Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

blaadjes worden bij de puntjes geel

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    blaadjes worden bij de puntjes geel

    Korting op 420shop
    hallo ik heb een probleempje
    ik heb 1 plantje staan die langzaam bij de puntjes geel word
    ik was eerst aan het denken dat het aan het water lag maar deze heeft het plantje genoeg de luchtvochtigheid is altijd rond de 50-55 en het is gemiddeld 20 graden in het kastje (snachts 18 graden)
    ik zal een foto erbij toevoegen hoop dat iemand mij kan helpen
    met vriendelijke groet danny
    Attached Files
    Een jonko in de morgen is een dag zonder zorgen

    #2
    Re: blaadjes worden bij de puntjes geel

    Oei dat plantje is een typisch voorbeeld van stretchen. Volgende keer de lamp er iets dichter opzetten, dan wordt het een meer compact plantje met een stevigere stam

    Verder, gebruik je voeding? Hoe lang geleden heb je je plantje overgepot? Mijn lekenverstand zegt mij dat dit een gevalletje over- of ondervoeding is. Daarnaast mag het best wel iets warmer zijn dan 20 graden, dat is eigenlijk aan de koude kant. 18 graden 's nachts is wel goed.

    Greetz,

    Comment


      #3
      Re: blaadjes worden bij de puntjes geel

      bedankt voor de tip over het stretchen deze was ik vergeten te vragen is dit nog enigzins op te lossen? ik heb het plantje 2 weken geleden overgepot en in potgrond van een half jaar oud gezet maakt dit dan uit voor de voeding of is het beter voor verse potgrond te halen dit is de eerste x dat ik pokon groei en bloei heb gebruikt

      waardes NPK N7% P5% K7%

      tevens staat mn lamp nu ongeveer 30 cm er vanaf

      greetz danny
      Een jonko in de morgen is een dag zonder zorgen

      Comment


        #4
        Re: blaadjes worden bij de puntjes geel

        Pokon heb ik horrorverhalen over gehoord, laat even weten welke je gebruikt maar de meesten zijn zeker niet geschikt voor onze dames. En die potgrond, die heeft een tijdje gelegen neem ik aan? Anders is je grond sowieso wel op en kan je inderdaad beter nieuwe halen.

        En als laatste; wat voor lamp gebruik je? Spaarlamp, hps, tl...?

        Die waardes weet ik niet uit mijn hoofd maar zullen vast wel samengevat zijn ergens hier op het forum. Gebruik anders de zoekfunctie, heel handig.

        Greetz,

        Comment


          #5
          Re: blaadjes worden bij de puntjes geel

          dit is de pokon groei en bloei maar dat word dan weg gesmeten eerste en laatste x dus haha even woensdag langs de growshop en tevens een zakje nieuwe potgrond halen tl koudlicht 2x een armatuur van 38 watt dat zijn buisjes van ongeveer een meter lang greetz danny
          Een jonko in de morgen is een dag zonder zorgen

          Comment


            #6
            Re: blaadjes worden bij de puntjes geel

            TL kan je best op 10cm van de plant hangen, alleen als het heet wordt iets hoger.

            Greetz,

            Comment


              #7
              Re: blaadjes worden bij de puntjes geel

              oke ik zal ze vandaag nog dichterbij zetten nu heb ik vandaag al potgrond kunne halen en bleek die andere heel erg nat te zijn nu begin ik toch weer te twijfelen of t neit een soort van overvoeding was dan ???
              Een jonko in de morgen is een dag zonder zorgen

              Comment


                #8
                Re: blaadjes worden bij de puntjes geel

                Laat ze maar even mooi droog worden, wat hier gebeurt is dat de wortel belasting te hoog is, de plant kan hierdoor geen voldoende vocht opnemen en gaat om zicht tegen oververhitting te beschermen het vocht uit het blad terug laten vloeien naar de stam en wortels om zichzelf tijdelijk te koelen, helaas is dit onomkeerbaar en het verhaal is iets gecompliceerder maar daar komt het ongeveer op neer. steek zo af en toe eens je vinger diep in de pot en voel de vochtigheid, t mag best wel bijna droog aanvoelen, dan nog zit er zeer veel vocht in de aarde. ook je pot wegen is een optie, beetje op gevoel dan he hahah.

                grtzz en succes

                P.S. denk overigens niet dar het zozeer te veel of te weinig voeding is, wellicht je PH niet geheel correct, maar dat is nog een beetje te vroeg om zich nu al te manifesteren.
                Last edited by Debiel; 3 November 2009, 19:54.

                Comment


                  #9
                  Re: blaadjes worden bij de puntjes geel

                  bedankt iedereen voor de mooie adviezen ik heb t plantje in geheel nieuwe grond gezet met ongeveer 10 a 15 vierkante centimeter van de ouwe grond voor de worteltjes natuurlijk niet kapot te trekken ik hoop dat het allemaal goed komt met vriendelijke groet danny
                  Een jonko in de morgen is een dag zonder zorgen

                  Comment

                  Bezig...
                  X