Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Toprot??? Wie kan dit bevestigen/ontkennen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Toprot??? Wie kan dit bevestigen/ontkennen?

    Korting op 420shop
    Ik vermoed toprot ontdekt te hebben in 2 flinke toppen. Heb ik gelijk? Zo ja, wat te doen en hoe snel? Moeten eigenlijk nog minstens 2 weken staan

    C570B02C-59D6-4EEA-AA92-3099B039DA53.jpeg 919149C2-4C63-4719-A4C0-FB81BADE027E.jpeg
    Lopend Verslag

    #2
    Aiiii trek aan de blaadjes in de toppen als ze makkelijk los laten weetje het eig al....

    mocht het zo zijn...
    De verdachte toppen oogsten, en dan goed rondom weg knippen.

    succes

    Comment


      #3
      Ja, dit lijkt mij toprot
      Check ff of de blaadjes nog vast zitten of dat je het zo los trekt.

      -Edit.. Rickysticky Was mij 10 seconden voor.. niet eerlijk
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


        #4
        Helaas had ik al een vermoeden... blaadjes laten om de rotte plek makkelijk los. Dus dan zo maar oogsten
        Lopend Verslag

        Comment


          #5
          9D9A0787-F1B1-4750-BC42-BC29F47C14D9.jpeg E3CADBCC-10BC-4C22-A0A6-3A96556A333F.jpeg 95DED8FF-A9EB-49CA-ACE7-03199DDCC67D.jpeg Absoluut geen twijfel meer. Uitgerekend de mooiste toppen... pfff zometeen maar gelijk zaden in het filter doen...

          Attached Files
          Lopend Verslag

          Comment


          • Rickysticky
            Rickysticky commented
            Editing a comment
            Shit... alles geoogst?

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Nee, alleen deze twee toppen. Hopen dat ik de rest af kan laten bloeien.

          • roller
            roller commented
            Editing a comment
            das rot

          #6
          Ik ontken alles, ik weet hier niets van, ik ben niet in de buurt geweest, ik heb dit nog nooit gezien, ik weet absoluut niet hoe dat daar komt!

          Mevrouw de agent!

          SO, die is niet knap, zeg.

          Comment


            #7
            Ik heb gisteren ook een stukje toprot ontdekt. Meteen weg geknipt en vervolgens de hele plant gecheckt en gelukkig was het maar 1 klein plukje. Volgens de info bij de zaadjes zou ze nog een dag of 10 moeten. De trichomes zijn Milkey, dus ze zou in principe al geoogst kunnen worden.
            Wat zouden jullie doen? Oogsten of toch nog ff laten staan en ze dagelijks goed controleren? Zij is mijn reddende engel voor de komende maanden en ik wil haar echt niet kwijt dus ben ik benieuwd wat jullie zouden doen.

            En er even bij vermelden dat de bovenste helft al goed hard aan voelt maar het onderste gedeelte nog niet. Dus evt voor de helft afknippen en de onderkant nog verder laten bloeien zal niet werken zeker. Ik heb geen ervaring met toprot omdat ik het nog maar 2 x heb gehad en dat is meer dan 20 jaar geleden.

            Comment


            • Tsjara
              Tsjara commented
              Editing a comment
              Je kan de bovenste toppen al oogsten en de onderste nog wat laten aandikken onder de lamp. Heb dit ook al enkele malen gedaan. Die onderste toppen kunnen zelfs nog enkele weken aandikken als er nog blad aan de plant zit. Tenzij je je hokje dadelijk wil gebruiken voor een nieuwe ronde ...

            #8
            Als de top goed is en je verder geen rot wil zou ik oogsten een niet wachten om dat dat op de verpakking staat. Meestal is het zo met toprot als je het ziet ben je al te laat. Dan is er meestal meerrot wat je nog niet ziet. Oogst de grote top en laat de rest staan
            God was never on your side..

            Comment


            • Boomvalk
              Boomvalk commented
              Editing a comment
              Idd, heb vandaag nog een plukje gevonden met heel klein beetje bruin. De top heb ik maar afgeknipt en de rest van de plant staat nog in de kuip. Bedankt voor de hulp Tsjara & Belladonna
          Bezig...
          X