Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Meeldauw, en stamrot vastgesteld. Valt hier nog iets aan te doen? hulp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Meeldauw, en stamrot vastgesteld. Valt hier nog iets aan te doen? hulp

    Korting op 420shop
    Hallo beste forumleden

    Ik ben een beginnende hobby kweker, en heb tot op heden 5 planten groot gebracht.

    Ik heb altijd de wijze raad gevolgd die op het forum te vinden was, maar nu heb ik een kapitale fout gemaakt.
    (zie foto's)

    Ik heb altijd mijn planten in de groei buiten gezet, en in de bloei (om rot te vermijden) binnen gezet als het regende.

    Als het niet regende stonden ze buiten.

    Met als resultaat: geen rot, lekkere weed, maar weinig opbrengst.

    Nu had ik 2 zaadjes gekregen waarvan ik de oorsprong niet wist.

    1 plant heb ik gekweekt zoals boven omschreven, en vroeger afgebloeid.

    Toch had ik deze keer rot in boven top, zodat ik deze heb moeten wegknippen en afbloeien.

    Uiteindelijk is het rot daarbij gebleven en had ik nog een mooie oogst.

    Na de weed gerookt te hebben ben ik er bijna 100% zeker van dat het een kruising van cheese is, en deze plant wordt meestal ik kasten gekweekt, en is dus denk ik gevoeliger aan ziekten en schimmels.

    Nu heb ik mijn andere plant buiten laten afbloeien met als gevolg deze nog volop in bloei staat, veel groter is geworden en de opbrengst veel meer zal zijn.

    Nu heb ik na een bezoek deze moeten verplaatsen waardoor er takken half zijn afgebroken, en er dus open wonden zijn ontstaan.

    Dit was mij echter niet opgevallen, zodat ik deze terug buiten heb gezet.

    Nu een maand verder en mijn plant vol in de bloei en nog 6 weken te gaan heb ik gemerkt dat ik op bepaalde plaatsen te maken heb met stamrot, en meeldauw.

    Dom van mij om het zover te laten komen, maar na dit geconstateerd te hebben hoop ik toch dat er nog iets te redden valt.

    Ik was van plan hem binnen te halen, en met een stanley mes, ontsmetingswater de wonden proper maken
    En deze dichten met een speciale pasta voor bomen.

    Voor de meeldauw ben ik een product met een zwavel samenstelling dat ik 1x in de week over de bladeren moet spuiten.

    Ik hoop dat het nog iets uithaalt, en niet te laat is.

    Ik houw jullie zeker op de hoogte!

    Hulp, tips, en ervaringen zijn meer dan welkom!

    Mvg Vlassey
    Attached Files
Bezig...
X