Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bovenste blaadjes hangen slap

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bovenste blaadjes hangen slap

    Korting op 420shop
    Ik heb sinds een paar maanden een plantje waarvan ik dacht dat het autoflowers waren, maar de website had me verkeerde geleverd en het waren normale zaadjes. Toen heb ik de plant (die wel bleef groeien maar niet bloeien, wat logisch is) maar in m'n tuin in de aarde gezet om te zien of ie het vol zou houden tot september/oktober. Hij groeide als kool en is nu bijna 2 meter en zag er altijd goed uit. Heb verder nooit iets gegeven of er iets aan gedaan.

    Helaas begint ie nu toch raar te doen. De bovenste blaadjes hangen de hele dag en nacht slap. Zeg ongeveer 1/3 van de hele plant. De rest gaat wel mooi open naar de zon. De puntjes van de bladeren krullen ook om en ze worden wat lichter groen. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

    #2
    Ik zie geen foto, dus dan moeten we wat gokken.
    Nee, ik zou het niet weten, het kan echt vanalles zijn.

    // Topic verplaatst naar het HELPDESK FORUM//
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Hierbij de foto's:







      Last edited by Loeki; 8 September 2020, 07:58.

      Comment


        #4
        De laatste foto verklapt de oorzaak denk ik.
        Dat lijkt veel op stamrot, en als de stam rot, dan gaat alles boven die plek dood.
        Als dat alleen verkleuring is valt het misschien mee, maar meestal is dit wel een teken dat het niet lang meer gaat duren.
        Is de stam nog hard op die plek, of begint het al zacht te worden ?

        2020-09-08-07-54-29.jpg
        (foto op JD gezet zodat die hier ook blijft staan)
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Helemaal aan het begin van de stam zit dit ook.... eigenlijk bijna overal afgewisseld met stukjes groen. Het voelt gewoon hard aan. Ik dacht dat dit niet erg was?



          Last edited by Loeki; 8 September 2020, 16:47.

          Comment


            #6
            Niemand een idee?

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment

            • Loeki
              Loeki commented
              Editing a comment
              Nou zeg... ik lees het gewoon, sterker nog ik reageer er gewoon op. Hij zegt "het lijkt stamrot" en vraagt of hard of zacht is en ik geef aan hard. Dan is het toch niet raar dat ik op nog wat reacties hoop zodat het duidelijker is.

            #7
            Volgens mij zijn die foto's van onderaan de stam gewoon een soort gehavende bast.
            Maar die foto die Q nog ff post lijkt wel op rot.
            Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
            Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

            Comment

            Bezig...
            X