Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladvlekkenziekte ook wel Septoria genaamd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladvlekkenziekte ook wel Septoria genaamd

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

    Mijn autoflowers staan in de derde week van de bloei en nu heb ik al op een aantal planten de Bladvlekkenziekte of Septoria vastgesteld.
    Hoe het ontstaan is en wat ik kan doen om het te voorkomen... die info heb ik denk wel gevonden.
    Grote probleem is dat ik nergens een specifiek bestrijdingsmiddel vindt. De enige so far nuttige info is dat het op basis van koper moet zijn.
    Dus heeft er iemand info?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Dat is geen bladvlekkenziekte
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Begin nu ook al te twijfelen want er zouden sporen aanwezig moeten zijn bij een schimmelziekte?
      Het zijn autoflowers die ik in een tent in mijn tuinhuis kweek. De tent wordt extra verwarmd.
      Ze staan sinds 17/3 in Plagron Growmix. Ik heb gisteren voor het eerst Plagron Bloom gegeven. Volgens hun schema.
      Nu zeggen sommige dat dit een gevolg kan zijn van overbemesting.
      Wat denk u ervan?

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Zit dat op 1 blad? Maak eens foto van alle planten dan, voor algeheel beeld.

      #4
      Hmm, ik vermoed een beestje... Benieuwd wat het is.

      Comment


        #5
        Ook wel benieuwd. Al iets gespot op de onderkant van je bladeren ? Mss gele vangstrips hangen om beestjes uit te sluiten ? Succes!
        Ganja always does the trick.

        Comment


          #6
          Die beschadigingen, dat gescheurde blad links, heeft max zelf veroorzaakt denk ik.
          Dat ronde patroon, rechtsboven is niet natuurlijk, dat blad heeft klem gezeten, misschien op de rand van de pot ofzo, misschien ook nog nat geweest of tegen een lamp gehangen, idunno
          Die witte vlekken in het midden kunnen komen door teveel watergeven in 1 keer.
          Wat wel een probleem kan zijn is de punt van het blad in het midden, die vergeling-bruining verteld dat er wel iets aan de hand is met de voeding of aarde.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          Bezig...
          X