Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Heb ik een rot top?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Heb ik een rot top?

    Korting op 420shop
    Ik zag net wat bruine blaadjes uit mijn top komen en ben even wat dieper in de top gaan kijken. Aangezien ik een n00b ben leek het me handig om dit even met jullie te delen, is dit toprot?

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Ja men noemt het ook de typhus of kanker, check en pull een ev omgedraaid en grijs blaadje uit die omgeving, als het makkelijk loslaat met soms een klein stof (schimmel) wolkje dan heb je zeker prijs en kunnen de stukken ruim uitgeknipt, plant gedroogd of meteen in de kliko.
    Indien de suikerblaadjes sterk zijn en breken ipv op zen gehele los is het allemaal goed.
    Een rotte teringgeur is ook indicator ev
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


      #3
      Ik vermoed het een begin wss

      Comment


        #4
        Ik heb de plant even wat beter bekeken en er zit helaas aardig wat rot in.

        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 4 photos.

        Comment


          #5
          Ik heb het één en ander weg geknipt.

          Is het een idee om wat blad weg te knippen zodat er meer wind door de plant heen kan waaien? De plant (foto 4)is best compact gebleven door mijn lst-poging.

          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 4 photos.

          Comment


            #6
            Dat heet toprot. En je ziet het altijd Te laat.
            want er is nog meer wat jij nu niet ziet maar er wel zit. Blad weg knippen haald niks uit daar mee beschadig je enkel de plant. Die stopt me groei bloei want ze moet dan de wonden gaan herstellen van de bladeren die jij verwijderd.
            beste oogst je wat je oogsten kan. Sorry
            God was never on your side..

            Comment


            • Gps
              Gps commented
              Editing a comment
              Het zijn jouw planten, dus je kan langer wachten.
              Maar als ik je goed begrijp zie je al op meerdere plekken rot, en dan houd het gewoon op.
              Dat word alleen maar erger.

              Je gaat zeer waarschijnlijk elke dag alleen maar meer rot zien als je langer wacht.

              Om te weten of het al rookbaar is heb je een microscoopje nodig. Zijn er al behoorlijk wat melk kleurige trichromen, dan word je er al wel high van.

              Of je droogt een topje in een oven, en probeert het. Zet de oven niet te warm, een graad of 50 max, en goed blijven controleren of het al rookbaar is.
              Voor de smaak is dat versnelt drogen overigens een heel slecht idee, en pas ook op dat je niet te ver gaat. Het hoeft niet krukdroog te worden.

            • NewNoobie
              NewNoobie commented
              Editing a comment
              Of de top wegknippen? Zijtoppen kunnen toch ongedeerd zijn?

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Hete lucht oven 40° c 90 minuten, maar de top moet eerst door de grinder en uitgespreid worden op folie.

            #7
            Ik zag idd op meerdere plekken toprot, nu is daar denk ik ook nog meeldauw bijgekomen.

            De trichomen zijn nog helder, maar ik denk dat ik er verstandig aan doe om de plant neer te halen.
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 3 photos.

            Comment


            • Gps
              Gps commented
              Editing a comment
              Het gaat om de bolletjes, niet de stelen waarop de bolletjes zitten.

            • Rietslang
              Rietslang commented
              Editing a comment
              Ahja meeldauw ook nog es, blijft er niet veel keus

            • Skanti
              Skanti commented
              Editing a comment
              Enigste geluk is dat het allemaal in 1 plant zit

            #8
            Yup das meeldauw
            God was never on your side..

            Comment

            Bezig...
            X