Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Zout water over meeldauw : geen goed idee, wat nu ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zout water over meeldauw : geen goed idee, wat nu ?

    Korting op 420shop
    Aan mijn tweede kweek begonnen 6 weken geleden ong met drie plantjes, dankzij Google etc erg goed begin gemaakt en mijn 3 plantjes doen/deden het geweldig, de problemen die ik tegenkwam erg snel kunnen tackelen omdat ik er kort op zit.

    Ongedierte succesvol bestreden met knoflook.
    Meeldauw bestreden met chemisch goedje had niet het resultaat waar ik op zat te hopen....
    alternatieve manier gezocht en gevonden en zoals het ernaar uitziet is de meeldauw idd weg, maar ik ben bang dat mijn plantjes straks doodgaan.
    de alternatieve manier was simpel, zout water over je planten sprayen en voila weg meeldauw. Het is idd weg maar de puntjes van sommige bladeren zijn nu donkergroen en ze hangen wat naar beneden. (Alleen de puntjes niet het hele blad)
    We hebben het echt over 1 cm ofzo, bij 2 a 3 is het blad voor een groter gedeelte uitgedroogd of aan het raken.

    Ik heb een paar vragen en ik hoop echt op snelle antwoorden want ik ga vandaag op vakantie voor een week (17:30) mijn plantjes worden vanaf dan bewaterd door een buurvrouw die ze niet aan durft te raken dus ik moet dit vandaag nog hopelijk zien te fixen.

    Uitgedroogde/krokante blaadjes knippen lijkt me? Of dood laten gaan?
    Sinds de zoutwaterspray zit er een bepaalde witte waas over mijn blaadjes ik ben als een gek aan het sprayen met normaal water maar de waas blijft, kan dit kwaad?
    en hoe krijg ik de donkergroene hangende puntjes weer recht en de juiste kleur groen?

    foto's ga ik proberen te plaatsen.


    #2
    Ik mag maar 1 foto per album plaatsen... is er een manier om er nog 3 op te gooien?
    Attached Files

    Comment


      #3
      Via attachments rechts boven.

      Comment


      • Alex1504
        Alex1504 commented
        Editing a comment
        Gelukt thanks.

      #4
      En zoutwaterdouches zijn natuurlijk nooit een goed idee, ik hoop dat het niet in de pot is terecht gekomen.

      Comment


      • Alex1504
        Alex1504 commented
        Editing a comment
        Als je erover nadenkt niet idd, maar ik wou gewoon van die meeldauw af.
        Ach weer wat geleerd haha.

      #5
      Je zet je hele woonwijk op de foto eh?
      Ik weet niet of dat zo handig is.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Alex1504
        Alex1504 commented
        Editing a comment
        Hmmmz heel slim idd, al scheelt het wel dat ik echt in een gat woon.

      #6


      Vervang de bovenstaande met deze (als je wilt)
      IMG_20190719_180936.jpg
      Ad usum proprium!

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Yep, ik was al aan het zoeken naar iets bekends...goed gedaan Ganja!

        Maar ff terugkomend op de andere foto's, die foto rechts met dat ene blad, is dat (beginnende) meeldauw? Ziet er precies uit als mijn AF blad.... ik heb dat wel eens gehad, maar dat zag er anders uit, of was verder gevorderd

      #7
      Zout water tegen meeldauw eh, ik weet niet precies waar dat vandaan komt ?
      Ik heb weleens gehoord van 60/40 melk/water met eventueel een beetje zout tegen slakken.
      Maar zout bij je plant is nooit een goed idee.

      < Zouttolerantie van planten - WUR E-depot >

      Mja, weinig aan te doen, lekker buiten in de regen zetten.
      Laat ze maar goed natregenen, hopelijk spoelt het meeste dan weg.

      Een andere oplossing zou zijn om ze in de volle grond te zetten, zodat de wortels weg kunnen van de zoute grond.

      fijne vakantie!
      Last edited by QnQ; 20 July 2019, 11:28.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #8
        Excuses voor de late reactie, vakantie was top en mijn plantjes hebben het overleefd!
        Wat groei en bloeivoeding ingeslagen zodat ik de komende tijd weer vooruit kan.
        Het kweken bevalt wel ERG goed tot nu toe en is ook zeker iets waar ik mee door ga, hasj maken staat ook zeker op mijn lijstje.
        maar nu de oogst tijd vlakbij is.... welke versterking gebruiken jullie qua microscoop?
        Ik kreeg er gisteren eentje binnen en die was x30, ik zie de trichomen wel maar niet goed genoeg om te zien of ze nou helder, cloudy of amber zijn. Buiten dat zoek ik er uiteraard ook eentje die zijn werk goed doet en geen zin om een zakmicroscoop te bestellen die niet scherp is.

        Comment

        Bezig...
        X