Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Meeldauw en te fosfor tekort

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Meeldauw en te fosfor tekort

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal!

    Een tijdje geleden heb ik voor het eerst in mijn leven 2 wietzaadjes geplant(auto flower).
    Deze zijn nu allebei uitgegroeid tot prachtig mooie planten.
    Dit weekend keek ik op de planten en zag ik dat er meeldauw op sommige bladeren zat.
    Ook zag ik dat er zwarte vlekken op sommige bladeren zaten, wat blijkbaar een fosfor tekort betekend.
    Mijn planten staan nu al even in de bloei.
    Ik was van plan de planten bij de snoeien zodat de oogst groter kan worden.
    Nu is mijn vraag of ik nog iets moet doen tegen het fosfor tekort en de meeldauw.
    Ik heb nog nooit voeding gegeven aan de planten omdat de site waar ik de zaadjes van kocht mij vertelde dat dit niet hoefde bij auto flowers.

    Alvast bedankt!

    #2
    Heb je een foto?

    Als ze bijna klaar zijn moet je je om die fosfor geen zorgen maken. Waarom denk je dat eigenlijk?

    Die meeldauw is rot maar je wilt nu echt niks meer in de toppen spuiten dat je naderhand gaat roken of dergelijke.

    Hoeveel meeldauw is het? Als ze bijna klaar zijn in de gaten houden en anders omhakken maar dat kan ik niet beoordelen zonder foto's.

    Comment


    • BaapBaap
      BaapBaap commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de reactie!
      Foto heb ik helaas niet omdat ik nu zelf niet thuis ben.
      Ik dacht dat er een tekort aan fosfor was omdat de bladeren zwarte vlekken kregen, volgens een vriend van me was dit een tekort aan fosfor.
      Het meeldauw zit op denk ik 3 of 4 bladeren per plant.

    #3
    Van die diep paarse vlekken kan idd op een fosfor tekort duiden.

    Nu weet ik niet hoelang je plantjes nog moeten maar ik zou er niks meer aan doen als ze minder dan 2 weken moeten.

    Die meeldauw is ook niet goed te behandelen als je nog maar eventjes moet. Alles trekt je de toppen in.

    Als het maar een paar bladeren zijn dan zou ik deze ff afnemen met een doekje met melk. Door de melk gaat meeldauw dood maar je mag absoluut geen melk in je toppen krijgen.

    Bijsnoeien hoeft niet maar ik knip altijd de takken eraf die op de grond hangen. Ten eerste komt er niks bruikbaars af en ten tweede kan zoiets voor schimmels zorgen dus weg ermee.

    Als je maar geen grote bladeren eraf gaat halen op het laatste want dan haal je in feite de zonnecollectoren weg.
    (ja maar sudoma dan krijgen de onderste toppen meer licht)
    Nouja minimaal. Zoveel meer krijgen ze nu ook weer niet. Je stresst alleen je dame heel erg als ze geen licht meer kan verwerken omdat je bladeren eraf haalt die gezond zijn.

    En die verkoper heeft alleen verkooptalent. Wedden dat hij nog nooit een wietplant in het echt heeft gezien.

    Tuurlijk moet je autflower ook voeden als ze in een pot staan en de voeding eruit is gespoeld door regen of dergelijke. Ze slaan echt geen super proviant op in het zaad. En dat ze sneller klaar zijn heeft daar ook niks mee te maken.

    Een ruderails hoef je waarschijnlijk niet te voeden want die worden even groot als een lineaal, en zijn echt snel oogstklaar.
    Maar het gros aan afjes worden toch wel flinke planten dus dan moet je echt gaan kijken voor hoeveel dagen of weken er voeding aanwezig is in de potgrond. Na die tijd moet je gewoon bijvoeden.


    Comment


    • BaapBaap
      BaapBaap commented
      Editing a comment

    #4
    Ik kan aan bovenstaande uitstekende reactie alleen toevoegen dat ik mijn autoflowers ( auto durban poison) toch echt heb moeten voeden, in een 25 liter pot met pokon voorbemeste aarde.

    Ook ik ben met melk bezig geweest, en kan alleen herhalen dat je dat zeker niet in je bloemen wil hebben.
    Last edited by Gps; 4 October 2018, 23:20.
    Lets not criticize but legalize

    Comment


      #5
      Zoals te zien is het nu ook in de toppen gaan zitten, heb al 4 bladeren afgeknipt die helemaal wit waren, wat is het slimste om met de rest te doen? (mag blijkbaar geen foto's plaatsen dus hier is een linkje naar de foto's) https://imgur.com/a/nhGaTf7

      Comment


        #6
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #7
          Die is alleen nog rijp voor de vuilnisbak...
          Volgend jaar al eind mei je zaadjes planten, dan is de kans groot dat ze op tijd klaar zijn.

          Comment


            #8
            Ojee die zit in je toppen. Zijn alle toppen besmet?

            Denk inderdaad dat die rijp is voor de kliko. Zoveel is niet meer te redden.

            Heel misschien dat je een enkel topje kunt ontdekken die geen meeldauw heeft maar ik zou het risico niet nemen.

            Die plant is 99% besmet

            Comment

            Bezig...
            X