Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Question..

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Question..

    Korting op 420shop
    Mijn planten zijn inmiddels heel wat groter maar sinds een paar dagen
    heb ik twee blaadjes waarvan de puntjes uitgedroogd en geel zijn,gewoon dood dus.
    hoe zou dat kunnen komen en wat kan ik er tegen doen..

    #2
    Re: Question..

    Heb je topic even verplaatst Jepper...
    vragen ivm het kweken van planten horen thuis in de "cannabis helpdesk"
    Daar zullen de leden je wel verder kunnen helpen
    Ik ben een groot mysterie, verpakt in een raadsel met een strik van vraagstukken

    Comment


      #3
      Re: Question..

      Oorspronkelijk geplaatst door Jepper
      Mijn planten zijn inmiddels heel wat groter maar sinds een paar dagen
      heb ik twee blaadjes waarvan de puntjes uitgedroogd en geel zijn,gewoon dood dus.
      hoe zou dat kunnen komen en wat kan ik er tegen doen..
      Hoe groot zijn ze?

      Dat kan op een voedingtekort slaan, of op een watertekort. Bij overbewateren krijg je hangende bladeren met de puntjes naar beneden, bij te weinig water worden eerst de bladuiteinden geel (de puntjes dus), en slaat dat vervolgens over op je hele plant.

      Als het een voedingtekort zou zijn, is het misschien een magnesiumtekort? Maar daar ben ik niet helemaal zeker van.

      Greetz

      Comment


        #4
        Re: Question..

        Als er gaten in je potjes zitten, kan je toch gewoon de helft van het potje in een bak met water zetten, zodat ie helemaal vol met water zit?
        Of kan je ook nog overbewateren met potjes met gaatjes eronder?

        Comment


          #5
          Re: Question..

          Ik heb hier ook last van,,

          Water tekort zeker niet,, hoe kan ik goedkoop magnesium toevoegen??

          Greeys

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: Question..

              op welke grond staan ze, kan zelf overvoeding zijn als ze bruine tippen krijgen.

              en om water te geven bestaat er een truc met de weegschaal

              je zet uw pot erop voor het watergeven en noteerd het gewicht, na het watergeven doe je hetzelfde. de dag nadien zet je de pot terug op de weegschaal en kun je het verbruik van je plant plus minus inschatten.

              als je gewicht vb 300gr gezakt is heeft ze ongeveer 250 a 270 opgenomen
              zo kun je ook volgen op de plant haar tempo.

              belangrijk voor potgrond!!! laat deze niet uitdrogen volledig want ze verliest eigenschap om vocht vast te houden

              grtz
              a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

              Comment


                #8
                Re: Question..

                op de foto kun je zien dat een van de blaadjes dus al zover is..

                en idd als het niet aan het water zou liggen, dan is het dus een
                magnesium probleem? en hoe dat snel op te lossen..

                grtz JPPR
                Attached Files

                Comment


                  #9
                  Re: Question..

                  Daar zie ik niet veel verkeerds aan, buiten dat puntje. Ik zou dat deeltje verwijderen met een vlotte knipbeweging, en dan afwachten wat er gebeurt met de rest van de plant. Als het uitbreidt, kan je eventueel wat magnesium halen in het tuincentrum.

                  Greetz

                  Comment


                    #10
                    Re: Question..

                    ik heb inmiddels gewacht.. en ook magnesium gehaald in de vorm van korrels.

                    de staat van mijn plant verbetert nog niet maar dat zal wel wat tijd nodig hebben natuurlijk.

                    maak me nog steeds n beetje zorgen.. want zoals je op de foto kunt zien.. zijn enkele bladeren een beetje geel of lichtgroen en met de randjes iets omhoog, uitgedroogd lijkt het wel en zo voelen ze ook aan. toch geef ik ze 3x per dag voldoende water en om de 3 dagen voeding..

                    grtz J
                    Attached Files

                    Comment


                      #11
                      Re: Question..

                      3x "voldoende" water per dag is al teveel denk ik zo.

                      Ik geef de mijn dagelijks water met voeding. (1x/dag)
                      Never had any problems.

                      Als uw water direct in de grond verdwijnt, hadden ze het nodig.
                      Verdwijnt jouw water niet snel en komt er een waterlaagje boven je grond, hebben ze teveel water.

                      Comment


                        #12
                        Re: Question..

                        ja 'voldoende' is gewoon normaal.. wat ze nodig hebben, het verdwijnt idd in de grond meteen.
                        ik geef ze liever 3x wat minder dan 1x wat meer zo droogt m'n grond ook niet zo snel uit.

                        geef je ze ook elke dag echt voeding ja..?
                        maar verder niks.. geen magnesium ofzo?

                        grtz J

                        Comment


                          #13
                          Re: Question..

                          Het beste is ze water te geven als het licht opkomt. Want ze verbruiken zolang het dag is.

                          En jep; er zit magnesium in mijn voeding.

                          Er staat: 100% organische stikstof.
                          Maximale werken met minimale zoutbelasting.

                          Het bestaat uit: magnesium, calcium, sulfaat en complexgebonden sporenelementen ijzer, mangaan, zink, koper, borium, molybdeen, jodium, kobalt plus, vitamine B1, B2, B3, B12, plantensuikers en aminiozuren.
                          Meer als de helft is chinees voor mij

                          De NPK is 6 + 2 + 4, werkt perfect voor mij.

                          Ik geef ze ook regelmatig een regenbeurt (MET REGENWATER, andes kalkvlekken op uw bladeren) met wat supervit toegevoegd. 1 druppel op 4.5L

                          En ook, telkens ik van plan ben stekken te nemen, geef ik hen een dag vooraf wortelcomplex. Dan zitten die stoffen al in het stekje. Maar stekken nemen is nog niet aan mij besteed merk ik zo op lol.

                          Kleine toevoeging: Ik geef ze dagelijks voeding in water, en ik ruik toch soms de voeding tussen de zoete geur door. Maar ze staan intussen wel halve meter hoog he (alst al niet hoger is)

                          Comment


                            #14
                            Re: Question..

                            haha ja voor mij klinkt veel ook nog als chinees in de oren maar t komt goed.

                            in mijn voeding zitten de meeste dingen die er bij jou ook in zitten, dus dat werkt.
                            en bij mij staan ze inmiddels ook een halve meter hoog. het enige probleem is dus die geelbruine puntjes aan
                            de bladeren en dat sommige uitgedroogd lijken of gewoon zijn.

                            welke soort wiet kweek je, hoeveel vertakkingen heb je al?

                            grtz J

                            Comment


                              #15
                              Re: Question..

                              Ik kweek Black Jack.
                              Is een kruising van Black Domina en Jack Herer.
                              50/50 indica/sativa

                              Ik zal de vertakkingen straks een moeten tellen, maar ik heb er al vanaf gesneden he...
                              Da heb ik gedaan voor stekken.

                              Laters
                              En sommige punten van mijn planten zijn ook niet wat ze moeten zijn hoor...
                              Maarja, we hangen af van het buitenklimaat he
                              Last edited by Jointjedraaien; 15 May 2011, 18:32.

                              Comment

                              Bezig...
                              X