Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

beginnende toprot? wat is dit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    beginnende toprot? wat is dit?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    (even ter zijde, de twee problemen die ik beschrijf, daarvan weet ik ongeveer de oorzaken, bij toprot: gebrekkige ventilatie, LV te hoog & temp te laag) bij opkrullend blad: hittestress en LV te laag) maar ...


    Ik zit met
    • bruce banner 3 van grower's choice
    • begin 6de week bloei (6 weken na de pruikjes)
    • volgens fabrikant is de bloei 8-10 weken.
    • ze zijn flink gestrekt door bloeilicht in het begin in grote tent
    • ik heb alles wat niet aan het licht kwam weggedaan: veel ventilatie mogelijk onderaan
    • LV: 38%
    • plagron terra
    • lamp: 600 watt double ended gavita pro op 600watt
    • afstand tot planten: 60cm
    • PH: ??? (meet ik niet echt nog sinds ik die vroeger mat en die er altijd juist zat) ik ben nu ph-meter aan het calibreren
    • temp: 16-25 door koude laatste 5 dagen (normaal 20-30)
    • planten zijn 115-120 cm hoog
    • temp: door de koude de laatste dagen helaas enkele dagen nu al 16-25 (ik heb bijgewarmd vanaf nu)
    • Ik heb *nu* ook onderaan twee kleine ventilatoren gezet.

    probleem1: onderste minitoppen die ik net heb weggedaan, daar verkleurt het blaasje tegen de stam, het uiteinde ervan bruin wordt slijmerig precies, in alle geval niet meer fris groen!... is dit normaal? de haartjes op de toppen zijn ook niet allemaal nog wit... bovenkant grond is hier en daar nat (teveel water?) bladeren niet gekruld naar onderen. potten wegen niet overdreven zwaar

    tensiometer staat hier en daar op 175

    is hier meer aan de hand? is dit het begin van toprot? (binnenkant toppen zijn ok) teveel fan leaves weg gedaan?

    wat wil dit zeggen?

    bladeren zien er verder ok uit.

    planten hebben onderling ook fel verschil hier en daar (sommige duidelijk verder in bloei)

    waarom worden die puntjes bruin en wat kan er tegen gedaan worden?

    het enige wat in het voordeel van toprot spreekt is de temp van 16 (nog maar enkele dagen zo)! LV is laag genoeg en er is ruimte tussen de bladeren...

    probleem twee is opkrullen van sommige bladeren (en niet noodzakelijk diegene die het dichtste bij de lamp staan door hoge temp!): de temp aan dat blad heb ik gemeten en kwam op max 24-30 graden uit ??? dus ik denk dan LV te laag is door ventiltor? .... LV is cst 40% op zolder, afstand lamp (600watt) tot plant is 60 cm hiervoor heb ik *nu* ook de ventilator niet meer laten rondraaien, maar zodanig gezet dat hij tussen lamp en toppen blaast, dus de bladeren niet onnodig droog blaast ....


    thanks!
    Attached Files
    Last edited by Manfred; 13 May 2020, 21:55.

    #2
    A= fabrikanten moet je nooit geloven....
    B=Luchtvochtigheid aan de kant leggen
    C=Nee, geen toprot ( maar komen zeker
    anderen met hun menig..)...










    a=

    Comment


      #3
      Probleem 1 : Je geeft de oorzaak al aan, dat ben je zelf. De puntjes van die kleine blaadjes lijkt bruin te worden, dat is normaal dat moet uitdrogen, dat is nog geen toprot, maar kan het wel worden bij de juiste omstandigheden, die je kent.

      Probleem 2 : Je kent de oorzaak, te warm door stralingswarmte, 600W mag best op 70cm, lage LV, kortom verdampingsproblemen. Dat kan ook door tocht komen. In onze kleine tentjes houden ze niet van tocht.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      Bezig...
      X