Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Lichte toprot op enkel droge!! toppen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Lichte toprot op enkel droge!! toppen

    Korting op 420shop
    Hallo wou graag wat advies van jullie,

    Ik heb geconstateerd dat er op een aantal toppen tijdens de 2de week drogen..heel licht grijs/licht bruine verkleuringen zit op een paar toppen..Het is niet zo, dat er makkelijk een stuk uitgetrokken kan worden & het ruikt ook niet vies zoals bij top rot meestal het geval is. Ook heb ik een top met hele licht spinrag in! de top ik heb ze apart gezet en de rest goed door gecheckt en niks meer gevonden. Vraag is: moet ik de toppen idd isoleren van de rest [al gedaan dus] omdat het nu nog steeds kan verspreiden ze zijn droog nmlk. Ik heb zitten googelen maar geen antwoord gevonden op verspreiding na het droog zijn. Dit is gelijk ook de main vraag: Hoe zit het met toprot of schimmel tijdens het drogen dus niet tijdens het growen ontstaan [althans niet zichtbaar dan] maar tijdens het droog process is dat ook zo besmettelijk?

    Ik kan ze natuurlijk water curen ,..het zijn maar 3 toppen dus het valt mee... Of zoals ik al zei, het is lichte rot [als het dat al is!?] Sorry kan geen fotos als ondersteuning sturen. De top met de licht spint kan ik volgens mij toch wel roken? het is best licht moet zelfs goed kijken of het dat wel is hahahha..die ander toppen met de lichte verkleuring, hmmmm ja kweet nog niet wat daar mee te doen..

    Bedankt voor de input

    #2
    Re: Lichte toprot op enkel droge!! toppen

    rot moet je er snel uitknippen. voordat het erger wordt.
    en wees niet zuinig, dat gaat ten kosten van je eigen wiet

    Comment


      #3
      Re: Lichte toprot op enkel droge!! toppen

      Dus droog verspreid het nog steeds door?! maar volgens mij wel een stuk langzamer, of niet? Ik heb ze apart liggen sinds ik het constateerde.

      Comment


        #4
        Re: Lichte toprot op enkel droge!! toppen

        Ow ik wist niet dat het al droog was, je zei 2de week drogen dus t zal nog wel een beetje nat zijn.
        Als de takjes knakken is je wiet droog.

        Maar als je wiet droog is zal de toprot niet zo gauw verspreiden als nat, dat klopt
        Toch zou ik het er wel uithalen.

        Comment


          #5
          Re: Lichte toprot op enkel droge!! toppen

          zeker apart doen, dan kan je nog zien wat het doet, als het droog is zal het wel niet verspreiden...
          Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

          Comment


            #6
            Re: Lichte toprot op enkel droge!! toppen

            Perfect guys dus droge toprot.. is minder vaarlijk,.. dat wou ik weten. En zoals ik al zei heb ik ze direct apart gedaan en is de kans op verspreiding zoizo nihil..Cheers

            Comment


              #7
              Re: Lichte toprot op enkel droge!! toppen

              Wat ik wel zou doen is alle andere toppen ook van de takken halen om te zien of je niet met nog meer rot zit...
              Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

              Comment


                #8
                Re: Lichte toprot op enkel droge!! toppen

                al gedaan

                Comment


                  #9
                  Re: Lichte toprot op enkel droge!! toppen

                  Hmmm, 2 weken drogen? Bij mij knappen de takjes meestal al na een dag of 5.
                  Misschien dat je droogruimte veel te vochtig was/is waardoor schimmel en rot meer kans hebben gekregen.

                  Verder zijn foto's altijd veel duidelijker dan een verwoording.
                  sigpic
                  100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                  Comment


                    #10
                    Re: Lichte toprot op enkel droge!! toppen

                    Drogenruimte/process kan idd wel beter ..& de vlg x ga ik me daar beter op voorbereiden, maar 5 dagen is echt te kort hoor imo ..aangaande foto's ..lees mijn vorige posts.. dan zie je dat je opmerking vrij overbodig is.

                    Comment


                      #11
                      Re: Lichte toprot op enkel droge!! toppen

                      Heb mensen vaak verkeerde conclusies weten trekken totdat er foto's de revue passeerden.
                      Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar het is alleen wat makkelijker om mensen correct verder te informeren.
                      Tevens is het altijd nuttig voor kwekers die met eenzelfde probleem worden geconfronteerd.
                      sigpic
                      100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                      Comment


                        #12
                        Re: Lichte toprot op enkel droge!! toppen

                        Je hebt het ook over een soort spinnenrag, dat lijkt me die witte pluis-schimmel.
                        Dat krijg je door een te vochtige omgeving en te weinig ventilatie.
                        Ik heb zo eens een weckpot vol met die witte pluis gehad omdat ik het er te vroeg in gedaan had.
                        Dat heb ik allemaal weggemieterd. Als m'n eten ligt te schimmelen hoef ik het ook niet meer.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: Lichte toprot op enkel droge!! toppen

                          Zelfde hier qnq het was gelukkig maar 18 gram maar ik heb me gelijk een drooghok gebouwd.

                          Tijdje geleden bij zen vriend zen zwarte schimmel langs de hoofdtak van een hele mooie top gezien, was niks aan de wiet te zien aar k zou het stuk er rond weg gedaan hebben, hij rookte het liever o :-p
                          Dus we zullen wel zien wat dit geeft he...
                          Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                          Comment


                            #14
                            Re: Lichte toprot op enkel droge!! toppen

                            Ik denk idd combie van te vochtig en te weinig ventilatie. De volgende x doe ik er fotos bij maar is nu gewoon helaas niet mogelijk en natuurlijk snap ik ook wel dat fotos meer spreken. Ik denk dat het idd is wat q&q zegt [witte pluis schimmel] het is iets anders dan spint en bij min ook in de pot ontstaan zoals je zelf al zei denk ik dat ik ze wat te vroeg heb gepot. Ik was gewoon benieuw wat het was om er van te leren, het is ook maar een top van een gr of 5. Sooo, no worries Cheerio

                            Comment


                              #15
                              Re: Lichte toprot op enkel droge!! toppen

                              Okay nog even erop terug komen .. want ik ben een beetje zoekende nog. Nu alles droog is enin potten licht te curen zie ik toch bij een [veel te groot] deel van de toppen een licht rozige/bruinig gloed.. iig een ander kleur als bij de rest van de wiet.. Ik kan slecht een juiste thread vinden die me helpt hiermee..nogmaals het ruikt niet vies maar ook niet lekker maar dat doet de rest ook nog niet..ik denk niet dat het problemen geeft om het te roken maar ik wil wel graag wat meer info .. Ik zou graag wat input krijgen van sommige hier, pls laat de bs opmerkingen achterwege aub..Fotos maken is weer klote maar ik heb met de cam wat geschoten [foto2] links is de goede wiet & rechts een paar "schimmel' toppen", en linkerkant is gewoon een vd toppen . Thx

                              Photo on 2014-01-20 at 11.22 #2.jpgPhoto on 2014-01-20 at 11.13.jpg
                              Last edited by Irie; 20 January 2014, 10:25. Reden: smoothing shit out

                              Comment

                              Bezig...
                              X