Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

zwavelverdamper

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    zwavelverdamper

    Korting op 420shop
    Hoi,
    heeft hier iemand ervaring met het gebruik van eeen zwavelverdamper?
    Kon er hier niet veel over vinden.
    Op een ander forum al even weest gaan zoeken, en daar zijn er weinig tot geen positieve reacties over het gebruik ervan.

    Heb zo wat problemen voor het moment in m'n hokjes en ben het wat beu om om de zoveel dagen te moeten spuiten met van alles en nog wat.
    Heb in m'n 2 bloeihokken eerst met meeldauw gezeten, deze is nu overwonnen denk ik met een product van bayer.
    Kom ik gisteren in m'n moederhok, lap...spint.
    En natuurlijk in het bloeihok, die in dezelfde kamer staat of het moederhok, zijn er ook al sporen te zien van die kloot hommels.

    Dus moet ik nu spuiten tegen meeldauw(preventief) en tegen spint.

    Nu heb ik al het een en ander opgezocht op google over de zwavelverdamper, maar dat is verkooppraat natuurlijk...

    Ik ben er van overtuigt dat het werkt in de landbouw, maar zou het kwaad kunnen voor je wiet???Want ik rook het zelf, en al zou het voor verkoop zijn, dan wil je toch een eerlijk gezond product afleveren...

    Dus...iemand ervaring met een zwavelverdamper?

    Prutser
    Last edited by Jointjedraaien; 19 May 2011, 19:00.

    #2
    Re: zwavelverdamper

    Jammer genoeg weet ik er niets van. Heb het wel al zien staan in de schoolserres waar groenten en vfruit werden gekweekt, dus je wiet verpesten of ongezond zal het niet zijn.
    In deze show vind je ook vaak een zwavelverdamper terug. http://www.urbangrower.com/
    Jammer genoeg kan ik je niet echt helpen

    Greetz,
    zion

    Comment


      #3
      Re: zwavelverdamper

      beter haal je een zwaveloplossing welke je op het blad sproeit !!vlak voordat!! de lamp uit gaat.

      de dag erna (voordat lamp aan) met schoon water afspoelen, anders verbranden je plantjes.

      greetz

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: zwavelverdamper

          hoi prutser ,je kan beter een zwavelverdamper gebruiken deze zijn zeer goed ,je moet hem wel dan volgens het rooster wat er bij zit gebruiken (dus 2weken lang)en de laatste 2 weken voor je oogst zeker niet gebruiken ......geloof me ook ik heb flinke problemen gehad met meeldauw en kan je vertellen dat ik elk middeltje al eens geprobeert heb ook bayer (wat ook werkt alleen komt het zeker terug )komt bij dat bayer je planten kapot maakt of ze zeker een terug slag gaat geven het probleem met bayer is dat dit middel eigenlijk voor rozen enz is dus een veel steviger plant dan de wietplant de rozen plant kan dus meer hebben en de dosis is dus daar op gebaseerd dus gebruik je bayer neem een mindere dosis ..........................ik raad je de zwavel verdamper aan werkt gegarendeerd en bij goed gebruik blijft het weg kost wel rond de 110euro maar schijnt ook tegen spint en trips te werken maar daar heb ik geen weet van ......succes .....pipo

          Comment


            #6
            Re: zwavelverdamper

            Ik hoop voor je dat je snel je problemen onder controle hebt zonder dat je wiet naar de klote gaat ..!

            Succes!


            Greetz,,

            Comment


              #7
              Re: zwavelverdamper

              zwavel moet je afspoelen voordat de lamp weer aanspringt. anders verbranden je plantjes.

              ook de verdamper (overmatig gebruik en slechte luchtverversing richt schade aan

              silinal van ecostyle remt aardig, maar let maar op mn woorden, weg krijg je het er niet mee.

              bayer zal werl zelfde werkzame stof bevatten?

              succes

              Comment


                #8
                Zwavelverdamper.

