Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

bladprobleem met foto's

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: bladprobleem met foto's

    Ben het eens met Misty!
    Jouw grond van de growshop is waarschijnlijk bemest voor zes weken,elke voeding die je geeft is eigenlijk voeding teveel,en zal normaal ook direkt tot uiting komen!
    In elke tuinwinkel (aveve bv) kun je strips halen om je waardes te meten!
    Hier een linkje voor je Ph & Ec http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...-ec-t9653.html
    Maar blijf erbij dat misty gelijk heeft(overvoeding)

    succes

    grtjs

    Comment


      #17
      Re: bladprobleem met foto's

      maar wat jullie bedoelen te zeggen, is dat ik eerst zaai en stekgrond had moeten gebruiken of niet? ik heb een staal van de grond genomen een eetlepel en daar 50 ml gedistileerd water bij gedaan. normaal zou ik dan de juiste ec waarde van de grond moeten hebben maar dat kan ik vanavond pas controleren. weet iemand wat die waarde zou moeten zijn of welke waarde het in de buurt zou moeten liggen

      ps het is wel opgelost momenteel. alle nieuwe bladeren zijn mooi en glad. bedankt daar voor
      Last edited by monty; 4 January 2010, 11:11.

      Comment


        #18
        Re: bladprobleem met foto's

        Oorspronkelijk geplaatst door fastlurner View Post
        maar wat jullie bedoelen te zeggen, is dat ik eerst zaai en stekgrond had moeten gebruiken of niet?
        Ja

        ik heb een staal van de grond genomen een eetlepel en daar 50 ml gedistileerd water bij gedaan. normaal zou ik dan de juiste ec waarde van de grond moeten hebben maar dat kan ik vanavond pas controleren. weet iemand wat die waarde zou moeten zijn of welke waarde het in de buurt zou moeten liggen
        in de link die stiff je geeft valt dit terug te lezen:

        De aanbevolen Ec-waarde is afhankelijk van het tijdstip in de groeicyclus. Bij de start behoort die 1.2 zijn en per week met 0,1 te worden verhoogd tot maximaal 1,8. Geef absoluut niet teveel voeding in de hoop op beter groeiende planten. Als de Ec van het wortelmedium te hoog is gaat de plant dood aan uitdroging omdat de wortels verbranden!

        Comment


          #19
          Re: bladprobleem met foto's

          bedankt monty

          mijn planten zijn nu 3.5 weken oud dus zou ik een ec van 1.55 ongeveer moeten hebben. maar wat is de grens. ik kan me nu voorstellen dat een ec van 1.6 geen kwaad kan. maar dan vraag ik me af waar licht de grens. hoeveel mag je de juiste waarde overschijden?

          ps ik kweek nog maar net ik vet miin dames niet vet. ik wil enkel alles weten over die ec,

          maar starten met een ec van 1.2 en verhogen met 0.1 per week is ideeale info monty bedankt. mss kun je dat ook vermelden in je ABC want ik zie dat er veel mensen zijn die dat niet weten.

          bedankt groetjes

          Comment

          Bezig...
          X