Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Meeldauw, wat kan ik doen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Meeldauw, wat kan ik doen

    Korting op 420shop
    In het voorjaar twee zaadjes gekregen bij bestelling van wietolie, binnen gekiemt en toen het wat warmer werd buiten gezet en overgepot in zelfgemaakte bloembak.
    Alles goed gegaan tot een paar weken geleden, kreeg veel gele bladeren en veel lichte gele vlekken in de bladeren,ook denk ik dat ik meeldauw ontdekt heb, is nu overgegaan van groei naar bloei. Geef alga grow en nu alga bloom van plagron, Heb de plant gisteren nog wat Kieseriet gegeven om de groene bladeren terug te krijgen. Kan ik nog meer doen, hier wat foto's van mijn kweek.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 6 photos.

    #2
    Dat lijkt verdacht veel op meeldauw.
    Als je op dat groene pijltje klikt ga je naar het betreffende topic toe voor de context. Bloeiende toppen kun je niet behandelen, blad wel.
    Microsulfo van Bayer is wat ik zelf heb staan. Dat wil je niet roken maar is ook nog een optie.
    Succes, en laat even weten wat je ermee gaat doen en wat je resultaat is.


    Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
    Verslechterde plantweerstand.

    Die peroxide is een goed idee. Maar dan niet 10x verdunnen, maar slechts 1x. Het hele flesje van 300mL (etos/kruitvat, 3 euro of minder) in een spuitfles doen, en nog eens 300mL water erbij.
    Dat dan spuiten, 2x in de week, in de avond. De hele plant. Dat kost een aantal flesjes.
    Peroxide breekt af in de vorm van waterstofgas (H2) en O2, dus er blijft geen schadelijk residu achter. Maar een belangrijke noot is dat peroxide vooral antibacterieel is. Niet per see schimmeldodend.

    Een andere optie is kopersulfaat. Dat werkt als een tiet. Koper zou niet moeten verbranden, en je spuit nooit iets op de toppen. Dus daar zou je niets van moeten merken.
    Ik heb ooit berekend dat je ongeveer de hoeveelheid koper binnen krijgt die gelijk staat aan de hoeveelheid koper in 2 avocados als je een behandelde plant volledig op zou eten. Ook voor mensen is het een belangrijk element en mensen kunnen er teveel of te weinig van binnenkrijgen. In alle plantaardige voeding zit koper in lage hoeveelheden.
    Een snufje (ter grootte van een speldenknop of twee) per liter is voldoende. 2x behandelen, ook in de avond. Het best kort na elkaar. 2x in een enkele week en daarna niet meer behandelen. Dat zou de boel moeten opschonen.

    Maak je er een olie van, dan heb je sowieso geen residu; koper reageert niet met olie en lost daar ook niet in op.
    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

    Comment


      #3
      Meeldauw is een probleem, als dat in de toppen komt kun je die weg doen.
      Zou er ook geen medicinale wietolie van maken.
      Behandelmethoden, werkende en niet werkende zijn hier in de helpdesk te vinden.
      (en wat hierboven staat natuurlijk
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        je pot is wel mooi gemaakt succes met behandelen van de meeldauw

        Comment


          #5
          Oeps je gaat er niks meer aan kunnen doen. Vraagje die pot dat hout kan daar vocht in? en zitten er gaten in die plastick zak in de pot?
          God was never on your side..

          Comment

          Bezig...
          X