Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

schimmel / thrips / andere ziektes?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    schimmel / thrips / andere ziektes?

    Korting op 420shop
    Goedemiddag.

    ik heb eergister een post gepost over thrips in mijn plant
    Nou heb ik toch nog wat vragen
    Gister heb ik mn wiet van de shop maar even onder de microscoop gehouden. en tot mn verbazing zaten er allemaal zwarte bellen tussen de toppen.
    Heel lang lopen google maar kon niet vinden wat het was. Weet iemand dat hier? Zijn dat eitjes of zijn dit bladwantsen.

    Vervolgens heb ik mijn eigen wiet onder de microscoop gelegt. Daar zag ik enkele trips (Als je ver inzoomt).
    Heb besloten dit gewoon te roken.
    Maar kan ik die zwarte bolletjes ook roken uit de shopwiet?

    Vervolgens heb ik mijn andere plant onder de microscoop gehouden. Tot mijn verbazing zie ik daar schimmel (Denk ik)
    Kan iemand dit bevestigen?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    #2
    Let op ! Geen feit maar een vermoeden !

    Dergelijke zwarte puntjes heb ik vorige week bij een heel eigenwijs iemand die, 2 weken voordat hij wilt oogsten, met een contactspray tegen spint heeft gespoten. Bij hem zijn het dode spinten die verbrand zijn in het gif. Ik denk dat ze jouw shopwiet ook hebben behandeld tegen ongedierte met een agressief goedje. Ik kan het mis hebben natuurlijk. Bij die persoon kon ik in sommige zwarte puntjes nog restanten van beetjes zien zitten, dat zie ik bij jou niet.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Het kunnen eitjes zijn, of wat Flip zei. Het kan zelfs iets chemisch zijn om de wiet wat te verzwaren.
      De verdelgingsmiddelen die boordkwekers gebruiken zijn vaak erg schadelijk.
      Zou lekker zijn als het inderdaad beestjes zijn maar dan in een sausje van Vertimec...brrrr....daarom kom ik niet bij een shop.

      Ik kan het niet onderscheiden op de foto's.

      Natuurlijk is de eigen wiet beter, daarvan weet je wat erop zit.
      En als er troep in je eigen toppen zit heb je het er zelf op gespoten eh...dus dat doen we nooit

      *** op de foto's hieronder lijken het inderdaad beestjes.
      Nu jezelf afvragen hoe ze dood zijn gegaan. Op de natuurlijke manier, of toch door een middeltje

    • kingj
      kingj commented
      Editing a comment
      bedankt voor je reactie QnQ. Ik ga er toch vanuit dat het beestjes zijn. Ik heb mijn eigen top nog is goed bekeken en ik zie daar ook kleine zwarte puntjes op (net zoals op de foto alleen een stuk minder). Ik heb geen troep gespoten, het enige wat ik heb geprobeerd is roofwantsen uitgezet in de bloei.
      Dus of het zijn inderdaad eieren / of het zijn bladwantsen / of het is misschien poep van 1van de beesten.

      Zou iemand de foto links is willen bekijken (met tekst : Schimmel) ? Is dat schimmel (die dichte witte haartjes)
      dat is mn eigen kweek. maar als ik tussen de toppen kijk zie ik veel witte stukken (met veel haartjes)
      of is dit spit weefsel? Zou dit gewoon te roken zijn?
      Wat een gedoe...... Eigenlijk is het zo::: wat ik ook rook. er zitten beesten in.
      Dan kan ik inderdaad beter mijn eigen wiet roken. Alleen twijfel ik dus of dat witte spintweefsel of schimmel is.
      Mocht het schimmel zijn, lijkt me dit niet lekker om te roken.

      graag hoor ik wat jullie denken dat het is, Bij twijfel kan ik altijd nog meer fotos uploaden!!!!

    • kingj
      kingj commented
      Editing a comment
      jij ook bedankt voor je reactie Flip Hasjkip.

    #3
    hierbij nog wat fotos van de zwarte puntjes
    Attached Files

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Had je LR2 al gevraagd?
      Ik zag net in je andere topics dat je al antwoord had gekregen, gebruik een stofzuiger of leer er mee leven.
      Last edited by Rreppellsteeltjam; 7 October 2018, 16:32.
Bezig...
X