Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Witte plekken op bladeren en takken

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Witte plekken op bladeren en takken

    Korting op 420shop
    Sinds een aantal dagen heb ik op 1 van mijn planten, op de onderste bladeren, witte plekken zitten. Als ik er met mijn vinger over heen ga haal je het er zo af. Het zit dus niet in de bladeren, maar echt er op. Is dit een soort schimmel ofzo? En is dit besmettelijk voor mijn andere planten? Hier een paar foto's:
    IMAG0296.jpgIMAG0295.jpg

    Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

    Groetjes Suus

    #2
    Re: Witte plekken op bladeren en takken

    is meeldauw goed dat je het zo vroeg gezien heb.in de meeste tuincentrums hebben ze er wel middelen voor.zou alle bladeren waar het opzit natspuiten en dan eraftrekken of knippen.plant is toch groot zat merkt ie niks van.

    Comment


      #3
      Re: Witte plekken op bladeren en takken

      Alvast een schimmel ja, lijkt me logisch, je moet wat opruimen man, ligt vol met verrotte bladeren... Effe rotte bladeren opruimen, anders schimmelen ze.... en dan krijgt je plant het ook.. Zeer belangrijk.. Zeker alst slecht vochtig weer is. Wil je overal binnen express wat bladeren verwijderen voor beter ventilatie en omdat deze meestal rotten door tekort aan licht..

      Comment


        #4
        Re: Witte plekken op bladeren en takken

        Oorspronkelijk geplaatst door OnlineAlien View Post
        Alvast een schimmel ja, lijkt me logisch, je moet wat opruimen man, ligt vol met verrotte bladeren... Effe rotte bladeren opruimen, anders schimmelen ze.... en dan krijgt je plant het ook.. Zeer belangrijk.. Zeker alst slecht vochtig weer is. Wil je overal binnen express wat bladeren verwijderen voor beter ventilatie en omdat deze meestal rotten door tekort aan licht..
        heeft daar niets mee te maken hoor.

        Niet elke schimmel leeft van rottende bladeren,
        en meeldauwschimmels zijn obligaat parasitair. Dus ze leven enkel op levend materiaal.

        grtz

        Comment


          #5
          Re: Witte plekken op bladeren en takken

          Gewoon dit erover heen; exact van bayer (http://www.lastvan.com/a-6226602/mee...ar-bayer-50-ml) , 2 dagen achter elkaar en de toppen goed uitschudden.
          Silinal en spuitzwavel stagneren alleen de groei van de schimmels, ik heb nu al voor het derde jaar vrijwel alle schimmels met exact dood gekregen.

          Wel op buitenwiet die lekker in de wind staat, op een droge dag btw. Wel even een paar dagen wachten voordat te gaat oogsten, het lijkt me niet zo goed om dat op te roken

          Comment

          Bezig...
          X