Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Wiet testen / controleren

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wiet testen / controleren

    Korting op 420shop
    Ik koop regelmatig partijtjes wiet soms van vreemden helaas omdat ik altijd op zoek ben. Nu loop ik vaak tegen het probleem aan hoe ik wiet goed kan testen zonder dat ik het hoef te roken? Vooral als ik op grotere afstanden van huis wiet koop wil ik niet stoned de weg op en dus kan ik niet roken om te testen. Hoe kan ik bv met gebruikmaking van Microscoop de wiet testen? Of wie heeft nog andere handvatten voor me hoe ik wiet kan testen behalve de reuk en hoe de wiet op het oog eruit ziet?

    #2
    Re: Wiet testen / controleren

    Ik weet dat wat mensen het op hun tong leggen en het zo herkennen.
    Hoe het precies werkt, weet ik niet.

    Comment


      #3
      Re: Wiet testen / controleren

      kijk naar de hoeveelheid!en t bijbehorende gewicht.n onsje bewerkte wiet hoef je niet eens met de microscoop te bekijken.je ziet gewoon aan de hoeveelheid in de zak dat t niet kopt.
      verder moet je letten op alles wat glinstert en geen trichomen zijn!bv cristallen of vezels.is de wiet moeilijk te kruimelen,krab dan eens aan n steeltje,word deze bruin is ie wss bewerkt met n olie.hoop dat je er iets aan hebt! grtz

      Comment


        #4
        Re: Wiet testen / controleren

        Hee jongens bedankt voor de tips, heel bruikbaar.
        Op je tong leggen klinkt interessant die kende ik nog niet.

        Mocht er nog iemand zijn die vooral ervaring heeft met het gebruik van een simpele microscoop hoe je hiermee moet werken dan zou ik dat graag ook weten, voordat ik zoiets ga kopen.

        Mij word steeds op het hart gedrukt dat ik een microscoop moet aanschaffen om echt goed te kunnen controleren maar ja dan moet je wel weten hoe dat werkt natuurlijk.

        Comment


          #5
          Re: Wiet testen / controleren

          zit meestal n gebruiksaanwijzing bij!en op t web staan vast genoeg voorbeelden van bewerkte wiet

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: Wiet testen / controleren

              Als je de wiet wilt "keuren"onder de microscoop, dan moet je vooral kijken naar de trichromen, de hoeveelheid en de kleur en vorm.
              Verder inderdaad kijken of je geen andere dingen tussen de wiet ziet zitten die er niet thuis horen. (poeder/stof/haarlak/etc)
              Ook kan je kijken of de wiet goed droog is, en of het gewicht in vergelijking met de hoeveelheid aanvaardbaar is.

              Comment


                #8
                Re: Wiet testen / controleren

                Dit kun je ook doen...

                En ik heb al gehoord van Kulu trading dat de Kit nu is uitgerust met alle Cannabinoids kaarten, je kan nu dus meerdere cannabinoids ontdekken, en een betere profiel maken.. sorry voor me engelse tekst bij de video.
                maar je krijgt zo wel een goede indruk hoe je wiet kunt testen op Cannabinoids waardoor je het effect van de wiet kunt voorspellen...



                The samples in this video wer from Dampkring coffeeshop in Amsterdam.
                I made this video about three years ago, nice product, I found it not to acurate tho..But very nice to get a cannabinoid profile for medicinal use...

                grtz,

                dokkie
                Last edited by Jointjedraaien; 27 August 2014, 15:11.

                Comment


                  #9
                  Re: Wiet testen / controleren

                  Oke vettt goeie tips!
                  Ben me al flink aan het inlezen over Trichromen erg interessant.

                  De THC level test van Kulu trading in het youtube filmpje ziet er spectaculair uit maar lijkt me niet handig als je "on the road" bent op lokatie.
                  Maar ik ga het wel uitproberen dat zeker.

                  Geweldig, bedankt, top !

                  Comment


                    #10
                    Re: Wiet testen / controleren

                    'n ouwe truuk is verzwaren met zilverzand, gelukkig goed herkenbaar onderin de zak tussen het gruis. Let daar dus op.

                    k ben zelf geen opkoper en doe nauwelijks stiekeme dingen maar voor het geval dat er wel iets moet gebeuren hanteer ik een strakke regel > vertrouwen is goed, controle is beter. Eigenlijk komt dat erop neer dat ik nooit stiekeme dingen doe met mensen die ik niet ken, en tevens uitkijk met mensen die ik juist heel erg goed ken...gezonde paranoia zeg maar.

                    p.s : handel in wiet en alles wat daaraan raakt is een verboden topic hier op het forum...
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                    Comment


                      #11
                      Re: Wiet testen / controleren

                      Het is enkel verboden om het aan te bieden of ernaar te vragen. Zo een test is ook wel duur wss als je dat elke 5 gram je koopt moet controleren.

                      Comment


                        #12
                        Re: Wiet testen / controleren

                        Ik blijf het allemaal maar dubieuze en subjectieve manieren vinden om je wiet te testen. Als je echt wilt weten wat er in en op je wiet zit (en dan bedoel ik het niet percentages thc en of cbn cbd etc) moet je het naar een lab brengen of een soort test kit bouwen. Ik bedoel hoe wil je met een huis tuin en keuken microscoop of het blote oog enige zekerheid gaan hebben over wat er in je wiet zit? Misschien zit er wel iets in dat schadelijker is als zilverzand?

                        Maja das mijn mening,

                        Comment


                          #13
                          Re: Wiet testen / controleren

                          rook t gewoon en ga gewoon rijden joh da's serieus een goeie test

                          Comment


                            #14
                            Re: Wiet testen / controleren

                            fantastische toevoeging op een topic waar bijna een jaar niet op gereageerd is
                            In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

                            Comment


                              #15
                              Re: Wiet testen / controleren

                              pak gwn een ervaren blower mee...?

                              Comment

                              Bezig...
                              X