Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Is dit toprot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Is dit toprot?

    Korting op 420shop
    Hallo beste mensen,

    Ik heb in de tuin een frisian dew van ruim 2m staan en een kleine bubblegum.

    ​​​​​​
    Nu denk ik dat de frisian dew toprot heeft al weet ik het niet zeker. (Zie foto's)
    Ik heb gisteren toch voor de zekerheid een hele tak weggehaald waar een Bud met 'rot?' op zat en de rest van de nu tak ligt te drogen. Maar vandaag zie ik een nieuw plekje met grijze blaadjes(foto).

    Raden jullie aan om hem helemaal te oogsten of nog te laten staan?
    Zie foto's trichomen, de rot?, en hoe de toppen er voor staan.

    Alle hulp is welkom!
    Attached Files

    #2
    Als ik mij niet vergis is de Frisian Dew een paarse soort. Is het niet gewoon paars wat je ziet ?
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      Hey, nee het is niet paars. Maar meer bruin/grijs.

      Comment


      • Ess
        Ess commented
        Editing a comment
        Zachtjes aan wat van die kleine blaadjes trekken. Als ze gemakkelijk los laten heb je rot.

      #4
      Hey bedankt voor de tip, het is dus duidelijk rot ja. Heb net weer 2 kleine buds weggehaald en blaadjes lieten makkelijk los en de binnenkant was grijs.

      Zou ik de hele plant meteen oogsten?

      *Edit.

      Het is meer dan ik dacht, net iets grijs gespot en de tak weggehaald. En heb grootste gedeelte moeten weggooien van de toppen omdat er grijs/wit en bruin schimmel in zit. Ook een beetje op de stammetjes
      Last edited by Lekkerwietje; 4 October 2019, 12:43.

      Comment


        #5
        Is 100% rot.

        Je kunt proberen om de rotte delen eruit te knippen en dan nog wat dagen uit te stellen waarna je haar helemaal omhakt.

        Of je hakt haar idd helemaal om en dan maar hopen dat het niet wegrot tijdens het drogen.

        Heel luchtig drogen en het liefst een fan erop of een warmtematje eronder waardoor oppervlakkig vocht snel verdampt. Dan heeft de schimmel niet zo veel kansen.

        Comment


          #6
          Frisian Dew, noted.

          Jammer man, deze is nog lang niet klaar.
          Zou die gewoon helemaal oogsten. Alles met rot weggooien.
          De wiet zal niet erg veel effect hebben, maar misschien heb je niet zoveel nodig

          Het is altijd slecht te zien op paarse soortjes, maar als je opeens de pistils zo bruin ziet worden van onderaf dan zijn ze aan het rotten.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #7
            Hey heel erg bedankt voor alle reacties.

            Ik heb alle grotere buds eraf gehaald, en nog een paar kleintjes laten zitten in de hoop dat ze wat verder afbloeien. (Heeft dit zin?)
            ​​​​​​Maar net tijdens het knippen schrok ik van wat er in de kliko mocht.

            Ik heb ze tijdens de regen eraf gehaald dus ze zijn compleet nat maar heb er nu wel een ventilator recht tegen staan. De luchtvochtigheid in de droogkamer is +- 62%.
            Het is er zon 19 graden
            .
            PS het viel me inderdaad heel erg op de de Pistols helemaal bruin waren.



            ​​​​

            Comment

            Bezig...
            X