Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Witte aanslag?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Witte aanslag?

    Korting op 420shop
    Een hele rokerige dag voor iedereen, ik heb een vraag
    ik ben bezig met me eerste kweek en nu heb ik witte aanslag op me bladeren (geen spint, al op gecontroleerd).
    Zelf denk ik dat het komt door kalkverdamping van het in de regen staan de afgelopen paar dagen, maar vragen kan nooit kwaad
    iemand suggesties of opmerkingen?

    als attachment nog een paar oude fotos van de kweek nieuwe komen eraan en ik houd jullie uiteraard op de hoogte vanuit het kweekverslag
    Attached Files

    #2
    Re: Witte aanslag?

    In regenwater zit nauwelijks kalk, dus moet iets anders zijn.
    Heb je op meeldauw gecheckt, want dit probleem steekt de kop nu op...

    Comment


      #3
      Re: Witte aanslag?

      ja indd, heb gelukkig mijn planten binnen staan.. maar in mijn rozenperkje steek nu ook aardig meeldauw op. Met producten van bayern heb ik vorige week alles bespoten en ben er nu van af. plaats anders een foto van je plant hoe die er nu bij staat, dan kunnen we je beter helpen.

      mvg peter
      Is het glas halfleeg of halfvol?

      Comment


        #4
        Re: Witte aanslag?

        peterww van meeldauw kom je niet zomaar afhoor.goed in de gaten blijven houden.als je de aanslag op je planten met je vinger er af kan veegen is het meeldauw

        Comment


          #5
          Re: Witte aanslag?

          dan is het geen meeldauw, kan het er niet afvegen, foto komt snel even op beter weer wachten voor een beter resultaat staan er nu zielig bij in die harde wind, heb ze maar ff naar veiligere locaties verplaatst

          Comment


            #6
            Re: Witte aanslag?

            Wel als je er voeg bij bent met een anti-schimmelproduct. ALthans, bij mijn rozen zoals ik al zei.

            Grtz
            Is het glas halfleeg of halfvol?

            Comment


              #7
              Re: Witte aanslag?

              Meeldauw kan je er niet altijd meteen afvegen .
              en witte aanslag is echt meeldauw als ik jou was zo ik uit voor zorg al gaan spuiten
              Ik had ook meeldauw witte aanslag op blad en week later ontdekte ik aan de onderkant klein beetje spinneweb ding
              als je nu niks onderneem ben je straks telaat.

              groetjes
              God was never on your side..

              Comment


                #8
                Re: Witte aanslag?

                Wat jij daar hebt is valse meeldauw das geheel wat anders.

                Het schadebeeld van valse meeldauw bestaat voornamelijk uit lichte vlekken aan de bovenzijde van het blad en een grijswit schimmelpluis aan de onderzijde. Dit schimmelpluis zijn de schimmeldraden die via de huidmondjes naar buiten groeien. De lichte vlekken op de bovenzijde van het blad ontstaan door de schimmeldraden die in het blad zijn gegroeid. Deze lichte vlekken zijn het eerst waarneembaar en na enkele dagen ontstaat dan het grijswitte schimmelpluis. Soms zijn zowel lichte vlekken en een paarsverkleuring op het blad waarneembaar. De aantasting ontstaat meestal onderin het gewas omdat de vochtigheid daar het hoogst is.

                Comment


                  #9
                  Re: Witte aanslag?

                  hmm heb dan geen valse meeldauw, zijn ook de bovenste bladeren en geen paarskleuring.. komt snel een foto van maar op het moment iets te druk

                  Comment


                    #10
                    Re: Witte aanslag?

                    Houdt wel in acht, hoe langer je wacht.. des te moeilijker een eventuele bestrijding.

                    Comment


                      #11
                      Re: Witte aanslag?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Cstyle View Post
                      hmm heb dan geen valse meeldauw, zijn ook de bovenste bladeren en geen paarskleuring.. komt snel een foto van maar op het moment iets te druk
                      Ow bedoelde ook Dat Bella valse meeldauw heeft, teminste wat ze beschrijft lijkt me valse meeldauw.

                      Comment


                        #12
                        Re: Witte aanslag?

                        gewoon naar het tuincentrum gaan middeltje tegen meeldauw halen.ik had er ook last van heb SILINAL van ecostyle gekocht 10 euro werkt perfect..laat het meeldauw niet verdwijnen,houdt aleen verdere uitbrijding tegen

                        Comment

                        Bezig...
                        X