Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Zwarte puntjes bladeren en vergeeling vanaf onder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zwarte puntjes bladeren en vergeeling vanaf onder

    Korting op 420shop
    hey,

    ik vraag me af wat er mis is met mijn plant ...
    kan iemand me misschien zeggen wat er mis is en wat ik er aan kan doen ?

    Alvast bedankt!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 5 photos.

    #2
    Overvoeding en mineervlieg
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Ik wel eens. Beetje groenteafval moet je volgens mij niets uitmaken.
      Zelf tenminste nooit problemen mee gehad.. Op de moestuin zet ik ze in een mix met zo'n 30% compost. (volle grond)
      Volgens mij zit er in de meeste bladgroentes vrij weinig voeding.. + het zou langzaam af moeten breken.

    • Ninoo
      Ninoo commented
      Editing a comment
      Wat doe ik het beste tegen overvoeding en mineervlieg ? Of kan ik er niets meer tegen doen ?

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Ja, Nederhigh maar rottend voer betekent schimmel, en het composteren kost stikstof.
      Bovendien verhoogt de temperatuur. In een goede composthoop kan de temp. in het midden oplopen to 70 graden celcius.
      Daarom laat je dat soort dingen eerst helemaal vergaan op een composthoop voor je er planten op zet.

      Teveel voeding in de grond kun je er niet uithalen. Gewoon flink water geven, en buiten zetten.
      Binnen worden ze alleen maar slechter van, de wateropname stagneert en de beestjes hebben vrij spel want er zijn geen gevaren voor ze.
      Die mineerlarve zit in het blad.
      Als je naar zo'n spoortje kijkt zie je dat die smal begint, en steeds breder wordt.
      Dat komt omdat die al etende door dat blad kruipt. Dat beesie zit ook altijd in het breedste deel van de gang.
      Je kunt ze eruit peuteren met een naald ofzo, of je doet er gewoon niks aan zoals ik. Die made wordt een vliegje en verdwijnt weer.
Bezig...
X