

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • devil
    Retired
    • Oct 2009
    • 10

    #1

    Help help pleas ik weet geen raad

    Korting op 420shop
    ik weet niet wat mijn lieverds hebben. kan dat iemand mij vertellen wat ik fout doe.ik doe de foto"s bij
    ze staan nu bijna 2 week op 12 uur .ik heb het lamp nu hoog hangen
    ik weet het niet meer. en ik wil ook niet voor de 2 keer verprutsen s.v.p
    om de 3 of 4 dagen krijgen ze van mijn wortel stumulator met PH tusen 5/6 ik heb hem in de schuur opgebouwd .in een tent xxl met 2 lampen van 600 watt .in de tent word 28 graden en de vocht is tussen 60 of 50 procent alls de lamp aan staat .en als de lamp uit staat is binne 15 of 16 graden en de vocht is dan tegen de 75 procent
    Attached Files
  • thelos
    Bong Master
    Lucky Member
    • Jun 2008
    • 306

    #2
    Re: Help help pleas ik weet geen raad

    15-16 graden is toch een enorm verschil met 28( maar dat is wel niet hetgene wat jou plant doet verkleuren) , de verkleuringen bij je bladeren lijken verdacht veel op overvoeding , (indien ze donkerbruin zijn toch) is het mogelijk iets scherpere foto's te posten? Welke voeding geef je nog bij behalve die wortelstimulator?

    Comment

    • devil
      Retired
      • Oct 2009
      • 10

      #3
      Re: Help help pleas ik weet geen raad

      verder geef ik geen voeding ik heb 1 keer blad voeding gegeven
      en dat was het. als het lamp aan is is het wel 28 graden en de de top van de bladeren verkruld het .bruinzig
      Attached Files
      Last edited by devil; 6 October 2009, 01:50.

      Comment

      • Smoking Fifi
        Expert Grower
        MemberLucky Member
        • Jan 2009
        • 1362

        #4
        Re: Help help pleas ik weet geen raad

        Hey check je ph es en houd hem op min 5.8 voor grond en max 6.5 probeer die ook steeds hetzelfde te houden --> dus eenmaal 5.8 = altijd 5.8

        Neem ook nog es een scherpe foto in de buitenlucht ofzo van de totale plant..

        vergelijk zelf es hier voedingsproblemen en kijk bij grondproblemen
        Last edited by Smoking Fifi; 6 October 2009, 05:07.
        Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

        A. The cop!

        Comment

        • devil
          Retired
          • Oct 2009
          • 10

          #5
          Re: Help help pleas ik weet geen raad

          kan ik elke keer wortelstimulator geven .als de plant water nodig heef. of tussen door
          zuivere water met de PH 6.8 ik zal is effe checken vanavond thx alvas .ik zal is scherpe foto's knippen
          Last edited by devil; 6 October 2009, 16:28.

          Comment

          • den bolle
            Elite Stoner
            • Jul 2009
            • 142

            #6
            Re: Help help pleas ik weet geen raad

            Hallo

            met wortelstimulator moet je best wel voorzichtig zijn. Ik geef slechts 1x om mijn zaadjes te laten kiemen (in steenwolblokjes) en 1x bij de eerste drinkbeurt als ze in de aarde staan.
            Ik denk dat het niet echt goed is om ze veel wortelstimulater te geven en dit doet de ph-waarde van het water best wel stijgen.
            Heb wat gelijkaardige problemen gehad maar heb zodanig veel geprobeerd dat ik niet weet wat tot de oplossing geleid heeft. Mijn ph zit altijd tussen 6.2 en 6.4 en dit lijkt wel prima.
            Had eerst zo een goedkoop metertje van het tuincentrum maar een digitale van de shop is toch wel stukken beter.
            Dus, volgens mij geen wortelvoeding meer geven en je ph constant houden.
            Grtz.

            Comment

            • belladonna
              Guru of all Growers
              Lucky Member
              • Aug 2008
              • 10674

              #7
              Re: Help help pleas ik weet geen raad

              Je hebt je lampen op 12staan dat is Bloei dan geef je geen wortel stimulator meer beter schaf je wat bloei voeding aan wat je nu ziet is dat hij de wortel stim die jij geeft niet kwijt kan
              suc6
              God was never on your side..

