Tekort aan iets? Verbranding? Kalk? HELP!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Ohjee
    Retired
    • Nov 2009
    • 17

    #16
    Re: Tekort aan iets? Verbranding? Kalk? HELP!

    Oke, ik ga nu bij deze plant proberen het 'op te lossen' met bloedmeel,
    maar ik denk dat ik te laat ben om de oorzaak op te lossen.
    andere grond gaat nu moeilijk worden ivm wortels enzo,
    ph strips moet ik ff gaan halen, kijken of dit er wat mee te maken heeft.
    Ik laat een nieuw zaadje ontkiemen, zodra ik weet wat het is, en vooral hoe het komt.
    kijk, mijn hele doelstelling was om zo goedkoop mogelijk uit te komen, onder de 40euro IN TOTAAL voor mn kast, zaadjes, grond alles.
    dit ga ik vandaag overschrijden..
    dus bij dat nieuwe zaadje wil ik alles zo goed mogelijk doen, toch zo goedkoop mogelijk.
    hebben jullie tips voor mij, welke producten(exact merk en type) ik het beste kan gebruiken?
    denk aan voeding, aarde etc.
    groetjes, alvast bedankt!

    ps. sowieso bedankt voor deze reacties!

    Comment

    • dokkie
      Bong Master
      MemberLucky Member
      • Dec 2009
      • 325

      #17
      Re: Tekort aan iets? Verbranding? Kalk? HELP!

      ik gebruik altijd, LAVA aarde van BAC, en op t moment ben ik zeer tevreden over HY-PRO terra voeding, all in one.

      Comment

      • Ohjee
        Retired
        • Nov 2009
        • 17

        #18
        Re: Tekort aan iets? Verbranding? Kalk? HELP!

        ohja, ik heb even vergeleken, en er zit ongeveer hetzelfde in de meststof die ik nu 1x heb gebruikt(Degro), als de gemiddelde meststof speciaal voor cannabis.
        namelijk:
        -7% N samenstelling stikstof(5.15%carbamide stikstof, 1% ammoniumstikstof,
        0.85% nitraatstikstof)
        -5% P2O5 wateroplosbare fosfaat,
        -6% K2O wateroplosbare kalium
        -nog behoorlijk wat dingen die qua percentage exact overeen komen met een van de meststoffen voor cannabis.
        dus wat is het verschil dan tussen deze 2?(speciaal voor cannabis en die voor huis tuin en keukenplanten)

        Comment

        • Ohjee
          Retired
          • Nov 2009
          • 17

          #19
          Re: Tekort aan iets? Verbranding? Kalk? HELP!

          @ belladonna

          mn plantje was 3 dagen geleden nog helemaal gezond,
          er is mij verteld door vrienden dat hij uitzonderlijk gezond groeide..
          en sinds 2 dagen groeit hij niet/heeel weinig

          Comment

          • belladonna
            Guru of all Growers
            Lucky Member
            • Aug 2008
            • 10674

            #20
            Re: Tekort aan iets? Verbranding? Kalk? HELP!

            Dat hij van boven niet groei kan gebeuren misschien is hij me de wortels bezig of heeft je plant beetje stress gehad en is hij aan het herstellen

            Kan je nog wat foto's maken kunne we mee kijken

            suc6
            Last edited by belladonna; 16 December 2009, 11:08.
            God was never on your side..

            Comment

            • Urban
              Amazing Grower
              MemberLucky Member
              • Jan 2008
              • 4104

              #21
              Re: Tekort aan iets? Verbranding? Kalk? HELP!

              en wat dacht je ervan om er eens een fatsoenlijke lamp boven te hangen?

              Comment

              • Ohjee
                Retired
                • Nov 2009
                • 17

                #22
                Re: Tekort aan iets? Verbranding? Kalk? HELP!

                Ik heb inmiddels een nieuw zaadje laten ontkiemen/geplant.
                De 1e.. Ja, ik hoop dat ze nog herstelt.
                'Het' wordt met de dag erger, ik maak morgen nog wel wat foto's.
                Ook een nieuwe kast gebouwd, nou ja, deze keer mn kledingkast omgebouwd.
                plek voor een 2e

                @alien, bij deze 2 plantjes is het juist een doel om onder de 40(inmiddels 60) euro te blijven.
                Volgend jaar weer een eigen huis, dus dan ga ik flink investeren.

                Last edited by Ohjee; 16 December 2009, 22:28.

                Comment

                • MiChel N
                  Son of the Bong
                  Lucky Member
                  • Apr 2009
                  • 412

                  #23
                  Re: Tekort aan iets? Verbranding? Kalk? HELP!

                  Oorspronkelijk geplaatst door monty
                  Guano is langzaam werkend ik denk alleen in een growschop makkelijk verkrijgbaar of bij de betere tuinspecialist, Beendermeel is ook langzaam werkend en in ieder tuincentrum te verkrijgen. Bloedmeel is snelwerken, ook in ieder tuincentrum te koop. Thomasslakkenmeel Is zeer langzaam werkend en word vooral in de landbouw gebruikt. Verkrijgbaar bij de boerenbond, aveve, lltb. Voor drijfmest moet je de boer op.

                  Beste oplossing om snel opneembare fosfor toe te dienen is dus bloedmeel.

                  Let wel of dit de oplossing voor je plantje is¿ de vraag is waar komt de verstoorde fosfor opname vandaan, Overbewatering, Verkeerd grond mengsel, verkeerde ec, verkeerde ph¿ Je kunt wel het symptoom bestrijden maar daarmee heb je de oorzaak nog niet.

                  Grtz
                  Bloedmeel is toch geen fosfor? (P) Dit is toch Stikstof (N)
                  Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
                  Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

                  Comment

                  • Smoke_mR.
                    Wicked Stoner
                    MemberLucky Member
                    • Mar 2009
                    • 240

                    #24
                    Re: Tekort aan iets? Verbranding? Kalk? HELP!

                    geel blad:
                    fosfor, verbranding door lamp, SLECHTE LUCHT circulatie pc-fannetjes zijn niet voldoende vrind
                    sigpic

                    Comment

                    • boertje
                      Advanced Stoner
                      Member
                      • Jan 2010
                      • 72

                      #25
                      Re: Tekort aan iets? Verbranding? Kalk? HELP!

                      hallo, ik zou gewoon effe een zakkie potgrond bij de growshop halen voor een 10tje. probleem opgelost

                      Comment

                      • stafford
                        Ultra Grower
                        MemberLucky Member
                        • Sep 2009
                        • 2382

                        #26
                        Re: Tekort aan iets? Verbranding? Kalk? HELP!

                        verkeerde ph waarde heb je daar, schaf een metertje aan en houd het op 5.8 , dan zul je zien dat de niewe scheuten weer lekker groen worden, en ook fosfor kan nu hier een rol erin spelen, maar overduidelijk te zien dat je ph totaal niet klopt succes verder

                        Comment

                        • Smoking Fifi
                          Expert Grower
                          MemberLucky Member
                          • Jan 2009
                          • 1362

                          #27
                          Re: Tekort aan iets? Verbranding? Kalk? HELP!

                          euhm mss een weekje of 2 minder blowen dan moet een low budget kweekje wel lukken ipv een no budget kweek
                          als je er echt niets in wilt steken ben je best dat je dan wacht tot de zomer want zo gaat er vrees ik niet veel top aankomen
                          Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                          A. The cop!

                          Comment

                          Bezig...