Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

GeelGroene blaadjes...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    GeelGroene blaadjes...

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal ik ben nieuw op dit forum maar lees al een tijdje mee.
    Omdat ik niet meer in nederland woon is het gemak om ff naar een coffeeshop te lopen in eens een droom geworden en ver van mijn werkelijkheid. Daarom ben ik maar begonnen met mijn eigen weed te groeien. In nederland kocht ik altijd een paar stekken en in de zomer gooide ik die op me balkonnetje .. dit is ff anders merk ik.

    Ik heb een mooie tent uit nederland over laten komen en ik heb wat spulletjes hier aangeschaft. Nu is me zaadje (superskunk) heel snel uitgekomen en groeit aardig.. Het ding is de kleur van de blaadjes begint geelig te worden. Nu las ik dat het aan een duizend zaken kan liggen.. en die ben ik langzaam allemaal afgegaan.. maar ik kan niet echt de oorzaak vinden... Me plant staat dus nu bijna still in vergelijking met de laatste 2 weken en wordt een beetje geel.. Temp. is goed... afstand lamp is oke.. en ik draai met wit licht TL en een 400 lamp..ik geef nog lang geen voeding omdat de aarde die ik heb best vol zit met voeding.. en water lijkt me ook niet helemaal het verhaal.. maar zijn er standaarden voor hoeveelheid water of misschien andere zaken waar jullie aan denken als je me lange verhaal lezen?? Ik ben erg benieuwd en dank alvast..Alle tips en of info zijn meer dan welkom natuurlijk .

    Met vriendelijke groet,

    D.

    #2
    Re: GeelGroene blaadjes...

    Heb je genoeg ventilators erin voor de verse lucht ?
    Pc vents zijn hier een goed voorbeeld van en makkelijk te maken.

    grtz

    Comment


      #3
      Re: GeelGroene blaadjes...

      Hi
      Een foto zegt meer dan duizend woorden,probeer er een op te zetten.

      Eerst een paar vraagjes:
      Hoe ver staat de lamp(ik neem aan hps?)van de plantjes?
      Hoe oud zijn de plantjes?
      Hoe is de temperatuur en luchtvochtigheid in je kast?

      Water (hoeveel water moet ik geven) hier vindt je meer info over water geven.

      Grts
      Daniella
      Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

      Misty's ABC

      Comment


        #4
        Re: GeelGroene blaadjes...

        Hallo ik zal zo ff een foto maken als ze wakker worden nu zijn ze lekker aan het slapen.
        Dank voor de info en ja ik denk dat ik genoeg verse lucht heb..maar eerst ma`ar ff die foto

        duizend maal gracias!!

        Comment


          #5
          Re: GeelGroene blaadjes...

          Nou hier zijn een paar fotos.. ik krijg ze niet perfect maar zo heb je volgens mij wel een idee. Ik moet zeggen dat die link naar de info over water geven erg handig was en me ogen openden.. Maaar natuurlijk dacht ik..fucking water hier zit vol met chloor. dus ik ga meteen over op het regen water en ook al regent het hier niet al te veel...ook maar de groene thee truc.

          Verder vond ik dat sinds ik de wortel stimulator gebruik 2 dagen geleden de kleur al een beetje beter wordt.. maar is nog steeds een beetje zielig gelige randjes..etc.

          In iedergeval erg veel dank voor je info Danielle en de rest..

          Groetjes D.
          Attached Files

          Comment


            #6
            Re: GeelGroene blaadjes...

            Juist effe klein vraagje van waar komt je tentje? Welk merk of type is het? Kan je ook een foto plaatsen van de doos van de tent?

            Grtz Smoking Fifi



            edit: had de update nog niet gezien, ziet er goed uit toch? Die 400W mag je nog een tijdje uitlaten + die TL mag er nog wat dichter op (max 10 cm van het plantje)
            wanneer je de plantjes in bloei zet kan je die 400W erop zetten maar nu is dat beetje energieverspilling

            die wortelstimulator moet je maar eenmaal gebruiken en erna telkens bij het verpotten.
            Last edited by Smoking Fifi; 13 October 2009, 18:21.
            Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

            A. The cop!

            Comment


              #7
              Re: GeelGroene blaadjes...

              Hey Smoking Fifi die tent komt uit nederland.. het is een DarkRoom Grow tent.. Deze om exact te zijn..

              http://www.degroenekweker.nl/?page=s...7&category_id=

              Ik heb de 400 alleen een paar uur in het begin in het midden en einde van de dag extra aan.. Niet de volle 18 uur..das alleen omdat het een beetje fris was in huis dus om het op de ideale temp te houden.. de rest van de tijd staat de tl aan.. op het moment staat de TL op indd.. 10 cm dit kan ik wat korter maken ivm met groei natuurlijk..

              De wortel stimulator heb ik nu 1 keer gegeven zoals op de het doosje
              Maar het is allemaal maar ene beetje aanklooien hier in Buenos want de growshops zijn niet zo up to date als in nederland ... Maar ik heb vertrouwen dat het me gaat lukken.

              Ik wil uiteindelijk als ze wat groter is ene netje hangen waar ik de toppen in kan vertakken.

              Thanxs voor je info!

