Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Stamrot?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Stamrot?

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Ik heb een tweetal foto's van een stekje dat echt onzettend weinig wortels heeft ontwikkeld en nauwelijks is gegroeid in een maand tijd.
    De stek zelf ziet er gezond uit maar de stam is bruin, weet iemand wat dit is?

    Ik denk zelf dat het stamrot is en dat het komt door een te nat nedium tijdens het wortelen, kan dit kloppen?

    http://img204.imageshack.us/f/img2728x.jpg/
    http://img710.imageshack.us/f/img2726r.jpg/

    #2
    Re: Stamrot?

    Door het vochtige klimaat en warmte zijn de stekken van sommige plantlijnen erg gevoelig voor schimmels (Pythium en Phytophthora). Deze schimmels tasten de stengels en vaatbundels van klonen aan, vooral daar waar de kloon in het medium is gestoken (stengelbasisrot of stengelrot).

    Comment


      #3
      Re: Stamrot?

      wow monty
      ik ben niet verantwoordelijk voor uw interpretatie.

      Comment


        #4
        Re: Stamrot?

        Als het te warm is en je redelijk wat water in je stekkast staat dan kun je rot krijgen , maar ziet er niet als rot uit. Rot worden je stammen zacht van en die ziet er stevig uit.

        Daarbij waarom knip je de bovenste takjes er niet af als dat je stek is? Je plant wortelt beter, daarbij teveel bladeren en zijtaken vermoeilijkt het wortelen..

        Je stekje ziet eruit als ne struik ipv stekje hhehehe

        Comment

        Bezig...
        X