Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

blaadjes verkleuren geel

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    blaadjes verkleuren geel

    Korting op 420shop
    Hey allemaal,

    Ik heb 4 stekkies en ze zien er mooi groen uit, nu anderhalve week oud.

    Echter 1 ervan die wil zich nog niet geweldig ontwikkelen (gaat iets langzamer dan de andere 3) en de blaadjes lijken wat geel te gaan verkleuren.

    Ik heb het wel eens vaker gezien bij een oudere plant die al veel verder ontwikkeld is....is dit een probleem bij een anderhalf week oude stekkie? zo ja, wat kan ik er aan doen?

    Bedankt en groetjes,

    Stuntman Bart

    Ps..dit plantje groeit ook wat schever als de rest...er lijkt meer energie in de steel dan in de bladeren te gaan...hij groeit dus niet mooi omhoog, daarom ondersteun ik hem een beetje met een stokje, kan dit?

    #2
    Re: blaadjes verkleuren geel

    Gele bladeren kunnen van vanalles de oorzaak zijn.
    Misschien geef je hen teveel water? Wat is je voeding? Wat is je grond?

    In ieder geval, als uw steeltje niet zelfstandig kan rechtstaan moet/mag je het ondersteunen.

    Persoonlijk zou ik ze in de vuilbak zwieren als ze als zaailingen ondersteuning nodig hebben en dit zijn stekken


    Wat kan gebeuren als je stekken koopt, is dat je er gelijk ongedierte bij koopt.
    Therefor: Grow seeds

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: blaadjes verkleuren geel

        Oorspronkelijk geplaatst door Cannab0y
        @Leffe:

        Hij is wel degelijk begonnen uit zaad, dat kan je lezen in zijn member introduction.
        Oorspronkelijk geplaatst door stuntmanbart
        Hey allemaal,

        Ik heb 4 stekkies en ze zien er mooi groen uit, nu anderhalve week oud.
        Dus ja, ik was wat in de war
        Maar ik probeer te stekken zonder gel of poeder... Eerlijk gezegd, al meer stekjes verloren dan geworteld.
        Moet echt dringend langs alien gaan

        Comment


          #5
          Re: blaadjes verkleuren geel

          Hey allen,

          Thx voor jullie antwoorden heb al een idee wat het kan zijn...misschien iets teveel water, het was de laatste dagen wat warm en heb wat meer gegeven.

          Ik heb ze pas net gepot in een klein potje en ik gebruik: zaai- en stekgrond van Naturado. Potgrond op basis van : turfgrond, zand, magnesiumcalciumcarbonaat en meststoffen.

          Ik ontkiem de zaadjes eerst vervolgens stop ik ze in een klein klontje aarde en daarin schieten ze wortel en komen ze naar boven...na anderhalve week ongeveer zet ik ze in een potje.

          Het kan ook zijn dat ik hem al iets te vroeg heb overgepot? mijn probleemplantje was nog wat kleiner dan de andere en kon op zich nog wel in zijn begin klontje aarde blijven zitten....zou de potgrond dan al invloed op hem hebben?

          Bedankt in ieder geval,

          groeten

          Stuntman Bart

          Comment


            #6
            Re: blaadjes verkleuren geel

            Ok mijn plantjes gaan goed, twee en een halve week bijna en mooie ontwikkelingen...ook mijn probleemplantje heeft met wat extra aandacht weer wat nieuwe mooie groene bladeren ontwikkeld. Het lijkt erop dat het blaadje toch iets te vroeg wat heftige zon heeft ontvangen en gewoon wat verbrand is, auw. ma ziet er weer gunstig uit

            Bijzonderheid: de blaadjes van deze plant lijken sowieso wat lichtergroen van kleur dan de big bang of mijn andere plantjes....het zijn mistery-s en ik weet dus niet precies wat ik in huis heb.

            Groeten,

            Stuntman Bart

            Comment


              #7
              Re: blaadjes verkleuren geel

              water te kort of voeding?

              Comment


                #8
                Re: blaadjes verkleuren geel

                hey,

                ik heb het zelfde probleem, ik heb een stekkie, en nu gaan sommige bladeren opkrullen (naar boven) en worden geel. hij staat bij een vriend van me en hij geeft genoeg water en afentoe bijvoeding.

                wat is het probleem??

                grz Kasper

                Comment


                  #9
                  Re: blaadjes verkleuren geel

                  Goh, dat klinkt niet al te best om eerlijk te zeggen.

                  Ben zelf nog een beginner maar heeft je plantje ook voldoende lucht en licht?

                  en hoe zit het met die bijvoeding? ik voed mijn plantjes nog absoluut niet en ze ontwikkelen zich mooi, ze zitten gewoon in stekaarde. 1 van mijn plantjes leek wat te gelen in het begin...maar achteraf heb ik ontdekt dat het waarschijnlijk wat verbranding was van de sterke zon van een paar weken geleden....de bladeren waren nog niet sterk genoeg.

                  Maar nu is alles weer in orde. Ik vraag me dus af wat voor bijvoeding je gebruikt en of dit wel goed voor ze is.

                  Groeten,

                  Stuntman Bart

                  Ps...als je verder weinig commentaar krijgt bij deze topic zou ik even een nieuwe maken

                  Comment


                    #10
                    Re: blaadjes verkleuren geel

                    zou het niet kunnen aan te veel voeding?
                    ik denk dat een stekkie nog geen extra voeding nodig heeft...
                    grtz laurens

                    Comment


                      #11
                      Re: blaadjes verkleuren geel

                      bijvoeding krijgt ie nog niet, hij belde me op en zei dat ie een beetje dood aan het gaan was, en dat het misschien met overplanten te maken had. maar hij staat nog steeds in dezelfde gond enzo. een andere vriend is ff langsgeweest en zei dat het misschien weer goed komt, zolang het plantje zelf maar niet gaat hangen.

                      'k weet het zelf ook niet zo goed namelijk.

                      Comment


                        #12
                        Re: blaadjes verkleuren geel

                        Kan je er geen foto van maken? Dat zou wel erg helpen in ieder geval!

                        Comment

                        Bezig...
                        X