              Comment


                #8
                Re: GeelGroene blaadjes...

                ooh en nog wat... hah ze hebben hier geen koolstof filters.. AAAARgggh stank in me huis..
                Is er een optie om de lucht tegen te gaan zonder een koolstof filter.. hier hebben ze het over een soort van lamp die de deeltjes ind e lucht zwaar maken en in een spons laten zakken maar hmmm heb niet zo veel vertrouwen hier in.
                thanxs..

                Comment


                  #9
                  Re: GeelGroene blaadjes...

                  Ik had de update toen nog niet gezien, er zijn giftenten ook in omloop maar denk niet dat de uwe een giftent is ook zie je het maar vanaf ze langere tijd in gebruik zijn dan komen bepaalde gifstoffen los uit materiaal van de tent.

                  Het ziet er al een mooie start up uit dus komt wel goed.. Over scroggen moet je maar es enkele topics aflopen zoals deze van devilshaze: http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...eek-t6688.html en $ir Smoke allot heeft ook ergens een mooi topic staan ivm scroggen

                  Wens je nog veel succes met de lopende kweek en zal wel regelmatig es komen checken
                  Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                  A. The cop!

                  Comment


                    #10
                    Re: GeelGroene blaadjes...

                    Ik zou graag weten of jij jouw plantjes in potgrond hebt staan(en wat voor grond dat dan is),het zou overvoeding kunnen zijn.
                    In misty's abc (te vinden onder al mijn posts) vind je ook een manier om zelf een koolstoffilter te maken.

                    Grts
                    Daniella

                    Edit:kan hem zo snel niet vinden,heb afgelopen week veranderingen aangebracht in het abc,ik zorg dat de link er snel bij staat.
                    Last edited by misty; 13 October 2009, 18:48.
                    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                    Misty's ABC

                    Comment


                      #11
                      Re: GeelGroene blaadjes...

                      Thanxs allemaal voor de info.. en jezus wat een verhaal over gif tenten hmm..
                      Waar zou ik dit aan kunnen merken? de plantjes of mijn eigen gezondheid

                      Nou iig zal ik dat scroggen ff goed gaan uitzoeken.

                      En de grond Misty ik heb gisteren die zak weggegooid..
                      Ze maken hier wel grond speciaal voor de hemp.
                      Ik heb grond gekocht voor de bloei en voor de groei

                      De groei grond zal ik ff uitzoeken maar wat ze me vertelde is dat het uitgebalanceerd is voor de groei maar dat je na 3 weken wel moet bij voeden.

                      Waarschijnlijk heb ik die kleine meid gewoon te snel overgepot op deze grond en moet ze bijkomen van de shock en daarnaast het water wat waarschijnlijk niet helemaal PH perfect is. ik ga vandaag maar ff alles uitzoeken en kijken waar ik zo;n PH meter kan ritsellen.

                      groeten en nogmaals thanxs allemaal!!
                      ik zal in dit toppic de gang van zaken bijhouden.

                      Comment


                        #12
                        Re: GeelGroene blaadjes...

                        Waarsschijnlijk was je grond iets te zwaar bemest volgens misty al zei, je bent best dat je eerst in stekgrond of een special light grond plant en dan na een korte tijd in een voorbemeste grond zoals waar die nu in staan
                        Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                        A. The cop!

                        Comment


                          #13
                          Re: GeelGroene blaadjes...

                          Oorspronkelijk geplaatst door BuenosAires View Post
                          ooh en nog wat... hah ze hebben hier geen koolstof filters.. AAAARgggh stank in me huis..
                          Is er een optie om de lucht tegen te gaan zonder een koolstof filter.. hier hebben ze het over een soort van lamp die de deeltjes ind e lucht zwaar maken en in een spons laten zakken maar hmmm heb niet zo veel vertrouwen hier in.
                          thanxs..
                          Je kan gewoon actieve koolstof los kopen normaal en dan beetje knutselen e voila een filter ff zoeken op forum zijn hier genoeg doe het zelvers.Heb ook al gehoord dat een ionisator(als het al goed geschreven is) ook helpt denk alleen dat die dingen nogal prijzig zijn en of ze alles neutraliseren weet ik ook niet.
                          Zie net dat misty al gezegd heeft over de homemade filter :p
                          Last edited by furocious; 14 October 2009, 07:00.
                          Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit.

                          Comment


                            #14
                            Re: GeelGroene blaadjes...

                            Hier de link voor homemade koolstoffilter.

                            http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ter-t5367.html

                            Als je die grond al na 3 weken mag bijmesten zal het niet zo'n heel pittig mengsel zijn,en betwijfel ik nu ook of het daar aan ligt.

                            Grts
                            Daniella
                            Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                            Misty's ABC

                            Comment


                              #15
                              Re: GeelGroene blaadjes...

                              hoi misty en furious Handige link en info zo over dat filter ik heb tijd om er 1 te gaan maken dus ik ga maar is aan de slag.

                              verder trekt me plantje al een beetje bij na wat regenwater en normale potgrond. nieuwe blaadjes en mooi groen. De andere blaadjes hebben het alleen niet overleeft en zullen snel afvellen..pff wat een stress voor die kleine.. stom van mij om het zo snel ook over te zetten..

                              Dank voor alles en ik zal van de week ff wat nieuwe foto's plaatsten en ook van me home made filter

                              Groetjes,

                              Comment

                              Bezig...
                              X