Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

krullende blaadjes

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    krullende blaadjes

    Korting op 420shop
    ik heb nu 4 plantjes in een tent staan en ze groeien als kool en zien er erg goed uit behalve dan dat de zijkant van sommige blaadjes naar boven gaan staan.

    Weet iemand hoe dit kan? tis er 28 graden en lv is 30- 50. Ben wel zuinig met water geven, wil ze niet verzuipen of hebben ze te weinig water? of hangt de lamp te dichtbij? 600 watt, 53cm tussen lamp en top plantjes.

    niels

    #2
    Re: krullende blaadjes

    Klinkt allemaal goed de omstandigdheden, Lamp zou ik in ieder geval voor paar dagen wat hoger hangen. Zo kun je dit al uitsluiten als probleem. Beschrijf eens wat meer van je medium en voeding. Heb je geen foto ?

    grtz

    Comment


      #3
      Re: krullende blaadjes

      zal proberen om foto's te maken. meng 1 keer per week rhizotonic, verhouding volgens gebruiksaanwijzing en 1 keer per week spul voor de groei (kan even niet op naam komen Terra....). Geef ze dan dus zo'n 200 ml water met voeding pp. En 1 keer per week lekker wat half litertje gewoon water. Heb speciale potaarde uit growshop voor wietplanten. Ze zijn zo'n 20 cm lang en spruiten en groeien aan alle kanten zijn goed groen Heb 20 liter potten. Misschien even wennen door de snelle groei? Ze staan er nu 6 dagen in

      Comment


        #4
        Re: krullende blaadjes

        Klinkt allemaal goed alweer . Kweek je in een tentje of self made hokje ?

        grtz

        Comment


          #5
          Re: krullende blaadjes

          Ja ze staan in een tent Homebox XL, 120-120-200 met koolstoffilter

          Comment


            #6
            Re: krullende blaadjes

            Ik heb de lamp 10cm hoger gehangen. Als vanavond het licht uitgaat om 0.00 uur zal ik ze nog even opfrissen met de plantenspuit, misschien dat ze dat fijn vinden

            Comment


              #7
              Re: krullende blaadjes

              Vannacht met de plantenspuit bewerkt. Toen vanmorgen het licht weer aan was even gekeken maar het was zelfs iets erger geworden. Heb van 1 plantje foto's gemaakt. Niet heel scherp maar je ziet het wel. Het is de soort 4-Way. Heb twee 4-Way plantjes en 2 White Skunk plantjes. Het andere 4-Way plantje heeft de blaadjes ook een beetje zo en de andere white skunk hebben het een heeeeel klein beetje

              Of zou de temperatuur toch te hoog zijn? Als ik in het volle licht meet is het wel te heet. Hoe kan ik het beste meten? idd in het volle licht naast de plant of moet de temp meter iets afgedekt zijn?

              Even wat anders. Wanneer kan ik zien of het wel vrouwtjes zijn? Zoek elke dag naar sprietjes of balletjes maar zie nog niets duidelijk. Of zijn dat die twee super kleine sprietjes bij het begin van de eerste blaadjes onderaan de stam?
              Attached Files
              Last edited by ijscoman1; 15 October 2008, 15:34.

              Comment


                #8
                Re: krullende blaadjes

                die problemen komen door je temp die te hoog is voor de planten, staat er een fan onderdoor je lamp te blazen?
                vergeet nooit dat een lamp droge warmte crieerd, dus altijd je ruimte goed ventileren en zorgen voor een circulaire fan in je tent-hok.

                grtz
                a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

                Comment


                  #9
                  Re: krullende blaadjes

                  Heb ik niet, maar wel al aan gedacht en heb afgelopen woensdag een paar ventilatortjes van 15cm met een clipje voor in een tent besteld dus ik hoop dat die snel komen

                  Comment


                    #10
                    Re: krullende blaadjes

                    Toeval of niet... daar ging de bel. Postbode met pakketje. Mooie ventilatortjes maar heb maar 1 nodig. Zijn toch groter dan gedacht

                    Comment


                      #11
                      Re: krullende blaadjes

                      als je er eentje onder je veld laat blazen, dus tussen de stammekes. en dan de andere onder je lamp door zal je al veel verschil zien denk

                      grtz
                      a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

                      Comment

                      Bezig...
                      X