Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

potgrond schimmel

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Schimmel in de potgrond!

    dat je hokje nog nooit is gebruikt wil niet zeggen dat die schoon is...

    in ieder geval succes gewenst
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #17
      Re: Schimmel in de potgrond!

      de 11 graden verschil tussen dag en nacht is ook niet optimaal probeer het snachts warm te houden

      Comment


        #18
        Re: Schimmel in de potgrond!

        Ik heb gisteren de mapito in geweekt!Vandaag zet ik ze over!
        Toen ik gisteren keek was de potgrond nog steeds nat,na 3 dagen!En de schimmel die we verwijderd hebben
        zat alweer boven op!Ik denk dat het beste is om die grond weg te doen!
        Ik kan de grond wel laten drogen,maar dadelijk zit ik midden in de bloei en komt die vervelende schimmel weer terug!
        Ik heb nog nooit schimmel gehad,dus weet er ook niet al te veel van!Alleen dat het niet goed is!De goede schimmels in de grond zie je niet!
        Dit ziet er uit net als brood beschimmelt!Zo'n groene,pluizige rotzooi!
        En dat terwijl de luchtvochtigheid eigenlijk veel te laag is!In dit stadium moet ik zeker rond de 50 a 60% zitten!
        Ik zit rond de 35%
        En na 3 dagen is de grond nog vochtig!Ik snap het niet helemaal!
        Ik zal later nog wat foto's posten als ze het gered hebben!
        Bedankt allemaal voor de goede adviezen!Maar goed dat de hobby kwekers zich verenigd hebben op dit forum!
        Keep up de cannabis-growing!En blijf elkaar helpen met advies!
        Daar heeft een kleine hobby-kweker nog eens wat aan!
        Growers united voor de beste resultaten! Peace! Dr. Haze

        Comment


          #19
          Re: Schimmel in de potgrond!

          Slecht startmateriaal betekend helaas in de meeste gevallen ook een teleurstellende oogst Dr Haze, of het gaat werken met het overzetten is een groot vraagteken.

          Wanneer je dat gaat doen check dan het wortelsysteem van de plantjes, als dat allemaal bruin is of al uit mekaar valt spaart het je een hoop frustratie door je verlies te nemen en met neiuw plantenmateriaal te beginnen in je Mapito.

          Nogmaals succes gewenst
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment


            #20
            Re: Schimmel in de potgrond!

            Ik ben zelf ook benieuwd of het gaat werken met overzetten!
            Ik heb nog nooit plantjes over gezet van aarde naar hydro!Wel zo slim om de wortels te checken!Zal ik zeker doen!
            Anders heb je dadelijk nog meer frustratie!
            Overzetten zal geen zin hebben,als de plant al half gestorven is!
            We zullen zien!
            Nogmaals bedankt voor alle goede adviezen!
            Peace,Dr Haze

            Comment


              #21
              Re: Schimmel in de potgrond!

              Ik zou opnieuw beginnen, je hebt zoiezo al een serieuze achterstand en zelfs al start je vanuit zaad ga je nog sneller een cyclus afwerken dan dat je verder werkt met dees plantjes.
              Na 2/3 weken maar zo een groei betekent echt dat ze veel moeite gaan hebben om zich te herstellen + dan moeten ze nog es de overstap maken van aardewortels naar waterwortels.
              Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

              A. The cop!

              Comment


                #22
                Re: Schimmel in de potgrond!

                Die feminised zaden van Royal Queen Seeds zijn niet goedkoop,dus zo makkelijk geef ik het niet op!
                Ik heb ze over gezet!De wortels zagen er niet aangetast uit of zo!
                Maar de schimmel was wel een stuk erger geworden!
                Ik probeer het gewoon een paar dagen!Binnen 2 a 3 dagen moet je toch wel kunnen zien of ze aan slaan!
                Mocht dat niet het geval zijn,dan begin ik gewoon opnieuw!
                Ik heb me er al bij neer gelegd!Ik hoop alleen dat ze aanslaan!Zou wel fijn zijn!
                Ik heb het hokje nog een flinke schoonmaak-beurt gegeven!Dus dat kan ook geen probleem meer zijn!
                Potgrond weggegooid,mapito erin en klaar!
                Ik hou jullie op de hoogte of het gaat werken!
                Peace,
                Dr. Haze

                Comment


                  #23
                  Re: potgrond schimmel

                  Ik had het zelfde probleem!Nooit gehad!Maar deze keer kreeg ik er ook mee te maken!
                  Ik begreep er niks van!
                  Dagen lang geen water,super lage luchtvochtigheid!En toch bleef de schimmel terug komen!
                  En de aarde droogde maar niet uit!Zelfs niet boven op wat direct onder de lamp stond!
                  ik denk dat het aan de potgrond zelf ligt!
                  Ik gebruik al jaren de zelfde,maar deze keer zat de schimmel er gewoon in!
                  Ik weet het anders ook niet!Kan bijna niks anders zijn!
                  Ja shit happens and when shit happens you gotta smoke the shit!
                  Peace,
                  Dr. Haze

                  Comment


                    #24
                    Re: potgrond schimmel

                    Gelieve niet twee maal de zelfde vraag te stellen. Ik heb beide draadjes met daarin de zelfde vraag van je samengevoegd.

                    Grtz

                    Comment

                    Bezig...
                    X