Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

witte vlekken op toppen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    witte vlekken op toppen

    Korting op 420shop
    hallo iedereen ik ben nieuw op dit forum en kweek nu oneveer een jaar binnen on led

    ik heb zopas 2weken geleden een nieuwe lamp boven mijn plant gehangen , de spectrabox 360 4pro

    ik had hiervoor een ufo led van 140 watt

    ik kweek klein en normaal aleen autoflowers maar ik had zaad gekocht in een coffeeshop in amsterdam ze zijden mij dat het een autoflower was maar het was een grote plant

    nu hangt mijn lamp amper 5 cm boven mijn plant en ze begint witte vlekjes te krijgen bovenaan de topjes en een paar blaadjes boven aan krullen naar boven en worden deels bruin kan iemand me helpen met dit probleem of weet wat de oorzaak

    is , hierbij een paar foto's , DSC_0040[1].jpgDSC_0041[1].jpgDSC_0042[1].jpgDSC_0043[1].jpgDSC_0044[1].jpg

    #2
    Re: witte vlekken op toppen

    Hang je lamp 10cm hoger.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: witte vlekken op toppen

      dat is het probleem ik mijn tent is maar 160cm hoog ik kan niet groter gaan

      Comment


        #4
        witte vlekken op toppen

        Led verlichting ?
        Hangt die dan zo laag ?
        Led geeft toch weinig warmte of geen warmte af bijna ,of vergis ik me Q ?

        Hoeveel cm tussen top plant en verlichting heb je precies ...?


        Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk uit Groenland.

        Comment


          #5
          Re: witte vlekken op toppen

          Dan zul je ze plat moeten leggen of wat ombuigen ofzo.

          Waarom heb je ze dan zo groot laten worden onder LED ?
          Dat licht komt al geen 2 meter ver, dus dat heeft ook niet zoveel zin.

          ---

          Light Bleaching Cannabis Buds

          lightburn.JPG

          This is how you get "albino" buds. Light bleaching is most common with high-power LEDs and HPS lights that are kept too close to the tops of the plants.
          Basically, this is what happens when plants get too much light, kinda like how hair on top of your head can turn lighter if you spend plenty of time in the sun, except a "sun-burnt" bud isn't as strong!

          Buds which have been bleached tend to be low potency or even have no potency (no available THC or other cannabinoids).
          Therefore you should avoid light-bleaching your plants at all costs!

          Sometimes light-bleached cannabis will get mis-labeled as “albino cannabis” or “white cannabis” but the truth is that the white color is not healthy, so this is not a desirable trait (even if it looks pretty cool).

          Solution: If your marijuana plants are getting too much light, try removing some of the lights or moving your grow lights further away from the tops of the plants.

          Bron: http://www.growweedeasy.com/cannabis-light-burn
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: witte vlekken op toppen

            danku wel voor de informatie over Light Bleaching Cannabis Buds

            ik had de top al wat om gebogen maar nu gaat het bijna niet meer omdat hij al goed aan het bloeien is en bijna niet meer wil buigen.

            en het was niet de bedoeling om ze zo groot te laten worden maar ze is enorm gestretcht in de begin weken van de bloei

            de lamp hangt nu amper 5cm boven de grootste top en inderdaad al de bovenste toppen houden al het ligt tegen voor de onderste.

            Comment


              #7
              Re: witte vlekken op toppen

              Dan zou ik toch maar een hoger tentje kopen of zelf timmeren,de bladeren die zo naar binnen krullen geven aan dat er te veel voeding in je aarde zit,zou ze effe alleen water geven.
              verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

              Comment


                #8
                Re: witte vlekken op toppen

                oke bedankt voor de tips

                zal gewoon water geven en de toppen proberen platter te trekken

                thnx

                Comment

                Bezig...
                X