              Comment

              • janleuri
                Retired
                • Oct 2008
                • 1131

                #8
                Re: Help help pleas ik weet geen raad

                Misschien best u aarde doorspoelen met gewoon water zodat de voeding wat weggespoeld uit je aarde en daarna beginnen met bloeivoeding geven. En je moet niet elke keer voeding geven als je ze water geeft. Dus gewoon afwisselend. Ook goed naar de dosering kijken. Nie gewoon een scheutje in je water. Meten is weten en Gissen is missen.


                gtz

                Comment

                • devil
                  Retired
                  • Oct 2009
                  • 10

                  #9
                  Re: Help help pleas ik weet geen raad

                  ik heb mijn potgrond doorgespoeld met .ENZYM< van aptus. vandaag ik hoop dat het werk.hier ik heb wat foto" van mijn schatjes.
                  wie kan mij helpen wat ik nog meer moet doen.
                  Attached Files

                  Comment

                  • ledpower
                    Retired
                    • Sep 2009
                    • 265

                    #10
                    Re: Help help pleas ik weet geen raad

                    wat glimmen de bladeren ja of zie ik dat verkeert ?

                    als dat wel zo is moet je de bladeren niet nat sproeien tewijl de lampen aanstaan dan zullen je bladeren kunnen verbranden ?

                    hoever heb je de lampen boven je planten hangen ?

                    Comment

                    • ledpower
                      Retired
                      • Sep 2009
                      • 265

                      #11
                      Re: Help help pleas ik weet geen raad

                      en meschien is een kacheltje erbij voor als de lampen uitzijn ook een idee
                      hoeveel te minder de tempratuur schommeld hoeveel te minder stress de planten hebben

                      Comment

                      • devil
                        Retired
                        • Oct 2009
                        • 10

                        #12
                        Re: Help help pleas ik weet geen raad

                        Oorspronkelijk geplaatst door ledpower
                        wat glimmen de bladeren ja of zie ik dat verkeert ?

                        als dat wel zo is moet je de bladeren niet nat sproeien tewijl de lampen aanstaan dan zullen je bladeren kunnen verbranden ?

                        hoever heb je de lampen boven je planten hangen ?
                        ik heb ze nu ongeveer 70 cen van af en de lampen stonden uit toen ik
                        sproeiden.ik heb ze gesproei tegen de ongedierde

                        Comment

                        • ledpower
                          Retired
                          • Sep 2009
                          • 265

                          #13
                          Re: Help help pleas ik weet geen raad

                          de afstand is goed
                          zie het even een paar dagen aan als er ook iets verandert

                          ik volg het

                          Comment

                          • Xtreme
                            Banned
                            • Jul 2009
                            • 4271

                            #14
                            Re: Help help pleas ik weet geen raad

                            Je sproeit tegen ongedierte. Zat er ongedierte in of deed je dat zo maar voor de lol?
                            Er zijn bestrijdingsmiddelen (voor buiten) die je alleen maar bij bewolkt weer of 's-avonds mag geven i.v.m. bladverbranding door de zon.
                            Als je een uur voor de lampen aangaan sproeit kan er toch nog verbranding plaats vinden.


                            Xtreme
                            Last edited by Xtreme; 9 October 2009, 08:59.

                            Comment

                            • devil
                              Retired
                              • Oct 2009
                              • 10

                              #15
                              Re: Help help pleas ik weet geen raad

                              ik had wat ongedierte erop klein wit langverp beesjes .
                              ik sproeite toen het lamp uit was .lampen zijn om 9 uur smorgen uit .ik had rond 11 uur ge sproeit .het lijk wel dat het werkt .om potgrond met zuivere water door te spoelen .bedankt jongens .ik zal wat nieuwe foto"s
                              plaatsen .ik hou julli op het hoogte.het voor staat .nog maal bedankt
                              Last edited by misty; 22 October 2009, 11:30. Reden: onnodig quoten

                              Comment

                              Bezig...