Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

meeldauw

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    meeldauw

    Korting op 420shop
    gegroet allen,
    Dit jaar is mn lowryder2 oogst een heel pak minder uitgevallen als verwacht.
    van mn eerste 8zaadjes bleven uiteindelijk slechts 2 vrouwtjes over, hierna nog 4zaden geplant, waarvan ook slechts 1 vrouwtje!!! erg veel pech, ook een aantal plantjes die doodgingen als ze maar net uit de grond kwamen.
    maargoed
    ik had dus nog 3 vrouwtjes over
    eentje heb ik al zo'n 3weken geleden geoogst, zon 2 weken te vroeg, omwille van opkomende meeldauw:s
    mijn tweede bleef redelijk klein, maar had zo goed als geen last van de meeldauw, en is ondertussen, na degelijk af te kunnen rijpen, ook geoogst en gedroogd.
    mijn schatting van droge opbrengst van de 2 plantjes: 5-10gr per plant=> zon 15gram in totaal (wat dus wel meer had kunnen zijn, maarja)

    en dan, mn 3e vrouwtje. deze staat nog steeds, maar zit vol meeldauw!!
    ik zag gisteren dat er ook een heel klein beetje toprot aan het ontstaan is.

    Mijn vraag is nu, ook al hangt er wederom niet al te veel wiet aan, kan ik hier nog iets mee doen? (de toppen zelf zien vrij tot zeer wit van de meeldauw)
    ik gok dat velen zullen zeggen dat ik haar gwn moet wegsmijten, maar ik hoop dat dit toch nog te gebruiken valt.
    waar ik eventueel aan dacht is om het plantje een grovve knipbeurt te geven en te 'curen' , en daarna, ipv de wiet op te roken er een wiet-vodkatje mee te maken door de toppen een tijdje in de vodka te laten weken. (staat ergens een topic over op dit forum)

    maar, ten eerste: is meeldauw giftig voor mensen? en ten tweede, zullen door het curen (plus het contact met de alcohol) de evt schadelijke stoffen uit de toppen weg zijn, zodat enkel thc in mn vodka aanwezig blijft? of doe ik dit beter niet?

    en mss is roken een beter plan dan? (schimmels lijken me niet tegen vuur te kunnen) als ik de toppen zou roken zou ik wel sowieso opteren om ook te curen.


    alle advies welkom!

    #2
    Re: meeldauw

    niemand advies?
    gezien de toprot ga ik haar vanavond omhakken denk ik.
    iemand een idee hoe lang het curen zoal duurt? en dagelijks water verversen zeker?
    als niemand antwoordt ga ik denk ik toch de wietvodka proberen...

    Comment


      #3
      Re: meeldauw

      Weggooien.
      Alle moeite niet waard. Die schimmels kun je niet roken.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      Bezig...
      X