Is ze ziek ? (closeup foto)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Gertie
    Bong Master
    MemberLucky Member
    • Oct 2009
    • 348

    #1

    Is ze ziek ? (closeup foto)

    Korting op 420shop
    Hallo mensen,

    Kan iemand me aan de hand van de volgende foto vertellen of ik me zorgen moet maken ?

    Plant 1 :









    Plant 2 :



    Met het blote oog zien ze er goed uit en is er niets bijzonders te zien.
    Met een extreme closeup zie ik echter witte stippen op alle blaadjes.

    Door op de foto's te klikken kun je ver inzoomen. De foto's zijn highres genomen.

    Ik zat zelf te bedenken dat het misschien kalk was, aangezien ik een paar keer gesproeid heb met kraanwater (zeer hard hier). Maar ik ben geen kenner

    Alvast bedankt voor de hulp.

    grtz Gertie
    Last edited by Gertie; 1 December 2009, 18:40. Reden: foto update
    sigpic

    Gertie's bescheiden bloemen tuintje
  • ledpower
    Retired
    • Sep 2009
    • 265

    #2
    Re: Is ze ziek ? (closeup foto)

    daar hoef je je nog geen zorgen over te maken denk ik

    ze is nog erg jong laat haar even ontwikkelen

    en zo op de foto ziet ze er erg mooi uit man

    Comment

    • monty
      Banned
      • May 2009
      • 11215

      #3
      Re: Is ze ziek ? (closeup foto)

      meeldauw!

      Comment

      • misty
        Expert Grower
        MemberLucky Member
        • Jun 2009
        • 1462

        #4
        Re: Is ze ziek ? (closeup foto)

        Het zou idd meeldauw kunnen zijn,
        Zou je eens een foto van bovenaf kunnen nemen?
        Totaalplaatje is dan wat completer.

        Grts
        Daniella

        Tevens verplaatst naar helpdesk bladproblemen..
        Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

        Misty's ABC

        Comment

        • markster
          Ultra Grower
          MemberLucky Member
          • Jul 2008
          • 2151

          #5
          Re: Is ze ziek ? (closeup foto)

          meeldauw lijkt me erg vroeg bij deze zaailing,meestal begint meeldauw pas in de bloei.ik denk dat t idd kalk van t besproeien is,of evt lichte verbranding van water op je blad!de druppeltjes werken dan in principe als een vergrootglas.
          grtz

          Comment

          • misty
            Expert Grower
            MemberLucky Member
            • Jun 2009
            • 1462

            #6
            Re: Is ze ziek ? (closeup foto)

            Juist Markster,
            Ik had ook dat idee,maar onmogelijk is het niet.
            Beter 2 keer kijken dan een keer te weinig..

            Grts
            Daniella
            Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

            Misty's ABC

            Comment

            • thelos
              Bong Master
              Lucky Member
              • Jun 2008
              • 306

              #7
              Re: Is ze ziek ? (closeup foto)

              Bij mijn buitenplantje had ik meeldauw toen ze nog maar 2 weken oud was , dus controleer wel eens goed!
              grtz

              Comment

              • markster
                Ultra Grower
                MemberLucky Member
                • Jul 2008
                • 2151

                #8
                Re: Is ze ziek ? (closeup foto)

                Oorspronkelijk geplaatst door thelos
                Bij mijn buitenplantje had ik meeldauw toen ze nog maar 2 weken oud was , dus controleer wel eens goed!
                grtz
                had je stekjes als buitenplant genomen?
                grtz

                Comment

                • Gertie
                  Bong Master
                  MemberLucky Member
                  • Oct 2009
                  • 348

                  #9
                  Re: Is ze ziek ? (closeup foto)

                  Ik ga even een paar highres foto's schieten van bovenaf.

                  Zal ze zo online zetten.
                  Last edited by Gertie; 1 December 2009, 19:11.
                  sigpic

                  Gertie's bescheiden bloemen tuintje

                  Comment

                  • Gertie
                    Bong Master
                    MemberLucky Member
                    • Oct 2009
                    • 348

                    #10
                    Re: Is ze ziek ? (closeup foto)

                    Zie daar de foto's van bovenaf. Met toestel op super closeup modus.
                    sigpic

                    Gertie's bescheiden bloemen tuintje

                    Comment

                    • markster
                      Ultra Grower
                      MemberLucky Member
                      • Jul 2008
                      • 2151

                      #11
                      Re: Is ze ziek ? (closeup foto)

                      geen fotos te zien

                      Comment

                      • Gertie
                        Bong Master
                        MemberLucky Member
                        • Oct 2009
                        • 348

                        #12
                        Re: Is ze ziek ? (closeup foto)

                        Oorspronkelijk geplaatst door markster
                        geen fotos te zien

                        Ik heb ze in de originele post geplaatst.

                        zie boven
                        sigpic

                        Gertie's bescheiden bloemen tuintje

                        Comment

                        • ceBep
                          Retired
                          • Jun 2009
                          • 4745

                          #13
                          Re: Is ze ziek ? (closeup foto)

                          Hoe meeldauw er in een beginstadium uitziet, wist ik niet.
                          Dus ff googlelen en dit kwam eruit:

                          In een beginstadium ontstaan nauwelijks zichtbaar kleine, witte, draderige vlekken in stervorm op de bladeren.

                          Jij kunt het van dichtbij en in het echie bekijken, maar zoals jij het beschrijft zie ik er nu geen meeldauw in.
                          Laat het ff weten!

                          vale.

                          Comment

                          • Gertie
                            Bong Master
                            MemberLucky Member
                            • Oct 2009
                            • 348

                            #14
                            Re: Is ze ziek ? (closeup foto)

                            Hoi Vale,

                            Thx voor je reactie.

                            Ik had ook even gegoogled en wat foto's bekeken van planten die aangetast waren door Meeldauw. Daar is echter de meeldauw zichtbaar met het blote oog. Dat is hier absoluut niet het geval.
                            E.e.a is alleen zichtbaar wanneer ik een foto maak in macro closeup mode.

                            Als ik kijk naar witte draderige patronen in de vorm van een ster. Nope die zijn er niet. Ik zie alleen witte stippen, heel veel witte stippen.
                            (En dus alleen wanneer ik mijn meisje in closeup begluur)

                            Het lijkt dan toch eigenlijk niet echt op meeldauw he ?

                            De meisjes lijken ook nergens last van te hebben maar ging me serieus zorgen maken door de veeeele witte stippen.

                            Ben heel benieuwd wat dit is.
                            sigpic

                            Gertie's bescheiden bloemen tuintje

                            Comment

                            • misty
                              Expert Grower
                              MemberLucky Member
                              • Jun 2009
                              • 1462

                              #15
                              Re: Is ze ziek ? (closeup foto)

                              Ga er maar vanuit dat dit gewoon opgedroogde watervlekjes zijn.
                              Zo ziet het er uit iig,als meeldauw uitgesloten is,zie ik geen mij bekende tekenen van wat anders.

                              Grts
                              Daniella
                              Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                              Misty's ABC

                              Comment

                              Bezig...