                Woordje uitleg.Hotbox Sulfume Zwavelverdamper

                De Hotbox Sulfume kan een ruimte van 2 a 3m2 ongedierte vrij (zoals Spint of Trips) of een ruimte van 7 a 9m2 schimmelrvij (zoals Meeldauw of Botrytis) maken. Voor grotere ruimtes kunnen meerdere Sulfumes tegelijk gebruikt worden voor de groenten teelt.
                Zwavelverdamping wordt algemeen erkent als een van de beste methoden ter voorkoming van Meeldauw. Deze oplossing past bovendien in een milieubewuste aanpak. Voorwaarde is wel dat de zwaveldamp direct alle hoeken, gaten en kieren bereikt. 2a3 weken voor de oogst stoppen!

                Omschrijving
                De Sulfume verspreidt een ei-achtige geur die niet schadelijk is, maar wel kan irriteren. Zorg bij gebruik daarom dat de te behandelen ruimte goed is afgesloten zodat de lucht niet kan ontsnappen.
                Al na twee weken zou de geinfecteerde ruimte ongedierte en schimmelvrij moeten zijn.
                Gebruik de Sulfume niet de laatste twee weken van de oogst.
                De meegeleverde 500gr zwavel is voldoende om +/- drie maanden meerdere aanvallen van schimmels of ongedierte te bestrijden. Navulverpakkingen zwavel zijn verkrijgbaar.


                HOTBOX, te koop bij de meeste growshops.

                Hotbox Zwavelver&#100.jpg hotbox..jpg hotboxtekening..jpg

                Zwavelverdamper in serre.

                zwavelmetdak2..jpg

                Verdamper met zwavel.

                verdamper met zw&#9.jpg

                Zwavel.

                zwavel..jpg






                Grtz






                Last edited by westport; 15 June 2016, 02:44.
                420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                Comment


                  #9
                  Re: Zwavelverdamper.

                  nice one mooie en duidelijke info, dees is zeker aan te raden ik gebruik die nu ook
                  Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                  A. The cop!

                  Comment


                    #10
                    Re: Zwavelverdamper.

                    niceee , goed gerief die hotboxen , ale kan het enkel zeggen van zien , nog niet zelf getest.

                    MvG Izzzz

                    Comment


                      #11
                      Re: zwavelverdamper

                      Ik hewb de twee toppics zwavenverdampen samengevoegd. voortaan even zoekfunctie gebruiken of er niet al een topic over is notabenen was dit een sticky.

                      Grtz Monty

                      Comment


                        #12
                        Re: zwavelverdamper

                        weet ik ook niets van

                        Comment


                          #13
                          Re: zwavelverdamper

                          Dit was een sticky @ monty.

                          Grtz
                          420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                          Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                          Comment


                            #14

                            Comment


                              #15
                              Re: zwavelverdamper

                              Of een zwavelverdamper echt werkt, weet ik niet. Nooit meeldauw gehad, en gebruik 'm dus preventief.
                              Geen meeldauw en geen last van beestjes (afkloppen), op wat varenrouw na deze ronde, die gaan er dus niet dood van.
                              Een belangrijk punt om rekening mee te houden bij het gebruik van de zwavelverdamper is, dat de geur niet gefilterd wordt door een koolstoffilter, zoals wij die gebruiken.
                              Iets, waar ik dus meteen na eerste gebruik achter kwam, want toen ik even buiten om het huis was kwamen de zwaveldampen me tegemoet. Die kwamen dus uit m'n uitblaas van m'n hok vandaan.
                              Een groot nadeel dus, wat volgens mij met opzet nergens vermeldt wordt, omdat hierdoor het gebruik op veel plekken niet aan te raden is.

                              Als er midden in een woonwijk een zwaveldamp hangt, heb je al heel snel politie of wat brandweerlui in de buurt rondlopen met meters.
                              Pas op met gebruik van zo'n apparaat dus.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X