Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Meeldauw met toppen er al aan

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Meeldauw met toppen er al aan

    Korting op 420shop
    Ik heb hier een niet zo leuk probleem want ik heb meeldauw nu denk ik al een maand aan de gang maar ik zie dat het met de dag steeds erger word niet veel erger want het zit niet echt rondom de toppen maar echt op de bladeren veel. Wat moet ik doen? 10% melk 90% water (heb ik uiteraard al geprobeerd) of iets anders maar wat? En hoelang zouden me toppen ongeveer nog moeten? (ben van plan 2 weken voor de oogst geen water te geven)

    Hier een aantal foto's



    #2
    Re: Meeldauw met toppen er al aan

    sorry van die foto maar je ziet maar een klein beetje meeldauw maar er zitten veel meer bladeren onder

    Comment


      #3
      Re: Meeldauw met toppen er al aan

      Silinal kopen, Meeldauw is met veel middelen te bestrijden, maar het wordt voor elk middel immuun, hierom afwisselen: Silinal is wel wat effectiever dan melk denk ik in het oplossen van meeldauw.

      Zo'n klein flesje kost 8 euro ofzo, maar daar kun je wel 40 Liters spuitvloeistof mee maken.

      Comment


        #4
        Re: Meeldauw met toppen er al aan

        Meeldauw kan je niet verwijderen maar je kan er wel voor zorgen dat het niet uitbreid.

        Comment


          #5
          Re: Meeldauw met toppen er al aan

          Mocht je toch nog echt last van meeldauw krijgen op je wiet, dan kan je het altijd nog watercuren.

          Comment


            #6
            Re: Meeldauw met toppen er al aan

            okee daar had ik al wat over gelezen dat watercuring maar het lijkt mij echt juist dat als je een week je toppen in water laat zitten dat het helemaal drassig word. Of is dat niet zo?

            Comment


              #7
              Re: Meeldauw met toppen er al aan

              Hi berckie,
              Onderaan deze post staat misty's ABC,
              Kijk bij watercuring.
              Hierin staat het watercuren beschreven.

              Grts
              Daniella
              Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

              Misty's ABC

              Comment


                #8
                Re: Meeldauw met toppen er al aan

                maar zal die silinal niet schadelijke zijn voor me oogst om te roken?

                Comment


                  #9
                  Re: Meeldauw met toppen er al aan

                  Silinal kun je gebruiken tot max 2 weken voor de oogst,

                  Zelf ben ik in een gevorderd bloeistadium meer voor het gebruiken van een melkoplossing(1/10)
                  Zowel de melk als de silinal zullen de meeldauw niet verwijderen maar uitbreiding stoppen.

                  (in mijn abc onder aan deze post staat ook info over meeldauw)

                  Grts
                  Daniella
                  Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                  Misty's ABC

                  Comment


                    #10
                    Re: Meeldauw met toppen er al aan

                    en wanneer denk je dat ik kan oogsten dan? ongeveer over hoeveel weken?
                    BTW: ik heb dat silinal gekocht ga me plant vanvond bespuiten.

                    Comment


                      #11
                      Re: Meeldauw met toppen er al aan

                      3/4 weken ongeveer. Ligt ook aan het soort

                      Comment


                        #12
                        Re: Meeldauw met toppen er al aan

                        Ik heb me plant bespoten met silinal en ik merk dat het zich niet verder uitbreid. Meeldauw is bestreden!

                        Comment

                        Bezig...
                        X