Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Grondproblemen + bladproblemen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Grondproblemen + bladproblemen

    Korting op 420shop
    Hier komt het eerste probleem:
    De oppervlakte van de grond begon een groene schijn te vertonen en hier en daar zag ik witte stippen op de grond in de potjes met de zaailingen in.
    Een week later zijn de zaailingen verplant naar een grotere pot waar ze met 5 instaan.
    Deze pot bevat de potgrond.
    De grond is een mengeling van 2 potgronden, 1 zak cocopeat en 1 andere potgrond.
    Er is 200gr beendermeel en 200 gr hoornmeel toegevoegd op de 100L potgrond.
    De potgrond begon na enkele dagen ook al witte stippen te vertonen.





    Bladproblemen:
    er zitten gaatjes in de bladeren, en er vliegen nogal veel vliegjes rond.
    Deze vraag kan ik waarschijnlijk zelf wel beantwoorden maar ik wil er toch zeker van zijn voor ik pesticiden ga gebruiken.





    Alvast bedankt voor de antwoorden.
    Last edited by fre024; 7 December 2012, 17:03.

    #2
    Re: Grondproblemen + bladproblemen

    Die witte dingetjes zijn waarschijnlijk stukjes mest die liggen te schimmelen.
    Probeer de aarde een stuk droger te houden bovenop, en volgende kweekje gewoon wat zakjes bij de growshop halen
    Die vliegjes zal Varenrouwmug zijn. Daar is genoeg over te vinden op het forum denk ik.

    Staan ze nu al in bloei ? (Vanwege de rode kleur?)
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Grondproblemen + bladproblemen

      Wat bedoel je met wat 'zakjes' bij de growshop halen? zakjes mest veronderstel ik.
      Ik heb 200gr beendermeel en 200 gr hoornmeel toegevoegd op de 100L potgrond.
      Zou het helpen als ik de bovenlaag van de grond bedek met onbemeste potgrond?

      Een deel van de plantjes staan hoofdzakelijk in rood licht, een deel hoofdzakelijk in blauw.
      Dit om het effect is te bestuderen. Beide delen wel 18u licht.

      Comment


        #4
        Re: Grondproblemen + bladproblemen

        Zakken grond bij shop vandaan zoals lightmix allmix batmix zijn perfect uitgebalanceerd voor het plantje . Denk dat deze bij elkaar gegooide 4 soorten grond met die melen erbij niet echt een succes gaat worden ... maja is mijn mening

        Comment


          #5
          Re: Grondproblemen + bladproblemen

          Yep, misschien een laagje erop gooien zonder mestkorrels, of een beetje door de toplaag rommelen en iets droger houden, dat groene zullen misschien algen zijn door het vocht.
          Met zakjes bedoelde ik idd grond, omdat de samenstelling toch altijd wat beter is dan je zelf kan maken (uitzonderingen daargelaten)
          Zakje van 70L lightmix hoeft niet meer dan 7 euro te kosten, en je kunt ze ook bewaren. Ik haal meestal voor 3 kweekjes in 1x

          Leuk, een testje met blauw en rood licht.
          In theorie zouden de rode wat meer moeten strekken.

          't Zal wel goed komen toch, succes.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          Bezig...
          X