Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

AF Meeldauw + roest? Wat nu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Je wil die toppen echt niet roken (of er olie van maken). Die zitten nog steeds vol schimmel ook al zie je dat niet meer zitten. Erg slecht voor je gezondheid, tot dodelijk aan toe!

    Comment


      #17
      Oorspronkelijk geplaatst door Bella View Post
      Je wil die toppen echt niet roken (of er olie van maken). Die zitten nog steeds vol schimmel ook al zie je dat niet meer zitten. Erg slecht voor je gezondheid, tot dodelijk aan toe!
      Wel vreemd dat mensen dan op zoek gaan naar oplossingen tegen meeldauw op hun wietplanten om de plant nog te redden want in principe als het eenmaal besmet is kan je het niet meer roken toch.. hoe dan ook, ik gooi de plant vanavond de kliko in.. 2 nieuwe zaadjes zijn al aan het ontkiemen

      Comment


        #18
        Ik ben nog wel benieuwd naar de foto's enkel ter illustratie, hoe het eruit ziet als het misgaat. Zou je nog wat plaatjes willen schieten voor me?
        Je hebt in ieder geval wat geleerd. Succes met je nieuwe zaadjes!
        Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

        Comment


          #19
          Oorspronkelijk geplaatst door Ongeldig View Post
          Ik ben nog wel benieuwd naar de foto's enkel ter illustratie, hoe het eruit ziet als het misgaat. Zou je nog wat plaatjes willen schieten voor me?
          Je hebt in ieder geval wat geleerd. Succes met je nieuwe zaadjes!
          Hierbij foto's, heb ze nog niet weggedaan. Nog even goed geinspecteerd maar alle witte vlekken op de blaadjes zijn nog baking soda restjes volgens mij want ik veeg het er zo af en geen 1 van de toppen hebben witte vlekken. Wel veel "verbrande" bruine plekken op de bladeren en toppen. Geen idee waarom dat gebeurd is maar is gebeurd na het sprayen. De toppen voelen lekker plakkerig en ruiken heerlijk. Nog niet over me hart kunnen halen om haar weg te tiefen..





          Comment


          • Ongeldig
            Ongeldig commented
            Editing a comment
            Dank voor de foto's. Ik snap je dilemma wel, Ik zou het ook niet over mijn hart kunnen verkrijgen. En als iemand je aan zou raden dat te roken dat zou natuurlijk dom zijn. Net als het dom is om je uberhaupt aan te raden te gaan roken. Wat jij je longen in wilt jagen kun je alleen zelf beslissen. Je kan het ook nog eten. Ik geloof dat er manieren zijn om de schimmel eruit te halen door er ice-hasj van te maken. Maar ik kan daar goed naast zitten.
            Dat wat bruin is zal weinig tot geen potentie meer hebben. Dat wat wit ziet is beschimmeld. Mocht je toch gaan drogen maak dan al een scheiding van materiaal. Want na het drogen ga je het helemaal moeilijk kunnen herkennen. Wat wit is weg, wat bruin is weg.
            Verder zou ik niet te lang meer wachten tot de oogst want, hij is al ver heen deze plant. En gaat er echt niet meer beter van worden. Er staat daar nu een zeer verzwakte plant die super vatbaar is voor ziekte, schimmel. Verder afbloeien zal ze ook niet echt meer doen. Daarvoor is er teveel gezond blad naar de haaien.
            Dus alle verantwoorde adviezen heb je gehad. Mijn advies valt in de categorie wietjunkie.

          #20
          Ik heb de plant uiteindelijk geoogst. Alle besmette toppen weggegooid en de schone buds gewassen op de volgende manier: https://www.youtube.com/watch?v=Qa1rgo_IEzc
          Ik heb ze daarna opgehangen op zolder bij het raam, raam is met een gordijn verduisterd dus de zolder is constant donker, wel staat het raam op een piepklein kiertje voor frisse lucht, nu 2 dagen later, zijn ze al droog. Geen idee waarom het zo snel is gegaan maar ik denk vanwege het raam. Ik heb ze net even dubbel gechecked maar ik zie nog steeds nergens schimmel. Ze gaan nu in een potje om te curen..

          Nu wordt ik dus vannochtend wakker en zie ik dat 1 van mijn gezonde AF Mega Buds ineens ook last heeft van meeldauw, het is nog niet erg heftig maar sommige toppen zijn al gedeeltelijk wit aan het worden.
          Deze plant heeft al 50% milky trichomes en hier en daar wat amber kleurige, dus ze zijn nog niet oogstrijp maar scheelt niet veel, ik gok op hooguit 1 tot 2 weken. Best wel zuur dus .
          Geen idee wat ik nu moet doen. Er zitten nog teveel goede mooie gezonde buds aan. Als ik nu oogst zijn ze te vroeg, als ik haar laat staan bestaat er een kans dat het uitzaaid tot de gezonde toppen, sprayen met iets is ook geen optie meer. Hierbij wat foto's.










          Comment


            #21
            Zelfde advies als de vorige keer: de hele boel weggooien. Niet schoonspoelen, niet deels toch wel oogsten. Schimmelsporen zitten overal, ook waar je ze niet ziet. Het is gewoon te veel en te vies geworden.

            Comment


              #22
              Nu maar weer wachten op iemand die zegt dat het geen kwaad kan ...
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #23
                Kan geen kwaad, die sporen zitten ook gewoon in de lucht, als ze echt zo schadelijk waren, dan was iedereen al lang ziek...





                (Maar nee, niet doen, gewoon weggooien als het overal al zit. Met 1 vies topje in de laatste week knip ik er heel ruim omheen, maar dit lijkt al door de hele plant te zitten)


                Autoflowers 2016

                Comment


                  #24
                  Ik ben met 4 jaar nog niet bepaald een echt ervaren kweker, maar snap niet dat je met dit weer meeldauw krijgt.

                  Of is dit niet in Nederland ?

                  Vorig jaar met early skunk, ik had geen grammetje oogst. Vol met rot, en dus weg gegooid.
                  Lets not criticize but legalize

                  Comment


                  • belladonna
                    belladonna commented
                    Editing a comment
                    wat vreemde opmerking zijn genoeg mensen die NU Meeldauw hebben hoor in Nederland ja met dit weer....

                  #25
                  Heel die plant weg gooien of je gaat zeer erg ziek worden en wassen werkt niet de schimmel zit IN de toppen dat was je er niet uit

                  P.s Backing soda op je plant waarom??
                  God was never on your side..

                  Comment


                    #26
                    @belladonna
                    Ik geloof je, maar hier (Amsterdam) was het tot gisteren, al weken droog en zonnig.
                    Lets not criticize but legalize

                    Comment


                      #27
                      Gps Ideaal voor meeldauw dus, droog & warm.

                      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                      Comment


                        #28
                        Oorspronkelijk geplaatst door Flip Hasjkip View Post
                        Gps Ideaal voor meeldauw dus, droog & warm.
                        Dan leer ik weer wat. Ik dacht dat meeldauw vocht nodig had.
                        Lets not criticize but legalize

                        Comment


                          #29
                          Echte meeldauw (bovenkant bladeren) bij warme en droge omstandigheden, valse meedauw (onderkant bladeren) bij vochtige omstandigheden.
                          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                          Comment

                          Bezig...
                          X