Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

4 Binnenplantjes met gele bladeren, Help aub!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    4 Binnenplantjes met gele bladeren, Help aub!

    Korting op 420shop
    Goeiedag,

    ik heb laatst 4 stekjes geplant en inmiddels zijn ze al zo'n 30cm groot.
    Nu beginnen vele (en voornamelijk oudere bladen geel te worden)
    en duidelijk te zien is dat de gele kleur zich vanaf de uiteindes van het blad versprijdt.
    Ook zie ik tussen de plant die het beste gaat en degene die het slechtste gaat een duidelijk kleurverschil. Diegene die er het slechtst aan toe is kleurt naar een lichtgroenere kleur en bladuiteindes/punten worden steeds geler.
    Ik heb een paar foto's gemaakt waaruit blijkt dat het voornamelijk de oudere bladeren zijn die geel kleuren.

    Om het jullie even wat makkelijker te maken heb ik een foto van mijn opstelling gemaakt. Ook zal ik hier de nodige informatie over de opstelling en gebruikte apparatuur weergeven:

    De tempratuur die haalt max 32graden(lamp aan), en min 16graden(lamp uit). lamp is 400W en de afmeting van mijn hok is 2x1x2m. Er staan dus 4 plantjes en er zit 1 computerfan in voor de afvoer, en een grotere fan van 20x20cm. Deze draaien 24/7.
    Over de luchtvochtigheid kan ik donderdag pas iets zeggen, dan komt mijn hygrometer binnen.
    Ph-waarde van het water zou oorzaak kunnen zijn maar ook hier durf ik niks over te zeggen, ik gebruik gewoon kraanwater en als t geregend heeft meng ik 2/3 kraanwater met 1/3 regenwater.
    Ik gebruik Canna, Terra Vega als groeibooster. deze meng ik goed aan en geef nu ongeveer 250ml water per dag is dat voldoende? of misschien teveel?
    Zoals je zult zien is de gele kleur bij elke plant in andere mate aanwezig, wijst dit op foute watergeefstrategie?
    lamp staat nu sinds 2 dagen op 12/12 en ik ben van plan even geen voeding te geven tot over n week of 2 en dan bloeibooster gebruiken.

    Heeft iemand misschien enig idee wat de oorzaak kan zijn van deze vergeling van de bladeren?
    En eventueel met oplossing! Verder zijn tips en suggesties van harte welkom!

    Greetz, Avade
    Attached Files

    #2
    Re: 4 Binnenplantjes met gele bladeren, Help aub!

    Ik ben bijna zeker dat het een ph probleem is, je voed mineraal dus ben je best dat je zo snel mogelijk een Ph en ec meter aanschaft.

    Voedingsproblemen


    die temperatuur moet ook best beetje constanter, probeer met de lampen aan de temperatuur van max 28graden te bereiken en een min temperatuur van 18 graden (een lichte afwijking is geen probleem, maar een verschil tussen dag en nacht temperatuur moet zo klein mogelijk blijven.

    Net als je afzuiging die zou je best vervangen door een ventilator met een koostoffilter tegen de geurtjes want alles in bloei staat ga je verschieten van de geur die uit je hokje ontsnapt.

    Greetz Fifi
    Last edited by Jointjedraaien; 3 June 2010, 02:36.
    Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

    A. The cop!

    Comment


      #3
      Re: 4 Binnenplantjes met gele bladeren, Help aub!

      ik sluit me bij fifi aan

      je zou toch echt een goede buisventilator moeten kopen met coolstoffilter
      en dan zal je temp met licht aan ook niet meer zo oplopen

      ps bij blokker hebben ze kacheltjes vor 2 tientje daarmee kan je als het licht uit is het hok opwarmen (zet je kachel in de ruimte waar je tentje/hok de verse lucht pakt) via de inlaat.

      als je de kachel in je hok zet zit je weer met temp problemen

      (ik heb sinds ik dat kacheltje heb geen temp problemen meer)
      lamp aan 28,5 lamp uit 26,5

      das toch idiaal ???

      Comment


        #4
        Re: 4 Binnenplantjes met gele bladeren, Help aub!

        Hallo,

        Ik heb denk ik ongeveer hetzelfde probleem.
        Denk je dat niet eerder(Devil)
        Kan het mis hebben want leer nog heel veel op forum.
        Ik heb een ph meter en die is 6 dus prima.
        Vraag me af of je hetzelfde hebt mijn ezijn waarschijnlijk overvoed,dus als het niet te erg wordt niks aan hand (denk ik) ph meter wel handig denk ik.(ook leuk)
        Ik heb gespoeld en nu 1 van de 2 aant beteren. ik ga kacheltje van 400watt kopen is wel genoeg(is 26 gr niet tewarm als lampen uit zijn?)

        Als ik het fout heb verbeter me aub,

        Groetjes
        Geniet van iedere dag!!

        Comment


          #5
          Re: 4 Binnenplantjes met gele bladeren, Help aub!

          Oorspronkelijk geplaatst door jehsd View Post
          Hallo,

          Ik heb denk ik ongeveer hetzelfde probleem.
          Denk je dat niet eerder(Devil)
          Kan het mis hebben want leer nog heel veel op forum.
          Ik heb een ph meter en die is 6 dus prima.
          Vraag me af of je hetzelfde hebt mijn ezijn waarschijnlijk overvoed,dus als het niet te erg wordt niks aan hand (denk ik) ph meter wel handig denk ik.(ook leuk)
          Ik heb gespoeld en nu 1 van de 2 aant beteren. ik ga kacheltje van 400watt kopen is wel genoeg(is 26 gr niet tewarm als lampen uit zijn?)

          Als ik het fout heb verbeter me aub,

          Groetjes
          Heb je ook de ph van je grond gemeten?
          Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

          A. The cop!

          Comment


            #6
            Re: 4 Binnenplantjes met gele bladeren, Help aub!

            Ja,

            Heb stalen genomen van verschillende plaatsen uit potten en 24 u laten trekken in gedemineraliseerd water daarna het water gefilterd, de ph van dat water was in 5 potten tussen 5,98 en 6,13 dus oke denk ik.

            Groeten,
            Geniet van iedere dag!!

            Comment


              #7
              Re: 4 Binnenplantjes met gele bladeren, Help aub!

              gewoon magnesium te kort. heb dit op school geleerd xp

              Comment


                #8
                Re: 4 Binnenplantjes met gele bladeren, Help aub!

                Beter laat dan nooit een antwoord.

                Grtz

                Comment

                Bezig...
                X