'automatic', oud Afje

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Ipie
    Ultra Grower
    MemberLucky Member
    • Feb 2016
    • 2241

    #1

    'automatic', oud Afje

    Korting op 420shop
    Gemanipuleerd Af zaadje!

    Zelf heb ik dit nooit meegemaakt maar wel even leuk om te lezen
    en misschien met anderen te delen. Ongeveer half aug. een zaadje
    laten ontkiemen en na 5 a 6 dagen kwam er een klein puntje aan, op
    het moment dat ik het eigenlijk in de kliko wilde gooien. Vond het
    veel te lang duren ik ben rond de 48 uur gewend.

    Gepoot op de gebruikelijke manier en er ging weer ruim een week voorbij.
    Dacht bij mezelf, morgen afgelopen dit wordt sinds van wat ik gewend ben.
    Ook 20-4 al die tijd het licht erop gehad en lekker warm, niet te droog of
    te nat.

    De dag later, net voor ik het wilde verwijderen zag ik in eens iets kleins
    verschijnen en dacht, hé, zal ik toch maar wachten, ik heb geen haast.

    Na zeer lange tijd kon men duidelijk zien dat er iets aan het groeien was
    maar had eigenlijk allang in de bloei moeten staan naar ruim 8 weken ongeveer.

    Toch heeft het plantje de kracht om langzaam door te zetten en nu wat voor
    mij een nieuwe ervaring is, hier de foto´s lijkt wel of zij in de bloei
    wil schieten maanden voor het raam gestaan en niets anders dan kraan
    water gehad!
    Attached Files
  • beowulf
    Exquisite Grower
    MemberLucky Member
    • Nov 2008
    • 6495

    #2
    Wat is er gemanipuleerd aan?

    Comment


    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Veranderen of te beïnvloeden enz

    • beowulf
      beowulf commented
      Editing a comment
      Nooit eerder oudere zaden gekregen? Die doen dat zo goed als allemaal. Niks gemanipuleerd aan.

    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Nee beowulf wel zaad wat niet opkwam daar
      heb ik nieuw voor gekregen van de zaadboer......
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #3
    Denk dat het gewoon oud zaad geweest is Ipie.
    Hoe ouder de zaden zijn, hoe langer ze erover doen om te kiemen.
    Mgoed...ze doet het nu prima, en al in bloei ook.

    Maarre...je hebt daar een goed balkonnetje.
    Zou je ze niet buiten zetten als de zon schijnt, of heb je geen zon aan die kant ?

    (ik zie dat je wel een mooie guerillaplek hebt vlakbij huis
    Daar kun je wel 100 plantjes kwijt
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Ha die QnQ !
      Inderdaad een balkon, maar vrijwel de gehele dag geen
      of nauwelijks zon.
      Klopt inderdaad een enorm park maar helaas zijn er overal
      loop en fietspaden aangelegd zodat het niet mogelijk is.

      Er is wel veel bosgroei aanwezig maar die grote bomen
      staan zo dicht bij elkaar dat er nauwelijks licht bij komt.

      Je zal zeker gelijk hebben met oud zaadje maar een afje
      die na een half jaar nog in de bloei kan springen was mij
      onbekend en dat voor het raam aan de balkonzijde alleen
      met wat kraanwater...
      Gaat je goed, prettige dag!
  • Eerstekamerlid
    Exquisite Grower
    MemberLucky Member
    • Jan 2013
    • 5066

    #4
    Wat moet je voor die kameel hebben?
    Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
    Het systeem betreurt dit ten zeerste.

    Comment


    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Wha! Eerstekamerlid zal ik je over een jaartje
      zeggen als ze uit de bloei is!
  • Eerstekamerlid
    Exquisite Grower
    MemberLucky Member
    • Jan 2013
    • 5066

    #5
    Ik bedoelde die dromedaris op de achtergrond.
    Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
    Het systeem betreurt dit ten zeerste.

    Comment


    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Go! Jij let ook overal op was mijn niet eens opgevallen!
      Die heb ik meegenomen uit Egypte z'n 20 jaar geleden....
  • Ipie
    Ultra Grower
    MemberLucky Member
    • Feb 2016
    • 2241

    #6
    Tja, daar staat ze dan, vijf weken geen beweging meer in te krijgen.
    Had nog een stille hoop dat het topje nog wat zou gaan doen maar,
    wat wil je en verwacht je nog van een afje met deze leeftijd toch?
    Attached Files
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #7
      Nee, daar zit niet veel progressie in.
      Ze heeft ook al het blad leeggegeten.

      Misschien zul je ze wat meer grond moeten geven in de toekomst, of andere grond, of een keer overpotten als de bloei begint, of toch wat meer of extra voeding.

      nahja er zit niet veel aan, en om te roken knip je het meeste weg.
      Misschien een pondje wietboter mee maken ofzo?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      • Ipie
        Ultra Grower
        MemberLucky Member
        • Feb 2016
        • 2241

        #8
        Bedankt voor je reactie QnQ maar dit afje staat sinds
        vorig jaar augustus zo ongeveer
        dus ruim een half jaar!!
        De pot zat tot de rand gevuld maar aangezien er
        geen enkele vooruitgang meer kwam ook geen aandacht
        meer aan besteed.
        Ik had het plantje maar gewoon laten staan.

        Comment

        Bezig...