Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Meeldauw of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Meeldauw of niet?

    Korting op 420shop
    Hallo ik ben een noob op dit gebied (eerste kweek) 1 plantje buiten zkittle auto aan de late kant geplant. Na een tijdje kreeg ik last van meeldauw heb hierna 2 keer gespoten met melk en 1 keer met zwavel houdend goedje. Het leek te werken en er waren maar een paar toppen verloren gegaan. Ik ben nu bezig met curen in een weckpot maar ik heb het gevoel dat de meeldauw er toch weer is (of nooit is weg geweest) denken jullie dat dit meeldauw is en zo ja wat zal ik doen: het eraf halen en de rest oproken of alles weggooien?(zie foto) ik zou er graag meer foto's bijdoen ook van microscopisch niveau maar dat lukt me niet hij zegt dat ik maar 1 foto kan doen.
    Attached Files

    #2
    Dat is gewoon rot
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #3
      Ik kan het slecht zien op die foto.
      Heb je het wel goed gedroogd voor het de weckpot in ging ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Maak ff een nieuwe (beter) foto.
        Heb je ook gedacht aan dagelijks te luchten, en de potten niet te vol proppen.

        Comment


          #5
          Ik heb relatief lang gedroogd en heb met de knak test bepaald wanneer het droog was. In het begin duurde het heel lang totdat ik er achter kwam dat het op die plek veel te koud en luchvochtig was toen heb ik ze maar in mijn kamer gehangen met humidty packs voor 62%. De pot zit niet heel vol ik heb nu wel alles er alvast uitgehaald. rot zou het denk ik wel kunnen zijn het witten begint bij een aantal topjes aan de onderkant en kruipt dan omhoog.
          Attached Files

          Comment


            #6
            hiernog een plaatje van microscoop ik weet niet of je er wat aan hebt
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #7
              Op de foto is het lastig te zien maar het lijkt inderdaad op een schimmel. Ik zou het dan niet roken als ik jou was. Ik weet uit ervaring hoe naar het is om hierdoor je oogstje kwijt te raken, maar het is 't niet waard om je longen te verpesten..

              Zien alle toppen er zo uit?

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door DH015 View Post
                Op de foto is het lastig te zien maar het lijkt inderdaad op een schimmel. Ik zou het dan niet roken als ik jou was. Ik weet uit ervaring hoe naar het is om hierdoor je oogstje kwijt te raken, maar het is 't niet waard om je longen te verpesten..

                Zien alle toppen er zo uit?

                Nee niet allemaal maar het begint wel te komen ik heb nu meerdere bakjes gemaakt. Ik heb het ondertussen ook geprobeerd en ik merkte niks geks( er zat niet veel wit op die top)

                Comment


                • DH015
                  DH015 commented
                  Editing a comment
                  Gooi de toppen weg waar het op zit en controleer regelmatig of het op de andere toppen zit.
                  Koop een kleine hygrometer, dan weet je zeker of de wiet droog genoeg is om te curen in een weckpot. Kan zo maar zijn dat er nog te veel vocht in zit, waardoor de kans op schimmels alleen maar groter worden.

                #9
                Dat is sowieso iets van schimmel ja. Lekker man. Zit je dus gewoon schimmel te roken.
                Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
                Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

                Comment


                  #10
                  Ik heb hier nog een mooie microscopische foto van het witte spul wat op mijn topjes zit. Is dit dan die schimmel?
                  Attached Files

                  Comment


                    #11
                    Dit zit er ook op het lijken witte haartjes. Het lijkt wel op het steeltje van een trichoom maar dan zonder bolletje op het einde
                    Attached Files

                    Comment


                      #12
                      Lijkt voor mij op een combinatie wat witte haartjes en schimmel. Maar dat kan aan de belichting liggen.
                      Simple-unicellular-trichomes.jpg
                      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
                      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

                      Comment


                        #13
                        Oorspronkelijk geplaatst door nederhigh View Post
                        Lijkt voor mij op een combinatie wat witte haartjes en schimmel. Maar dat kan aan de belichting liggen.
                        Simple-unicellular-trichomes.jpg

                        Comment


                        • Nederhigh
                          Nederhigh commented
                          Editing a comment
                          Vreet dat citaat ff weg.. Die eerste lijkt me ook schimmel ofzo. Ziet er in ieder geval niet uit als mooie schone trichomes. Zit allemaal zooi op.
                      Bezig...
                      X