Hallo iedereen,
ik ben niet nieuw op dit forum. Ik heb wel nog niet eerder gepost, maar heb hier al heel veel interessante kennis opgedaan.
Eerst en vooral we kweken onder ledjes, vandaar de rode kleur.
Info:
De kweekkast staat in de kelder. De digitale vochtigheidsmeter zegt dat het 80% LV is de analoge zegt dat het 50% LV is.
Voor de zaadjes te laten uitkomen heb ik ze eerst tussen wc papier gelegd. Dit ging helemaal goed.
Toen heb ik ze in kleine potjes gedaan met stekgrond en dan onder TL lampen gezet.
Ik heb de plantjes enkel water gegeven als ze verpot werden.
Dit is nu ongeveer een week geleden.
Er staat een electrisch verwarmingpje in van 1000W die ongeveer 5 minuten per uur aanstaat.
De temperatuur is 19-23°C.
Hier komt het eerste probleem:
De oppervlakte van de grond begon een groene schijn te vertonen en hier en daar zag ik witte stippen op de grond in de potjes met de zaailingen in.
Een week later zijn de zaailingen verplant naar een grotere pot waar ze met 5 instaan.
Deze pot bevat de potgrond.
De grond is een mengeling van 2 potgronden, 1 zak cocopeat en 1 andere potgrond.
Er is 200gr beendermeel en 200 gr hoornmeel toegevoegd op de 100L potgrond.
De potgrond begon na enkele dagen ook al witte stippen te vertonen.

Bladproblemen:
er zitten gaatjes in de bladeren, en er vliegen nogal veel vliegjes rond.
Deze vraag kan ik waarschijnlijk zelf wel beantwoorden maar ik wil er toch zeker van zijn voor ik pesticiden ga gebruiken.

Alvast bedankt voor de antwoorden.
ik ben niet nieuw op dit forum. Ik heb wel nog niet eerder gepost, maar heb hier al heel veel interessante kennis opgedaan.
Eerst en vooral we kweken onder ledjes, vandaar de rode kleur.
Info:
De kweekkast staat in de kelder. De digitale vochtigheidsmeter zegt dat het 80% LV is de analoge zegt dat het 50% LV is.
Voor de zaadjes te laten uitkomen heb ik ze eerst tussen wc papier gelegd. Dit ging helemaal goed.
Toen heb ik ze in kleine potjes gedaan met stekgrond en dan onder TL lampen gezet.
Ik heb de plantjes enkel water gegeven als ze verpot werden.
Dit is nu ongeveer een week geleden.
Er staat een electrisch verwarmingpje in van 1000W die ongeveer 5 minuten per uur aanstaat.
De temperatuur is 19-23°C.
Hier komt het eerste probleem:
De oppervlakte van de grond begon een groene schijn te vertonen en hier en daar zag ik witte stippen op de grond in de potjes met de zaailingen in.
Een week later zijn de zaailingen verplant naar een grotere pot waar ze met 5 instaan.
Deze pot bevat de potgrond.
De grond is een mengeling van 2 potgronden, 1 zak cocopeat en 1 andere potgrond.
Er is 200gr beendermeel en 200 gr hoornmeel toegevoegd op de 100L potgrond.
De potgrond begon na enkele dagen ook al witte stippen te vertonen.

Bladproblemen:
er zitten gaatjes in de bladeren, en er vliegen nogal veel vliegjes rond.
Deze vraag kan ik waarschijnlijk zelf wel beantwoorden maar ik wil er toch zeker van zijn voor ik pesticiden ga gebruiken.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Comment