Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

bestrijdingsmiddel tegen toprot

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: bestrijdingsmiddel tegen toprot

    dat het niet regent zegt niets, je krijgt rot door dauw

    gewoon prefentief spuiten.

    voorkomen is beter als genezen

    Comment


      #17
      Re: bestrijdingsmiddel tegen toprot

      wat ik nu uiteindelijk heb gedaan is het volgende....


      En wss volgend jaar ga toepassen...

      -de laatste week van Augustus, en begin van de 2de week van September bestrijden met een middel waarmee men preventief schimmels, en toprot kan vermeiden..
      In dit geval gebruikte ik dit product..

      AVEVE Hermosan 80 WG

      Tegen talrijke schimmelziektes in siergewassen. Uitstekend product tegen bladvlekkenziektes op sierstruiken en hagelschotziekte op perzik.
      In de winkel
      Hermosan 80 WG is verkrijgbaar in verpakkingen van 350 g.

      Samenstelling
      Bevat: 80% thiram (TMTD)




      -1 week daarna kan je eventueel (als de bloei erg laat start zoals bij mij dit jaar het geval is)
      kan je een knoflook thee maken, dit is een biologish bestrijdingsmiddel tegen schimmels en meeldauw ... deze kuur gaat als volgt:

      Dit vind ik terug als ik zoek op beschermingsmiddel tegen schimmel ( meeldauw )

      Knoflookthee is een beschermingsmiddel voor een preventieve behandeling van schimmels.
      Een aftreksel werkt plantenbeschermend, ... Spuit de thee over de planten tegen echte meeldauw gedurende 5 opeenvolgende dagen. ...

      Hoe maak je knoflookthee: Snijd 5 knoflookbollen in kleine stukjes en giet er 1 liter kokend water over.
      Laat het 24 uur lang trekken en giet het vervolgens af. Voeg daar dan 3 liter water aan toe om te verdunnen.
      Spuit de thee over de planten tegen echte meeldauw gedurende 5 opeenvolgende dagen.


      http://www.rijkerleven.com/comments....pid=188&ref=12
      __________________


      - Je kan ook daarna nog je planten bestuiven met cannaboost,
      dit zorgt er voor dat je planten dit rechtstreeks opnemen via de bladeren en zal je plant ook beter bestand zijn tegen ziekten en schimmels...




      Men planten moeten nog minimum 3weken staan en heb vandaag men knoflook kuur afgerond.. de toppen zijn nog niet zo groot, en de knoflookgeur zal wel na 3weken helemaal verdwenen zijn,.. (hopelijk )

      Ik heb 2planten die wss pas rond november zullen kunnen geoogst worden dus hoop ik via men preventieve aanpak geen last zal hebben van toprot of eendert welke andere schadelijke ziekte...

      Ik zal vertellen hoe alles verloopt en of ik eventueel toch toprot krijg en of de weed al dan niet naar look zou ruiken-smaken...

      Greets, en hopelijk hebben jullie hierdoor ook een beter inzicht gekregen, greets!!!
      Last edited by evel_smoker; 20 September 2009, 21:11.

      Comment

      Bezig...
      X