Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

vorming meeldauw in de laatste 2 weken bloei

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    vorming meeldauw in de laatste 2 weken bloei

    Korting op 420shop
    Beste Medekwekers,

    Ik heb het vermoeden dat er meeldauw op m'n dames zit.
    Er begint op sommige bladeren een witte poeder te vormen, die je weg kunt vegen.
    Nu heb ik al een aantal topics gelezen en gezien dat je dit kunt behandelen met Silinal.

    Mijn vraag is alleen aangezien het nog in een beginstadium is en de planten nog maar 2en halve week moeten bloeien of het nodig is om dit te behandelen en zoja of het dan geen kwaad kan voor de wiet.

    Hoor graag jullie mening hierover...

    #2
    Re: vorming meeldauw in de laatste 2 weken bloei

    Niemand die hier een mening over heeft ?

    Comment


      #3
      Re: vorming meeldauw in de laatste 2 weken bloei

      Zelf heb ik geen ervaring met Silinal, maar lijkt me niet verstandig om te gaan spuiten nu, bij de geinfecteerde bladeren de meeldauw eraf vegen, desnoods het geheleblad verwijderen. Dan de niet geinfecteerde bladeren behandelen, met sponsje ofzow. anders heb je straks een silicium caoting op de buds.

      ''Silinal is gebaseerd op waterglas; een mengsel van zouten en silicium. De zouten bestrijden de meeldauw en silicium legt een beschermend laagje om het blad zodat de schimmel niet meer kan binnendringen. Silinal heeft dus zowel een probleemoplossende als preventieve werking. Omdat Silinal volledig natuurlijk is, zit er geen wachttijd tussen bestrijding en oogst. ''



      suc6...

      Comment


        #4
        Re: vorming meeldauw in de laatste 2 weken bloei

        Laatste 2 weken zou ik niets meer spuiten, ondanks wat sommige fabrikanten beweren.
        Je kunt proberen met verdunde melk de bladeren af te nemen, zo hou je het een beetje onder controle. Weg gaat het niet meer.
        Tja, als je 30 planten hebt staan is het misschien wat arbeidsintensief..
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        Bezig...
        X