Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Kan dit beginnende toprot zijn?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kan dit beginnende toprot zijn?

    Korting op 420shop
    Attached Files

    #2
    Yup das toprot heel dat stuk verwijderen en de rest van je plant goed controleren en niet de rest oogsten want je plant is nog niet klaar
    En zo min mogelijk met je handen aan je plant komen want daar krijg je ook rot en schimmel van
    Beter laat je de plant buiten staan door de wind droog de plant beter dan in een schuur of zo
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Bedankt voor je reactie belladonna !

      Ik heb de plant zojuist grondig gecontroleerd (met latex handschoenen) en buiten het ene topje zo niets kunnen vinden.

      Ik heb het topje dan ook helemaal weggeknipt.

      ​​​​​​Doorgaans zette ik de plant (nacht of regen) onder de terrasoverkapping, daar waait het in principe niet of nauwelijks door, dus het kan best dat dit de aanleiding is geweest.

      Kan ik de planten beter gewoon op de plek laten staan ookal gaat het regenen?
      Attached Files

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Handschoenen verspreid je het dus ook mee!!!!!!

        #iksnaphetechtniet

      • blaat
        blaat commented
        Editing a comment
        Ik heb eerst het topje weggeknipt (schaar voor en na met alcohol schoongemaakt) en daarna nieuwe handschoenen aangedaan en de plant voorzichtig gecheckt.

        Hoe check je dan de planten, zonder het fysiek aan te moeten raken?
        Last edited by blaat; 6 July 2020, 13:52.

      #4
      Checken doe je gewoon door het kijken niet aan komen over al waar je het aan raak met of zonder handschoenen kom je aan de plant wat schade kan maken en er voor kan zorgen dat je schimmel of rot krijg. Nou je ben alflinke toppen zou persoonlijk zelf ze droog proberen te houden. Hopen bidden dat we geen regen meer krijgen. In de nacht kan je hem wel gewoon laten staan planten houden niet zo van verhuizen. Suc6
      God was never on your side..

      Comment


        #5
        Bedankt voor de tip en succes kan ik met de weersvoorspellingen wel gebruiken , voor zover ik kan zien blijft het deze hele week sowieso nog wel regenen.

        Om ze echt droog te houden kan ik haar eigenlijk alleen kwijt onder de overkapping, overdag is er niemand thuis die bij een druppel de plant kan verplaatsen en drie keer per dag de plant verplaatsen is wat jij aangeeft ook niet echt optimaal en in de nacht kan het natuurlijk ook regenen.

        Wat zullen mijn beste kansen zijn?
        • Overdag in de tuin laten staan en voor het slapen gaan onder de kap zetten en dan smorgens weer naar de tuin zetten?
        • In de tuin laten staan.
        • Onder de overkapping afbloeien. Al zit ik daar wel met dikke kunstof platen, welke wel wat licht tegen houden. Of kan dat wel deze fase ivm licht? Ik heb even een foto toegevoegd om te laten zien wat de omstandigheden daar zijn. (stinkt trouwens wel heel erg in huis )
        En wat als er onverhoopt toch meer rot voor gaat doen? Kan ik dan al vervroegd oogsten of kan ik haar dan als verloren beschouwen en de hoop vestigen op m'n andere 4 AFjes?

        Wellicht dat iemand hier nog iets over kan roepen.
        Attached Files
        Last edited by blaat; 6 July 2020, 18:45.

        Comment


          #6
          Zwakke planten worden het eerst geveld door toprot en meeldauw.
          Zwakke planten maak je door "vertroetelen".

          Voor volgend jaar : Buiten zaaien, en buiten laten.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #7

            Deze heb ik inderdaad goed vertroeteld (binnen voorgroeien, langzaam hier en daar naar buiten, na de ijsheiligen echt permanent naar buiten, s'nachts onder de overkapping, met CannaCure sprayen),dus nu je het zegt.... De overige planten, nog in groei staan wel in weer en wind, houden zo dus.

            Ik houd deze dame nog wel even in de gaten, mocht de rot niet meer te houden zijn dan moet ik waarschijnlijk veel te vroeg oogsten.
            Last edited by QnQ; 6 July 2020, 23:41.

            Comment

            Bezig...
            X