Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

toprot?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    toprot?

    Korting op 420shop
    Sinds vandaag heb ik weer het volgende probleem ontdekt. Op enkele blaadjes zag ik weer wat meeldauw. Ik heb hem dus ingespoten met een spul dat er eerder goed tegen hielp. Alleen daarnaast zag ik in de grote top bovenop 2 bruine vlekken zitten. Ik heb dit er tussen uit gepulkt en denk dat het toprot is. Is dit zo? En als ik alle aangetaste delen eruit haal, is dat dan voldoende?
    Uit enthousiasme heb ik, voordat ik een foto had gemaakt, die bruine plekken eruit gehaald. Het stinkt overigens niet.
    Verder heb ik mijn planten sinds een week ongeveer onder een parasol met zijl staan. Dacht daarmee schimmels tegen te gaan, maar blijkbaar heeft dat toch niet zoveel zin...

    Groetjes Suus

    #2
    Re: toprot?

    Bruine plekken n je blad duiden idd op rot, je topblaadjes trek je er dan ook heel gemakkelijk uit. Meestal heb je dan binnen in je bud al schimmelpluis. toprot word meer door relatief warme nachten en een hoge lv (boven de 98%) veroorzaakt. De dauw en mistige dagen in deze tijd gepaard met een nog relatieve hoge dag en nacht temperatuur zijn ideale omstandigheden voor de schimmel om zijn pluis aan te maken en sporen te werpen. Het is echter wel zo dat door regenslag (opspattende druppels) de sporen zich snel kunnen verspreiden en dat sporen op een natte plant zich ook via de waterfilm verspreiden en het bij regen natuurlijk ook een vl is van nagenoeg 100 %. dus droog zeten helpt wel deels maar je hooft veiant is de hoge lv. Zorg voor voldoende ventilatie bij je plant. Hoe beter de wind door je plant kan hoe minder kans op rot omdat ze dan redelijk snel kan opdrogen. Schud smorgens ook de dauw van je toppen.

    Comment


      #3
      Re: toprot?

      Jaa het is dan inderdaad toprot... Ik heb al echt heel wat toppen eruit moeten halen, omdat deze verrot waren... is er echt niets anders aan te doen als het eruit halen? daarnaast zie ik op 1 van mn planten ook meeldauw, maar durf ze niet meer te behandelen omdat dat met water moet en ik waarschijnlijk nog meer toprot ga krijgen...
      als iemand nog tips heeft hoor ik het graag!

      Comment

      Bezig...
      X